سرویس یادداشت

  • تاج منتسب به سپاه است؟

    شنبه، 28 بهمن 1402 - 19:53

    مهندس نعمت‌زاده  وزير اسبق صمت  بعد از دستگيری «شبنم نعمت زاده» در ماجرای  فساد دارويی شركت  «رسا فارمد» حرف جالبی زد. ( نقل مضمون) او گفت؛ بنده هيچ توصيه‌ای برای دخترم نداشتم. آن كارمند يا سازمان مقصر است كه از سر ضعف و برای خود شيرينی و يا مثلا نزديك شدن به مركز قدرت برای رشد و ارتقای (!) خارج از ضوابط مجوز صادر كرد.

    تاج منتسب به سپاه است؟
  • این چه والیبالی است؟! میدان توسعۀ صفات و فضایل انسانی، یا چاله میدان!

    شنبه، 28 بهمن 1402 - 18:02

    جلوۀ فضایل عالیۀ اخلاقی و فرهنگی در ورزش، وجه تمایز بین انسان‌هاست که نشان می‌دهد، اصول اخلاقی است که دیدگاه خلّاق و شریف ورزشکاران  را بر مبنای رفتار، کردار و گفتار به جامعۀ ورزش القاء می‌کُند. چرا مسئولان به‌عنوان‌ مسئولیتی که در قبال جامعۀ ورزش و مردم دارند، نگاه ویژه‌ای به اخلاق و فرهنگ در ورزش ندارند؟

    این چه والیبالی است؟! میدان توسعۀ صفات و فضایل انسانی، یا چاله میدان!
  •  انتخاب حسین‌زاده‌، سوپاپ اطمینان!

    دوشنبه، 09 بهمن 1402 - 23:15

    بعد از درگذشت نابه‌هنگام مهندس جلال زهرائی رئیس پُر تلاش هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کُشتی پهلوانی که انصافاً در احیا و اعتلای این رشته پرطرفدار که از ورزش‌های باستانی کشورمان محسوب می‌شود، خدمات ارزشمندی را ارائه کرده بود؛ چند روز پیش با حضور آقای باران چشمه رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کُشتی پهلوانی کشور سرهنگ «حسین حسین‌زاده» با اکثریت آرا به عنوان رئیس این هیئت برای چهار سال آینده انتخاب شد.

     انتخاب حسین‌زاده‌، سوپاپ اطمینان!
  • ماده‌گرائی بلای جان والیبال ایران

    یکشنبه، 08 بهمن 1402 - 22:50

    به نظر شما عجیب نیست که تیم‌های والیبال باشگاه‌های نامداری نظیر ذوب آهن، هراز آمل و شهرداری ورامین، تیم‌های والیبال را منحل کرده‌اند و عجیب‌تر اینکه استان‌های صاحب نام در والیبال مانند آذربایجان شرقی، مازندران، کرمانشاه، گیلان، خوزستان و بخش‌های خصوصی، تیمی در والیبال مردان ندارند؟!

    ماده‌گرائی بلای جان والیبال ایران
  •  چرا فردا ؛ چرا امروز نه ؟

    جمعه، 06 بهمن 1402 - 17:15

    پس از بازگشت وحید مرادی و داورزنی از سفر به لوزان سوئیس منتظر بودیم ‌ببینیم سوغات فرنگ چه بوده و چه نتیجه‌ای عاید والیبال کشورمان شده است؟

     چرا فردا ؛ چرا امروز نه ؟
  •  تَاُخُر در انتخاب مربی جایز نیست !

    چهارشنبه، 04 بهمن 1402 - 11:43

    تجربه نشان داده محمدرضا داورزنی برای حفظ صندلی فدراسیون والیبال دست به هر کاری می‌زند! به نظر می‌رسد با قانون بالا رفتن سن بازنشستگی و احتمالا  لغو قانون منع به کارگیری بازنشستگان و گمانه‌زنی‌هایی که اخیرا صورت گرفته، فرصتی برای بقای مجدد داورزنی در مَقر فدراسیون فراهم می‌شود!

     تَاُخُر در انتخاب مربی جایز نیست !
  • بحران مدیریتی در فدراسیون والیبال!

    دوشنبه، 02 بهمن 1402 - 23:00

     وحید مرادی سرپرست فدراسيون واليبال ايران به همراه محمد رضا داورزنی رئیس برکنار شده از پست ریاست فدراسیون والیبال که همچنان عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی است، به لوزان پاریس سفر کردند تا در جلسه شورای  لیگ ملت‌ها که در شهر لوزان سوئیس برگزار شد شرکت داشته باشند.

    بحران مدیریتی در فدراسیون والیبال!
  • چون دوست، دشمن است، شکایت کجا بریم!

    دوشنبه، 25 دی 1402 - 23:16

    افراد غیر والیبالی که به خاطر رابطه و رفاقت در فدراسیون والیبال ایران صاحب پُست و مَنصب شده‌اند و دو دستی به میز غصب شده چسبیده‌اند و حاضر نیستند به هیچ قیمتی از آن دل بکنند و شخصیتی در اندازه مقامی که با حرفه و تخصص آنها فاصله زیادی دارد، شده‌اند کارشناس والیبال و سعی می‌کنند نظرات منفعت‌طلبانه خود را به بقیه القا کنند!

    چون دوست، دشمن است، شکایت کجا بریم!
  • کی بود کی بود؟ من نبودم!

    یکشنبه، 24 دی 1402 - 22:40

    به نظر می‌رسد که برای دعوت از مربیان خارجی چندان ملاک و معیاری وجود نداشته و ندارد! در جلسه مشورتی *صاحب نظران* نکاتی در میان گذاشته شده  که بیشتر بوی عقده‌گشایی و منافع‌طلبی شخصی می‌دهد!

    کی بود کی بود؟ من نبودم!
  • چه بر سر دستاوردهای جهانی مرحوم «یزدانی خرم» آمد

    سه‌شنبه، 26 دی 1402 - 23:50

    با گرامیداشت سالروز درگذشت زنده یاد حاج «محمد رضا یزدانی خرم» پدر والیبال نوین و چهره ماندگار مدیریت ورزش ایران؛ نگاهی داریم به اتفاقات اخیر در فدراسیون والیبال ایران.

    چه بر سر دستاوردهای جهانی مرحوم «یزدانی خرم» آمد
  • افسوس که به اسطوره‌های والیبال بهای لازم داده نمی‌شود!

    جمعه، 22 دی 1402 - 22:57

    چقدر زمان می‌بَرَد تا یک اسطوره در ورزش خَلق شود؟ چطور و چقدر زمان می‌بَرَد تا فراموش شود؟ فدراسیون والیبال ایران افتخار آفرینان و پیشکسوتان والیبالش را گُم کرده است! برخی بُرهه‌های تاریخی آنها به یاد ماندنی هستند و آدم‌های دوران گدشته که در ارتقاء ورزش دخیل بوده‌اند،  همواره در یادها می‌مانند.

    افسوس که به اسطوره‌های والیبال بهای لازم داده نمی‌شود!
  • از ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۹؛ جام را خودمان از دست داده‌ایم

    چهارشنبه، 20 دی 1402 - 20:18

    یوزهای ایرانی برای فتح چهارمین جام قاره کهن عازم دوحه محل برگزاری جام ملت‌های آسیا شدند و این در حالی است که بار سنگین ناکامی‌های نیم قرن اخیر در جام ملت‌ها روی دوش این تیم حسابی احساس می‌شود.

    از ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۹؛ جام را خودمان از دست داده‌ایم
  • تعلّل در انتخاب سرمربی، به ضرر تیم ملی است !

    یکشنبه، 17 دی 1402 - 22:54

    امیدواریم حالا که وحید مرادی که به‌عنوان سرپرست  فدراسیون آستین همّت بالا زده تا دوباره والیبال ایران را احیا کند و برای تحقق این مهم در اولین قدم به حُریّت و آزادگی بیان و حرکت پیشکسوتان،  کارشناسان واقعی والیبال و نویسندگان و خبرنگاران رسانه‌های نوشتاری برداشته است، شاهد تحوّلی اساسی و تزریق خونی تازه به جان والیبال این رشته پرطرفدار باشیم.

    تعلّل در انتخاب سرمربی، به ضرر تیم ملی است !
  • سقوط هشتی که جادوگر بود

    یکشنبه، 17 دی 1402 - 09:23

    می‌خواستم درباره حواشی بوجود آمده از سوی كج‌انديشانِ شبكه‌های معاند از ديدار فرمانده سپاه با ملی‌پوشان بگويم، چون مشخص بود از بيماری اخير قلعه‌نویی كه دوران نقاهت را سپری می‌كند مطلع نبودند. هم بيماری و هم اينكه او در محافل رسمی با برخورداری از خصلت پهلوانانه چه ميزان ادب می‌كند! به همين خاطر تا توانستند مغرضانه و كينه‌توزانه برخورد كردند.

    سقوط هشتی که جادوگر بود
  • پیشینه گذشته‌مان را از یاد نبریم

    چهارشنبه، 13 دی 1402 - 12:51

    فوتبال ما از مشکلی به‌نام داوری و قضاوت ناعادلانه و ضعف اخلاقی و فرهنگی  رنج می بَرَد که هم برای حل آن می‌توان در یک مقطع خاص به آنها پرداخت و مورد توجه قرار داد و هم می توان این مسائل را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد. بدون اغراق باید قبول کنیم که این مشکلات در فوتبال بیشتر دیده می‌شود که روز به روز دامنه‌دارتر شده است!

    پیشینه گذشته‌مان را از یاد نبریم
  • محمد انجدانی: دود تصمیمات غیرکارشناسی به چشم قهرمانان موی تای رفته است

    یکشنبه، 10 دی 1402 - 22:26

    سرمربی تیم بزرگسالان موی تای IFMA گفت: حدود دو سال است که با تصمیمات غیرکارشناسی، جامعه موی‌تای را از مسیر اصلی خود منحرف کرده‌اند و دود آن هم بیش از همه به چشم قهرمانان این رشته رفته است. منطقی به نظر می‌رسد که شهامت به خرج داده و با عذرخواهی از خانواده موی‌تای، کنار رفته تا اداره این ورزش مدال آور توسط سکان دار اصلی آن انجام گیرد.

    محمد انجدانی: دود تصمیمات غیرکارشناسی به چشم قهرمانان موی تای رفته است
  • استنتاج عالمانه یا عامدانه؟

    پنجشنبه، 07 دی 1402 - 22:52

    استنتاج و نتیجه گیری کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در ارتباط با کسر ۴ امتیاز از تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان و برگرداندن آن از سوی کمیته استیناف حاصل یک استنتاج بوده یا تصمیم عامدانه ؟!

    استنتاج عالمانه یا عامدانه؟
  • مهدی خوشی: ۲۰۲۴ سال پر مدالی برای «یونگ مو دو» ایران خواهد بود

    پنجشنبه، 07 دی 1402 - 22:00

    مربی تیم ملی یونگ مودو ایران گفت: ۲۰۲۴ بدون شک، سال شکوفايي «یونگ مودو» ایران در عرصه‌های جهانی و آسیایی خواهد بود و با پتانسیلی که ورزشکاران این رشته در کشورمان دارند، پیش‌بینی می‌کنم که مدال‌های رنگارنگی از رویدادهای مهم پیش رو به ارمغان آوریم.

    مهدی خوشی: ۲۰۲۴ سال پر مدالی برای «یونگ مو دو» ایران خواهد بود
  • چون تو را استیناف است قاضی، از تخلف غم مخور...

    پنجشنبه، 07 دی 1402 - 19:30

     قانون پرطمطراق سقف بودجه چندماه قبل از شروع لیگ برتر جاری، با عجله و بدون کار کارشناسی لازم و ضمانت‌های انضباطی و اجرایی کافی، تدوین و تصویب و به باشگاه‌ها ابلاغ شد، آن هم با بحر طویلی از تهدید و اِنذار جهت عدم رعایت آن. هدف از این قانون هم مهار پول‌های افسارگسیخته و ولخرجی‌های  روز افزون در فوتبال کشور عنوان شد.

    چون تو را استیناف است قاضی، از تخلف غم مخور...
  • مروری بر زندگینامه شهدای ورزشکار؛ «پهلوان حسین» فرمانده دلاور گردان سلمان

    پنجشنبه، 07 دی 1402 - 19:17

    در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ورزشکار به مرور زندگینامه این شهید والامقام می‌‌پردازیم که با صلابت و رشادت بر سکوی شهادت ایستاد و مدالش پلاکش بود.

    مروری بر زندگینامه شهدای ورزشکار؛ «پهلوان حسین» فرمانده دلاور گردان سلمان
  • استقلال، همچنان اسیر تساوی در خارج از خانه

    سه‌شنبه، 05 دی 1402 - 19:15

    جدال حساس گل گهر و استقلال با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا این بازی هم به کام پرسپولیس تمام شود.

    استقلال، همچنان اسیر تساوی در خارج از خانه
  • یک بام و دو هوای شائبه برانگیز میثاقی!

    دوشنبه، 04 دی 1402 - 09:00

    از زمانی‌ که محمدحسین میثاقی و برنامه فوتبال برتر جای عادل فردوسی‌پور و برنامه نود را گرفتند کاهش چشمگیر بینندگان میلیونی چنین برنامه تحلیلی نیز آغاز شد که مهم‌ترین دلیلش به میزان سبقه، توانایی، کاریزما و محبوبیت ۲ مجری مذکور و تفاوت زیاد کمی و کیفی ۲ برنامه فوق بر می‌گردد. میثاقی و برنامه‌اش هرگز نتوانستند جای عادل و نود را در بین مخاطبان بگیرند، چندانکه خیل عظیم فوتبال دوستان، کماکان بازگشت نود و مجری محبوب و توانمندش را آرزو می‌کنند.

    یک بام و دو هوای شائبه برانگیز میثاقی!
  • گل بود به سبزه آراسته شد؛ سرمربی تیم ملی والیبال ایران هم لژیونر شد!

    یکشنبه، 03 دی 1402 - 23:08

    هر از گاهی خبرهایی به گوش می‌رسد که هم شادی بخش است و هم تأسف‌بار!؟ والیبال ایران صاحب یک لژیونر دیگر شد اما این بار به جای بازیکن مربی تیم ملی نوجوانان که سال‌هاست کار سازندگی در پایه را بَرعهده داشته؛ جلای وطن می‌کند و به والیبال ترکیه می‌پیوندد!؟ طبق معمول مسئولان ورزش، به‌ویژه اهالی غیر والیبالی فدراسیون والیبال نسخه‌ای می‌نویسند وپس از چند روز این تب وتاب فروکش می‌کند و دوباره پاشنه روی همان در قدیمی می‌چرخد!

    گل بود به سبزه آراسته شد؛ سرمربی تیم ملی والیبال ایران هم لژیونر شد!
  • برد پرگل استقلال و ایراداتی که هنوز پابرجاست...

    جمعه، 01 دی 1402 - 12:00

      در روزی که سپاهان به بردهای پرگلش ادامه داد و پرسپولیس به زور استقلال خوزستان قعرنشین را متوقف ساخت، استقلال تهران نیز با ۴ گل نساجی را مغلوب کرد تا کماکان صدر جدول آبی بماند.

    برد پرگل استقلال و ایراداتی که هنوز پابرجاست...
  • با حکم یا بدون حکم؟ موانع حضور رئیس پیشین در مسند ژیمناستیک

    چهارشنبه، 29 آذر 1402 - 09:15

    برخی رسانه‌ها دوشنبه شب از تحویل فدراسیون ژیمناستیک به رئیس پیشین فدراسیون خبر دادند. گفته می‌شود در همین راستا تعدادی از عوامل اینچه درگاهی بیرون فدراسیون منتظر حضور او و برخی از دست‌اندرکاران ورزش جهت معارفه وی بودند؛ اما در سوی دیگر معرکه، رئیس و دست اندرکاران‌ کنونی فدراسیون تأکید داشتند فدراسیون را بدون حکم و امضای وزیر ورزش به کسی تحویل نخواهند داد.

    با حکم یا بدون حکم؟ موانع حضور رئیس پیشین در مسند ژیمناستیک
  • كمك داور ويدئويی يا ابزار مهندسی نتايج فوتبال..!؟

    دوشنبه، 27 آذر 1402 - 10:23

    به‌ندرت اتفاق افتاده دربی پايتخت زيبا و تماشاگرپسند از آب در بيايد، دربی پنجشنبه هم مثل بقيه مسابقات استقلال و پرسپوليس بود. بی‌كيفيت، كسل كننده، سراسر احتياط از جانب دو تيم و ..!؟

    كمك داور ويدئويی يا ابزار مهندسی نتايج فوتبال..!؟
  • شکایت‌های ۲ رقیب و رئیس مجمع نظاره گر!

    دوشنبه، 27 آذر 1402 - 09:09

    در روزگاری که باشگاه‌های آسیایی برای دستیابی به پیشرفت‌ها و افتخارات جدید، به دنبال فراهم نمودن یا افزایش اسباب بزرگی کردن هستند، باشگاه‌های بزرگ ما نیز از طریق بیانیه و عریضه در جستجوی پیشرفت و افتخارند؛ زهی خیال باطل!

    شکایت‌های ۲ رقیب و رئیس مجمع نظاره گر!
  • مربیان پرمدعا و کم مایه؛ شما ظرفیت ندارید

    شنبه، 25 آذر 1402 - 09:20

    بهترین واژه برای شهرآورد صد و دوم همانی بود که گفتیم. شوی بی‌معنایی که هیچ خروجی نداشت و اینکه مردم یعنی وجدان‌های بیدار با مزخرفات پایان بازی خام‌نمی‌شوند و حد و انداره شما همین است که هست.

    مربیان پرمدعا و کم مایه؛ شما ظرفیت ندارید
  • عدالت محوری در انتخابات

    چهارشنبه، 22 آذر 1402 - 09:35

    اجرای قانون برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت‌های ورزشی استان‌ها، برای همه یکسان است و باید موازین شرعی و قانونی رعایت شود.

    عدالت محوری در انتخابات
  • نقدی بر تحولات کادر فنی کشتی آزاد

    چهارشنبه، 22 آذر 1402 - 09:05

    در غیاب رسانه‌های نوشتاری سنتی و بی‌تفاوتی معدود کارشناسان و کشتی‌نویسان قدیمی، بیان اخبار و رویدادهای ورزش اول کشور منحصر به تریبون‌هایی شده که بوی رسمی بودن آنها بیش از هر زمان دیگری به مشام می‌رسد.

    نقدی بر تحولات کادر فنی کشتی آزاد
  • محمود مشحون؛ معمار نوین بسکتبال ایران

    چهارشنبه، 22 آذر 1402 - 08:29

    «محمود مشحون» ملی‌پوش و رئیس سابق فدراسیون بسکتبال، نیز مسافر ابدیت شد تا زین پس در خاطره‌ها دنبالش بگردیم ...!

    محمود مشحون؛ معمار نوین بسکتبال ایران
  • دمیدن بر تنور آنتروپی در ورزش به سود کیست

    سه‌شنبه، 21 آذر 1402 - 09:20

    اگر «آنتروپی» را به معنی شاخصی برای درجه بی‌نظمی و آشفتگی در یک سازمان در نظر بگیریم، واقعیت امروز ساختار موجود برخی فدراسیون‌های ورزشی چیزی جز آنتروپی مثبت یا به تعبیر ساده‌تر، بی‌نظمی نیست و این واقعیت مشهود، بیانگر کار دشوار وزیر ورزش و جوانان به عنوان میراث‌دار بیش از چهار دهه تصمیمات مدیریتی در عرصه ورزش کشور است.

    دمیدن بر تنور آنتروپی در ورزش به سود کیست
  • رفاقت یا رقابت؟!

    سه‌شنبه، 21 آذر 1402 - 08:30

    به دلیل پاره‌ای مشکلات و تصمیم گیری‌های نایب رئیس و سرپرست هیئت والیبال استان اصفهان و سرمربی وقت تیم والیبال باشگاه ذوب‌آهن که بر من نگارنده پوشیده است، پس از جدایی از ذوب‌آهن که سال‌های زیادی به‌عنوان سرمربی تیم والیبال بانوان در رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور همکاری داشت، با نفوذی که در هیئت والیبال استان اصفهان داشت به تیم والیبال بانوان باشگاه فولاد مبارکه سپاهان پیوست و بهترین بازیکنان ذوب‌آهن را هم جذب تیم سپاهان کرد و عملاً دست «میترا شعبانیان» سرمربی تیم والیبال بانوان ذوب‌آهن را خالی از بازیکن کرد!

    رفاقت یا رقابت؟!
  • حرکاتی که زیبنده فوتبال ما نبود!

    دوشنبه، 20 آذر 1402 - 09:44

    در دیدار تیم‌های استقلال تهران «میهمان» و فولاد خوزستان «میزبان» شاهد اتفاقات ناهنجار و عدم رعایت میزبانی و بی‌فرهنگی در ورزش به‌ويژه فوتبال در«لیگ برتر» باشگاه‌های کشور بودیم که به میدان جنگ و لشکرکشی سلم و تور داخل زمین و تماشاگران سکونشین بدل شده بود و از سوی تعداد معدودی هوادار که طبق معمول *تماشاگر نما* نامیده می‌شوند، باران بطری‌های پلاستیکی آب آشامیدنی و اشیا بود که به سوی بازیکنان استقلال باریدن گرفته بود و متأسفانه از مأموران حاضر در سکوهای تماشاگران هم کاری ساخته نبود!

    حرکاتی که زیبنده فوتبال ما نبود!
  • استاد افشاریان و بومی‌سازی «وی ای آر»

    یکشنبه، 19 آذر 1402 - 12:21

    در حالی که ناکارآمدی کمیته داوران و ضعف داوری‌ها، داد اکثر تیم‌های لیگ برتری را درآورده است، در جریان بازی صنعت نفت و آلومینیوم اراک، رئیس کمیته داوران یک قدم از فیفا جلو زد و در صحنه پنالتی اعلام شده به سود آلومینیوم، با تکیه بر نبوغ! خود به بومی‌سازی سیستم «وی ای آر» روی آورد و در تماس تلفنی از ناظر بازی خواست که اشتباه بودن تصمیم داور در اعلام پنالتی و ملغی کردن آن را به قاضی میدان انتقال دهد!

    استاد افشاریان و بومی‌سازی «وی ای آر»
  • اخلاق؛  حلقه مفقوده فوتبال!

    چهارشنبه، 15 آذر 1402 - 19:26

    هنوز هم مثل سال‌های گذشته بسیاری از مشکلات  فوتبال لیگ باشگاه‌های کشورمان در پیچ وخم بد اخلاقی و حاشیه‌های جنجالی گرفتار شده تاجایی که میادین پاک و مستطیل سبز توسط افراد شرور به میدان جنگ و خونریزی بدل شده است!

    اخلاق؛  حلقه مفقوده فوتبال!
  • گریزان از موفقیت؛ جدال هیچ برای پوچ

    چهارشنبه، 15 آذر 1402 - 18:39

    فوتبال ایران برای رسیدن به موفقیت باید دست به رنسانسی بزرگ بزند. تغییرات مثبتی که  بی‌گمان در قالب تفکرات دِرست، این امکان را فراهم می‌نماید که سره از ناسره تشخیص داده شده و شرایطی پایدار بر فوتبال کشور حاکم شود.

    گریزان از موفقیت؛ جدال هیچ برای پوچ
footer
Top