مربیان پرمدعا و کم مایه؛ شما ظرفیت ندارید

مربیان پرمدعا و کم مایه؛ شما ظرفیت ندارید
بهترین واژه برای شهرآورد صد و دوم همانی بود که گفتیم. شوی بی‌معنایی که هیچ خروجی نداشت و اینکه مردم یعنی وجدان‌های بیدار با مزخرفات پایان بازی خام‌نمی‌شوند و حد و انداره شما همین است که هست.

هواداری نیوز؛ سرمربی به مربی جنجالی اشاره می‌کند پاشو از رو نیمکت،  برو خودی نشون بده... سرمربی مدام کنار خط بالا و پایین می‌پرد، او بیشتر از آنکه به درون زمین توجه کند با سکوها می‌رقصد و برای تماشاگر تلویزیونی شو اجرا می کند.

تیمش گل می‌زند و با مشت‌های گره کرده چنان بالا و پایین می‌پرد که انگار فتح‌الفتوح کرده است‌.

داور چنان جوگیر شده که با وی ای آر هم قدرت تصمیم‌گیری ندارد،  پای یک بازیکن را می‌زنند و بدون معطلی باید کارت قرمز بدهد اما چشمانش را می‌بندد. عجیب که گردانندگان وار هم انگار به اتاق خواب رفته‌اند، و اینجاست که ۲۲ نفر به اضافه همین تعداد هم به تنها چیزی که فکر نمی‌کنند احساسات هواداران و مردم فوتبال فهم است. از فوتبال خبری نیست. آنچه دو تیم صاحب نام ارائه می‌کنند در حد فوتبال روستایی هم نیست.

بازیکنان با هر سوت همچنان به سمت داور می‌روند،  با هر صحنه نیمکت تیم آبی به داور چهارم آوار می‌شوند که چرا سمت وار نمی‌رود به خصوص بعد از گل تیم قرمز.  ده دقیقه پایانی بازی از دست داور خارج می‌شود . بالاخره بار دوم وار دستور به پنالتی می‌دهد. بله،  گردانندگان شو سرخابی‌ها دقیقا همان کاری را می‌کنند که عموم مردم می‌گفتند: این بازی باید مساوی شود.

این مسابقه همانی می‌شود که باید بشود. حالا هم که اتاق وار محمل خوبی برای ارائه یک نمایش مزخرف است. سوت پایان. بازی مساوی. یک گل، یک شوت خوب از کاپیتان سرخ‌ها، صحنه وار و گل مساوی!

مصاحبه برخی مربیان دو تیم‌ مشمئز کننده است. آقاجان مربی‌گری بلد نیستید، لااقل حرف زدن که بلدید. از مورالس سپاهان و خمز تراکتور یاد بگیرید. مردم را مثل خودتان‌فرض نکنید. اقرار کنید که بار فنی بازی در حد صفر بود. اقرار کنید برخی از شماها اگر مربی بودید در یک تیم دسته اولی خودی نشان می‌دادید بعد می‌آمدید این‌تیم‌های بزرگ. ‌بهترین واژه برای شهرآورد صدودوم همانی بود که گفتیم. شوی بی‌معنایی که هیچ خروجی نداشت و اینکه مردم یعنی وجدان‌های بیدار با مزخرفات پایان بازی خام‌نمی‌شوند و حد و انداره شما همین است که هست.

بیچاره فوتبال...



نظرات بگذارید...

Top