به یاد عمو مسعود؛ شماره 10 صدا و سیما بایگانی شد

به یاد عمو مسعود؛ شماره 10 صدا و سیما بایگانی شد
امروز 16 اردیبهشت، پس از یک مراسم باشکوه در مسجد بلال سازمان صداوسیما با حضور اهالی رسانه و ورزشکاران، پیکر زنده یاد استاد مسعود اسکویی مجری و گوینده پیشکسوت رادیو و تلویزیون در قطعه نام آوران بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

به گزارش هواداری نیوز، استاد مسعود اسکویی پس از گذراندن دوران سخت بیماری در بیمارستان لاله به دلیل شکستگی استخوان لگن و البته کهولت سن، در 85 سالگی دار فانی را وداع گفت. 

مسعود اسکویی در 23 خرداد ماه 1318 در تهران متولد شد و به دلیل علاقه شدیدی که به گویندگی داشت، از 9 آذر 1345 به استخدام تلویزیون ملی ایران درآمد؛ در حالی که خود تلویزیون از اول فروردین سال 1346 آغاز به کار کرده بود. 

همچنین زنده یاد اسکویی یک دوره یک ساله تهیه کنندگی ورزشی را در شبکه ZDF  آلمان سپری کرده بود. تخصص اصلی او در گزارش والیبال بود و البته اولین گزارشگر ورزشی رادیویی رشته‌های تنیس، سوارکاری، اتومبیلرانی و والیبال بود. او در سازمان صداوسیما به دلیل اخلاق و رفتار صمیمانه با گویندگان و کارمندان جوان، به عمو مسعود معروف بود.

مسعود اسکویی جزو اولین‌ها در تلویزیون و رادیو بود. شاید جالب باشد بدانید که او دهمین نفری بود که به استخدام سازمان صداوسیما درآمد. امروز یکی از همکاران ایشان در گفتگو با خبرنگار فوتبالی در مراسم تشییع پیکر وی در مسجد بلال، به شماره 10 مسعود اسکویی در صداوسیما اشاره کرد که نشان دهنده شماره سازمانی ایشان در طول فعالیت و حضورش در تلویزیون و رادیو بود.

شماره‌ای که با درگذشت اسکویی در سازمان بایگانی شده و دیگر برای کسی استفاده نخواهد شد. مثل شماره پیراهن فوتبالیست‌های بزرگی که بعد از خداحافظی یا درگذشت‌شان بایگانی می‌شود.

روح زنده یاد استاد «مسعود اسکویی» شاد و یادش گرامی باد.



نظرات بگذارید...

Top