تعلّل در انتخاب سرمربی، به ضرر تیم ملی است !

تعلّل در انتخاب سرمربی، به ضرر تیم ملی است !
امیدواریم حالا که وحید مرادی که به‌عنوان سرپرست  فدراسیون آستین همّت بالا زده تا دوباره والیبال ایران را احیا کند و برای تحقق این مهم در اولین قدم به حُریّت و آزادگی بیان و حرکت پیشکسوتان،  کارشناسان واقعی والیبال و نویسندگان و خبرنگاران رسانه‌های نوشتاری برداشته است، شاهد تحوّلی اساسی و تزریق خونی تازه به جان والیبال این رشته پرطرفدار باشیم.

به گزارش هواداری نیوز؛ به نقل از دنیای هوادار؛ براساس گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال ایران، قرار بود پس از گردآوری و تجزیه و تحلیل نظرات شورای مشورتی  حداکثر تا دو روز آینده (تا سه شنبه ۱۲ دی‌ماه)  سرمربی تیم ملی والیبال بزرگسالان ایران، از سوی وحید مرادی سرپرست فدراسیون معرفی شود که بار دیگر به تعویق افتاد و به دعوت آقای مرادی این بار جلسه کمیته فنی با ساختار جدیدی برای  انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان برگزار شد که با توجه به اهمیت انتخاب و یکپارچه کردن آرای اعضای شورای مشورتی از بزرگان و پیشکسوتان والیبال نسبت به انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان نظرخواهی به عمل آمد تا نتیجه نهایی انتخاب سرمربی مورد نظر در آخرین نشست با حضور اعضای شورای مشورتی معرفی شود که به روز شنبه ۱۶ یا یکشنبه ۱۷ دی‌ماه  ۱۴۰۲ موکول شد.

استاد مسعود صالحیه، استاد یدالله کارگر پیشه مفاخر والیبال ایران و استاد جمشید حمیدی کارشناس  و پیشکسوت ورزش و رسانه به دلیل مشغله کاری نتوانستند در این نشست حضور پیدا کنند، در این  نشست سرنوشت ساز،  پیرامون انتخاب مربی توانمند که بتواند تیم ملی والیبال ایران را برای حضور در المپیک 2024 پاریس هدایت کند بحث و بررسی به عمل آمد.

در نشست روز سه‌شنبه ۱۲ دی‌ماه که با حضور اکبر قادری، فاروق فخرالدینی، احمد شوشتری، بیژن روح الهی، عزیز پرتوی، ناصر میرفخرایی، خسرو نیاکیان، امیر حیدری، مهدی صابر پور، محمود چایچی،  اسطوره‌های والیبال در دو دهه ۴۰ و۵۰ و اساتیدی که از سال‌های دور  در پست‌های گوناگون فدراسیون سابقه همکاری داشتند از جمله امیدوار حاتمی، کاوه سرحدی، منوچهر پورحسن، حسین حسینی‌فرد و سید میلاد تقوی مشاور اجرایی، مهدی احمدی آذر مشاور سرپرستی و علی شاکری خبرنگار و گزارشگر ورزشی برگزار شد، حاضران در این نشست ویژه دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص مشکلات و مسائل روز والیبال ایران را مطرح کردند و در مورد گزینه‌های سرمربی آینده تیم ملی والیبال ایران و ایجاد اتحاد هرچه بیشتر بین خانواده بزرگ والیبال و استفاده از نظرات و تجربیات بزرگان و کارشناسان و پیشکسوتان به گفت‌وگو پرداختند و خواستار ایجاد آرشیو مناسب و همچنین حمایت از پیشکسوتان شدند.

در پایان وحید مرادی ضمن درخواست و خواهش از حاضرین در این نشست برای تداوم این جلسات گفت: در هر حوزه ورزشی پیشکسوتان ارزشمندی حضور دارند که حرف‌های زیادی برای گفتن دارند؛ اما متأسفانه در مقطعی مسیر به صورت اشتباه طی شده و مدیران از فضاهای دیگری به ورزش تحمیل شدند!

مرادی تصریح کرد: این افراد آشنایی چندانی به فضای ورزشی و نیازهای‌ ورزشکاران نداشتند و برخی بخش‌ها مغفول ماند!

سرپرست فدراسيون واليبال با تأکید بَر اینکه پیشکسوتان نقش کلیدی در ارتقای ورزش دارند، عنوان کرد: حضور این افراد در فضای ورزش از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد و برای حضور آنان باید حرمت قائل شد .

وی اضافه کرد: در ورزش ایران طرح‌هایی چون سرباز قهرمان را من مطرح کردم که به مرور تبدیل به قانون شد، طرح‌های دیگری هم دارم که همواره از آنها صحبت کرده‌ام ، مانند سازمان نظام ورزشی که از دید من باید تشکیل و هوّیت حقوقی افراد در آن ثبت شود و هر فَرد، شماره نظام ورزشی داشته باشد تا بتواند از خدماتی برخوردار گردد.

وحید مرادی سرپرست فدراسيون واليبال با این اشاره که نباید افرادی که در حوزه ورزش خدمت کرده‌اند به دست فراموشی سپرده شوند، گفت: افرادی نظیر آقای کاوه سرحدی که شهامت و شجاعت بسیاری در بیان سخنانشان دارند که این موضوع مهمی است، چرا که تشخّص همه ما به  بیان واقعیت‌هاست و اگر غیر این باشد به خودمان توهین کرده‌ایم.

وی خطاب به حاضران ادامه داد: اگر سخنی یا طرحی به ذهنتان می‌رسد حتماً بیان کنید، درست است که شورای مشورتی‌ها با حضور ۳۰ نفر برگزار شد و از سراسر دنیا کارشناسان در این جلسات نظرات خود را بیان کردند و ما نیز شنوای تمامی پیشنهادات و نظرات آنها  بوده و هستیم.

وی خاطرنشان کرد: به امید خدا کمیته فنی اوایل هفته آینده ( امروز شنبه و فردا یکشنبه) تشکیل می‌شود و مسلماً گفته‌های دوستان از سوی فدراسیون مَد نظر قرار خواهد گرفت.

امیدواریم حالا که وحید مرادی که به‌عنوان سرپرست  فدراسیون آستین همّت بالا زده تا دوباره والیبال ایران را احیا کند و برای تحقق این مهم در اولین قدم به حُریّت و آزادگی بیان و حرکت پیشکسوتان،  کارشناسان واقعی والیبال و نویسندگان و خبرنگاران رسانه‌های نوشتاری برداشته است، شاهد تحوّلی اساسی و تزریق خونی تازه به جان والیبال این رشته پرطرفدار باشیم.

البته ناگفته نماند همانطور که در گزارش پیشین اشاره شد، استخدام مربی خارجی در شرایط کنونی که مجمع انتخاباتی رئیس فدراسیون برگزار نشده و تکلیف احراز پست ریاست فدراسیون نامشخص می‌باشد، حیف و میل کردن هزینه‌های بیهوده است مگر اینکه فرد انتخابی مورد تأیید رئیس آینده فدراسیون واقع شود و با عقد قرارداد چهارساله صورت بگیرد و در کنار یک مربی خارجی از مربیان موفق وجوان و یا از سعید معروف استفاده شود که از هوش بالایی برخوردار است و در آینده می‌شود از  وی به‌عنوان سرمربی استفاده کرد. امید که چنین شود.



نظرات بگذارید...

Top