رفاقت یا رقابت؟!

رفاقت یا رقابت؟!
به دلیل پاره‌ای مشکلات و تصمیم گیری‌های نایب رئیس و سرپرست هیئت والیبال استان اصفهان و سرمربی وقت تیم والیبال باشگاه ذوب‌آهن که بر من نگارنده پوشیده است، پس از جدایی از ذوب‌آهن که سال‌های زیادی به‌عنوان سرمربی تیم والیبال بانوان در رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور همکاری داشت، با نفوذی که در هیئت والیبال استان اصفهان داشت به تیم والیبال بانوان باشگاه فولاد مبارکه سپاهان پیوست و بهترین بازیکنان ذوب‌آهن را هم جذب تیم سپاهان کرد و عملاً دست «میترا شعبانیان» سرمربی تیم والیبال بانوان ذوب‌آهن را خالی از بازیکن کرد!

هواداری نیوز؛ به دلیل پاره‌ای مشکلات و تصمیم گیری‌های نایب رئیس و سرپرست هیئت والیبال استان اصفهان و سرمربی وقت تیم والیبال باشگاه ذوب‌آهن که بر من نگارنده پوشیده است، پس از جدایی از ذوب‌آهن که سال‌های زیادی به‌عنوان سرمربی تیم والیبال بانوان در رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور همکاری داشت، با نفوذی که در هیئت والیبال استان اصفهان داشت به تیم والیبال بانوان باشگاه فولاد مبارکه سپاهان پیوست و بهترین بازیکنان ذوب‌آهن را هم جذب تیم سپاهان کرد و عملاً دست «میترا شعبانیان» سرمربی تیم والیبال بانوان ذوب‌آهن را خالی از بازیکن کرد!

پر واضح و غیر قابل انکار است که در چنین شرایطی خانم شعبانیان با پیشنهاد جذب بازیکن خارجی و ملی‌پوش به باشگاه امیدوار بود چند بازیکن باتجربه را جایگزین بازیکنان جداشده کند؛ اما تلاش این مربی سرشناس نتیجه‌بخش نشد و بالاجبار با بازیکنان باقیمانده و جوان و نوجوان در رقابت‌ها حضور پیدا کرد که در نیم فصل مسابقات با باخت بازی شهر آورد و دو بُرد و  ۷ امتیاز در رده چهارم جدول قرار گرفت.

حالا این سؤال مطرح است که چه کسی مسئول لطمه‌ای است که به شخصیت خانم شعبانیان وارد شده است؟! و مسئولان وقت باشگاه ذوب‌آهن که پایشان را در  یک کفش کرده بودند، ایشان را وادار به پذیرش شرایط پیش آمده کردند و پیشنهاد یارگیری خارجی و ملی پوش را نادیده گرفتند!

نگارنده اصلاً کاری به این ندارم که اشکال کار از کجا بوده! ولی سؤال این است چرا آقای نیما نکیسا مدیرعامل جوانی که خود از بدنه ورزش و مدیر با کفایتی است در تقویت تیم والیبال باشگاه اقدامی صورت نداده است؟! و اما بقیه  ماجرا از زبان خانم میترا شعبانیان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس:

*والیبال بانوان اصفهان نیاز به پشتوانه‌سازی دارد*

سرمربی تیم والیبال بانوان ذوب‌آهن گفت: اصفهان پتانسیل حضور ۲ تیم در سطح سوپرلیگ را ندارد، باید تعاملی میان باشگاه‌ها وجود داشته باشد که فقط یک باشگاه تیمی برای قهرمانی ببندد و یک باشگاه در لیگ‌ برتر و دیگری در لیگ پایین‌‌تر حضور پیدا کنند.

لیگ برتر والیبال بانوان در حالی به نیم فصل رسید که سپاهان با ۶ بُرد و کسب ۱۷ امتیاز در صدر جدول قرار گرفت و ذوب‌آهن با ۲ بُرد و ۷ امتیاز در رده چهارم ایستاد.

میترا شعبانیان، سرمربی تیم والیبال بانوان ذوب‌آهن در این گفت‌و‌گو پیرامون شرایط تیمش اظهار داشته است: با توجه به اینکه در ابتدای فصل تغییرات اساسی در ترکیب تیم ذوب‌آهن به وجود آمد و یک مقدار هم دیر شروع کردیم، ولی وضعیت تیم رو به رُشد است.

وی افزود: الهه پورصالح بعد از ۱۰ ماه مصدومیت تازه به جمع ما اضافه شده است که امیدوارم برای دور برگشت بتواند به ما کمک کند؛ باشگاه هم باید به تعهّدات مالی خود عمل کند تا بازیکنان از لحاظ روحی به شرایط بهتری برسند.

وی افزود در نیم‌فصل مسابقات هستیم، استراحتی خواهیم داشت و از آخر این هفته تمرینات خود را شروع می‌کنیم.

شعبانیان تصریح کرد: برای جذب بازیکن خارجی و ملی پوش به باشگاه پیشنهاد داده بودم، چند مورد هم مورد بررسی قرار گرفت اما به نظر می‌رسد نتوانیم آن‌ها را جذب کنیم؛ در ابتدای فصل با سیاستِ کسب نتیجه با مدیران باشگاه صحبت کردیم؛ من اسامی مورد نظر خود را اعلام کردم و قول حضور در فینال را دادم.

سرمربی تیم والیبال بانوان ذوب‌آهن خاطرنشان کرد: بنا به دلایلی که نمی‌‌توان بیان کرد، آن بازیکنان جذب نشدند، با ۴ بازیکن باقی‌مانده از ذوب‌آهن و ملی‌پوشان تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان این تیم را تشکیل دادیم؛ تیم خوبی داریم اما جوان هستند و کم تجربه،  پاسور دوم ما فقط ۱۵ سال دارد، در طی ۳۰ سال مربی‌گری نخستین بار است که تیمی که در اختیار دارم در رده چهارم جدول حضور پیداکرده است.

وی ادامه داد: همیشه با تیم‌هایی کار کردم که نتیجه خوبی گرفته‌اند، بیشتر از همه خودم تحت فشار هستم؛ باید این بازیکنان جوان پیشرفت و رشد کنند، بازیکنانی دیده شدند که تا به حال فرصت بازی در لیگ را نداشتند.

شعبانیان در رابطه با وضعیت والیبال بانوان در اصفهان گفت: اصفهان پُتانسیل حضور ۲ تیم در سطح سوپرلیگ را ندارد، باید تعاملی میان باشگاه‌ها وجود داشته باشد که یک باشگاه تیم برای قهرمانی در لیگ برتر ببندد و یک باشگاه با توجه به تیم‌های پایه، در لیگ‌های پائین ‌تر حضور داشته باشد.

وی افزود: اگر اصفهان پتانسیل کافی داشت ۱۰ بازیکن غیربومی جذب نمی‌کردیم.

سرمربی تیم والیبال بانوان ذوب‌آهن با بیان این که تیم سپاهان اکثراً از بازیکنان ملی‌پوش تشکیل شده ، افزود: این بازیکنان قبلاً در ذوب‌آهن حضور داشتند، بیشتر آن‌ها بالای ۳۰ سال سن دارند، اگر این بازیکنان کنار بروند برای آن‌ها جایگزینی وجود ندارد، والیبال بانوان اصفهان نیاز به پشتوانه‌سازی دارد و صرفاً نباید به کسب مقام فکر کرد.

وی ادامه داد: در اکثر شهر‌های دیگر از بازیکنان غیربومی استفاده می‌شود و این باعث می‌ گردد تا بازیکنان غیربومی برای بازی در یک باشگاه، ناچار نباشند مسافت طولانی را طی کنند. این شرایط نمی‌تواند به بازیکن‌سازی برای آینده والیبال یک استان کمک کند؛ وقتی سرمایه‌گذاری در رده‌‌های پایه باشد وبازیکنان ملی‌پوش در خود باشگاه پرورش می‌‌یابند.



نظرات بگذارید...

Top