تَاُخُر در انتخاب مربی جایز نیست !

 تَاُخُر در انتخاب مربی جایز نیست !
تجربه نشان داده محمدرضا داورزنی برای حفظ صندلی فدراسیون والیبال دست به هر کاری می‌زند! به نظر می‌رسد با قانون بالا رفتن سن بازنشستگی و احتمالا  لغو قانون منع به کارگیری بازنشستگان و گمانه‌زنی‌هایی که اخیرا صورت گرفته، فرصتی برای بقای مجدد داورزنی در مَقر فدراسیون فراهم می‌شود!

به گزارش هواداری نیوز؛ سفر وحید مرادی به همراه داورزنی به لوزان صحبت‌های مرادی بعد از حضور در نشست شورای لیگ ملت‌های والیبال 2024، مذاکره با فابیو آزوددو دبیرکل فدراسیون جهانی؛ درخواست میزبانی قهرمانی جهانی 2025 و دعوت رئیس و دبیر کل فدراسیون جهانی والیبال به ایران؛ می‌توان استنباط کرد تغییرات اخیر در فدراسیون والیبال بدون هماهنگی با وزارت ورزش وجوانان اتفاق نیفتاده است تا شاید دَری به تخته بخورد و با اصلاحیه‌ای در اساسنامه داورزنی از شانس مجدد برخوردار شود!

در هرصورت وقتی کسی که در مَسنَدی قرار داشته و نتوانسته انتظارات را برآورده کُند باید کنار برود تا افراد توانمند و تازه نفس جایگزین وی شوند.

قطعاً با توجه به حضور  وحید مرادی، سید میلاد تقوی و محمود افشاردوست در پست سرپرستی فدراسیون و نامزدهای انتخاباتی بعید نیست که احتمال تغییر و تحولاتی در راستای حضور داوطلبان احراز پُست ریاست فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرد!

البته همان طور که پیش‌تر هم نوشتیم کناره گیری داورزنی از لیست نامزدهای انتخاباتی و انتصاب ایشان به‌عنوان مشاور وزیر در وزارت ورزش و جوانان می‌تواند جنبه سیاسی داشته باشد تا از میزان انتقادات رسانه‌ها بکاهد و در فرصت مناسبی با کنار گذاشتن رُقبای ایشان زمینه بازگشت وی به فدراسیون فراهم شود که کنار گذاشتن پیمان اکبری رَد صلاحیّت چند نامزد دیگر و سپردن پُست سرپرستی به وحید مرادی نشانگر این حدس و گمان است!

ولی آنچه که مهم است والیبال ایران نیاز به برنامه‌ریزی اصولی و منطقی توسط کارشناسان  واقعی دارد.

در گزارش روز گذشته با اشاره به شایعه رَد صلاحیت دکتر بهنام محمودی بازیکن و کاپیتان خوشنام و ارزنده تیم ملی  و نظریه یکی از کارشناسان والیبال داشتیم. خالی از لطف نیست اگر نگاهی به اظهارات دکتر بهنام محمودی داشته باشیم.

محمودی: برای انتخابات والیبال رَد صلاحیت نشدم؛ کمتر کسی هدایت تیم‌ ملی را قبول می‌کُند!

دکتر بهنام محمودی یکی از نامزدهای انتخاباتی در گفت‌وگوئی ضمن تکذیب شایعه رَد صلاحیت، اظهار داشته است برنامه اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی مرحله مقدماتی مسابقات لیگ‌ ملت‌های والیبال2024 از بیست و پنجم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ با هفته نخست گروه زنان آغاز می‌شود و سوم تیرماه با پیگیری  دیدارهای هفته سوم مردان به پایان می‌رسد و در مجموع ۳۲ تیم ملی در دو بخش مردان و زنان این رقابت‌ها از‌ قاره های آسیا، اروپا، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی برای صعود به مرحله فینال با هم پیکار خواهند کرد و در پایان این مرحله، هفت تیم برتر هر گروه جنسیتی و کشور میزبان به مرحله نهایی راه خواهند یافت. وی تصريح کرده مرحله نهایی این رقابت‌ها نیز چند هفته مانده به آغاز بازی‌های المپیک 2024 پیگیری می‌شود که مسابقات گروه زنان از ۳۱ خرداد تا سوم تیر و مرحله نهایی گروه مردان از هفتم تا دهم تیرماه در شهر لودژ لهستان پیگیری می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرده است: در مسابقات مرحله مقدماتی گروه مردان شانزده  تیم ایران، ایتالیا، آرژانتین، صربستان، کوبا، ژاپن، برزیل، ترکیه، هلند، بلغارستان ، آلمان، فرانسه، آمریکا، کانادا، لهستان و اسلوونی به مصاف یکدیگر خواهند رفت که هر تیم در هر هفته لیگ ملت‌ها در چهار مسابقه و در مجموع در 12 دیدار به میدان می‌روند و نتایج در یک جدول درج خواهد شد.

 مردان والیبال ایران در مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها 2024 به ترتیب به مصاف تیم های صربستان، ایتالیا، کوبا و آرژانتین در هفته نخست می‌روند، تیم‌های ژاپن، برزیل، بلغارستان و ترکیه نیز حریفان ایران در هفته دوم هستند و در مانیل نیز تیم ملی والیبال ایران با تیم‌های آمریکا، هلند، فرانسه و آلمان روبرو خواهد شد. ضمن اینکه ملی‌پوشان کشورمان در مرحله گروهی با تیم‌های کانادا، لهستان و اسلوونی بازی نخواهند کرد.

بهنام محمودی در این گفت‌وگو،  درخصوص بلاتکلیف ماندن نیمکت تیم‌ ملی والیبال در این برهه حساس اظهار داشته: قاعدتاً نباید اینطور باشد درست است که ما شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک پاریس نداریم، اما شرکت پُر قدرت در لیگ ملت‌ها همیشه برای خانواده والیبال ایران حائز اهمیت بوده است. فدراسیون زمان زیادی ندارد و باید هر چه سریع‌تر تکلیف تیم‌ملی را مشخص کند. چرا که والیبال یک رشته دانشگاهی است و بعد از فوتبال در ایران طرافداران زیادی دارد بنابراین مُهّم است که توجه‌مان به این رشته بیشتر شود.



نظرات بگذارید...

Top