کی بود کی بود؟ من نبودم!

کی بود کی بود؟ من نبودم!
به نظر می‌رسد که برای دعوت از مربیان خارجی چندان ملاک و معیاری وجود نداشته و ندارد! در جلسه مشورتی *صاحب نظران* نکاتی در میان گذاشته شده  که بیشتر بوی عقده‌گشایی و منافع‌طلبی شخصی می‌دهد!

به گزارش هواداری نیوز؛ طبیعی است که ضرورتی ندارد تا همه کس، از همه چیز آگاهی داشته باشند و به عبارتی هیچ ایرادی هم ندارد که یک مدیر اجرائی در سِمَت سرپرست فدراسيون با برخی نظرات مطرح شده  از سوی به اصطلاح *کارشناسان والیبال* مخالف باشد. اما ایراد آنجاست که بخواهد نظر شخصی خود را بَر دیگران اِعمال کُند و با نظارت نادرست غیر والیبالی‌ها با بی‌اعتمادی به نظرات اساتید و پیشکسوتان ورزش و رسانه،  راجع به مسائل فنی والیبال سخن بگوید!

صحبت من نگارنده بر این است که اگر پاره‌ای از دوستان والیبالی که در جایگاه رفیع پیشکسوت قرار دارند وارد جلسات مشورتی می‌شدند و با شناختی که از مربیان خارجی و اطلاعات بهتری از والیبال روز دنیا دارند، می‌توانستیم در انتخاب سرمربی تیم ملی تصمیم گیری منطقی‌تری اتخاذ کنیم.

متأسفانه یکی از مسائلی که از نظر آقای مرادی سرپرست فدراسيون واليبال ايران پنهان مانده است، ارزش و اهمیت سؤال کردن از خبرگان و مربیانی است که سابقه همکاری با کی وون، خولیو ولاسکو، سیچلو، کواچ، کولاکوویچ و ...داشتند، نظیر محمد صادق پشنگ، میر مصطفی شجاعی، پیمان اکبری، حسین کلکی نما، رضا موُمنی مقدم است، تا با نقطه نظرات آنها هم آشنا شود.

آقای مرادی آیا شأن والیبال و پیشکسوتان والیبال ما این است؟ که افراد غیر ورزشی که در نشست‌های اخیر برای انتخاب سرمربی تیم ملی نظر دهند و در مقابل نظرات کارشناسان موضع گیری و مخالفت کنند؟

آیا به خاطر جاه‌طلبی رئيس فدراسيون که حدود یک ماه است از نامزدی احراز مجدد پست ریاست فدراسیون انصراف داده، والیبالِ افول کرده ایران با تصمیم گیری و شیطنت‌های افراد منافع طلب؛ آسیب بیشتری ببیند و انتخاب سرمربی تیم ملی به بعد از پایان مسابقات لیگ برتر  (اواخر فروردین ۱۴۰۳)  کشیده شود؟

در روزها و سال‌هایی که مدیری به نام  مرحوم حاج محمد رضا یزدانی خرم سکان رهبری فدراسیون والیبال را برعهده داشت، کدامیک از این اتفاقات رُخ می‌داد؟ امروز رنج بزرگ والیبال ایران نداشتن چنین مدیری است!

کسانی که در حال حاضر دل در گرو انحصارطلبی دارند ولی درمانده‌اند و نمی‌دانند چه باید بکنند،  راه صلاح را در اطاعت و سکوت مقابل تصمیم‌های نادرست مدیران می‌دانند.

در این اواخر و بعد از برگزاری کمیته فنی برخی رسانه‌ها به نقل از آقای وحید مرادی سرپرست فدراسيون در خصوص تماس فردی از بین  کاندیداها یا  اعضای کمیته فنی با گزینه‌ها به‌ویژه لورنزتی خبر می‌دهند!

بر اساس خبرهای منتشره در فضاهای مجازی؛ یکی از اعضای حاضر در جلسه کمیته فنی اشاره کرده که از داخل ایران با گزینه‌های مَدنظر فدراسیون برای عدم قبول سرمربیگری تماس  گرفته شده و از وی خواسته است پیشنهاد فدراسيون واليبال ايران را نپذیرد.

آقای مرادی در ادامه صحبت‌های این فرد، اظهار  داشته به نظر می‌رسد کسی که با گزینه‌های مربیگری تیم ملی در ارتباط بوده تصور می ‌کند در آینده و بعد از دوره سرپرستی من، مسئوليت فدراسیون را برعهده خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرده است این فرد با آقای لورنزتی تماس داشته که نمی‌دانم به صورت مستقیم بوده یا غیر مستقیم و در آن تماس از آقای لورنزتی خواسته که دعوت فدراسيون واليبال را قبول نکند؛ زیرا مدت دوره سرپرستی کوتاه است و شاید دوستان دیگری به فدراسیون بیایند که در این صورت احتمال می رود قراردادتان مورد قبول رئیس جدید قرار نگیرد و عقد قرارداد شما پا در هوا بماند.

آقای مرادی در ادامه اظهارات خود می افزاید من این گفته را از زبان یکی از اعضای کمیته فنی نقل به مضمون کردم. اما غافل از اینکه متّهم اصلی در خود کمیته فنی بوده است و برخلاف ادعای برخی رسانه‌ها و خبرنگاران این اتفاق توسط اعضای تأثیرگذار کمیته فنی صورت گرفته است!

 بنابراین باید فردی که از داخل فدراسیون با آقای لورنزتی در تماس بوده شناسایی شود که به دنبال گزینه داخلی است و سعی کرده بعد از پیتزا و هنین که از قبول دعوت فدراسیون والیبال انصراف داده‌اند، تنها گزینه‌باقی مانده خارجی را هم از قبول دعوت فدراسیون والیبال ایران منصرف کند. به واقع ماجرای تماس با لورنزتی هیچ ربطی به یکی از کاندیداها ندارد و این شیطنت و یا بهتر بگوییم خیانت به والیبال ایران از ناحیه فرد حاضر در کمیته فنی بوده است که جا دارد مقامات مسئول پیگیر شناسایی این فرد خائنِ به والیبال ایران باشند و ماهیت او را به مردم ایران بشناسانند.

به هر حال امیدواریم ماحصل سفر آقای داورزنی و آقای مرادی به لوزان سوئیس و گفت‌وگو با آقای آری داسیلوا گراسا رئیس فدراسیون جهانی والیبال (FIVB)  به سود والیبال کشورمان باشد.



نظرات بگذارید...

Top