گل بود به سبزه آراسته شد؛ سرمربی تیم ملی والیبال ایران هم لژیونر شد!

گل بود به سبزه آراسته شد؛ سرمربی تیم ملی والیبال ایران هم لژیونر شد!
هر از گاهی خبرهایی به گوش می‌رسد که هم شادی بخش است و هم تأسف‌بار!؟ والیبال ایران صاحب یک لژیونر دیگر شد اما این بار به جای بازیکن مربی تیم ملی نوجوانان که سال‌هاست کار سازندگی در پایه را بَرعهده داشته؛ جلای وطن می‌کند و به والیبال ترکیه می‌پیوندد!؟ طبق معمول مسئولان ورزش، به‌ویژه اهالی غیر والیبالی فدراسیون والیبال نسخه‌ای می‌نویسند وپس از چند روز این تب وتاب فروکش می‌کند و دوباره پاشنه روی همان در قدیمی می‌چرخد!

هواداری نیوز؛ راستش را بخواهید همانطور که بارها صاحب این قلم اشاره کرده است در ورزش به اصطلاح حرفه‌ای، حاکمیت پول ورزش ما را به قهقرا کشانده است، هرجا پول بیشتری بدهند دوستان بدون تعصب و عرق ملی ترجیح می‌دهند بار سفر ببندند و راهی کشورهای دیگر جهان شوند! چرا که ورزش در باشگاه‌های حرفه‌ای با هر مبلغی مربی و بازیکن خریداری می‌شوند و ما ناچاریم پذیرای این قوانین باشیم.

متأسفانه حجم پول‌هایی که صرف جابه‌جایی بازیکنان و مربيان در والیبال می‌شود و به راحتی مسئولان، فضائی را به وجود می‌آوردند تا مربیان سازنده کشورمان هم حاضر به ترک یار و دیارشان شوند کم نیست! لذا باید برای جایگزینی مربیان لژیونر باید یک گروه کارشناسی از آدم‌های خبره و کاربلد وارد کار شوند و با دوراندیشی مربیانی که دارای تخصص در کار زیربنایی و سازندگی هستند را در پست‌های مختلف بکار گمارند تا با جداشدن یک یا دو مربی به چه‌کنم، چه کنم دچار نشویم.

اتفاق اخیر که مربوط به پیوستن سرمربی والیبال نوجوانان به هالک بانک ترکیه است،  بی‌ترديد بی‌ارتباط با شرایط پیش آمده در فدراسیون والیبال نیست که در سراشیبی قرار گرفتن والیبال ایران را باعث شده و در مسابقات جهانی فروغ چندانی ندارد و جایگاه خود را در بین تیم‌های جهانی از دست داده است!

مضاف بر اینکه برنامه‌ریزی‌های غلط دست اندرکاران در فدراسیون والیبال هم مزید بر علت شده است‌! سؤال این است چگونه می‌توان جلوی مهاجرت مربیان سازنده در والیبال پایه را گرفت و برای آینده والیبال کشورمان در سطح کلی از وجود مربیانی که متأسفانه در اثر سوء مدیریت خانه‌نشین شده‌اند مورد استفاده قرار داد تا در مقابله با تیم‌های مطرح و قدرتمند آسیا، اقیانوسیه و جهان به رقابت پرداخت.

در سنوات گذشته تیم‌های نوجوانان و جوانان ایران به مدارج ارزشمندی دست پیدا کردند و به‌واقع به‌خوبی پشتوانه تیم ملی بزرگسالان بودند که به دوران طلایی لقب گرفتند که بی‌شک ارتباط مستقیم به اهمیت دادن کارهای پایه و زیربنایی داشته است که پایه‌گذار آن زنده یاد حاج محمد رضا یزدانی خرم بود که با به کارگیری مدیر مدبّری به نام حسین بهرام‌صفت و مربیان کاربلدی همچون حسین مهرانپور و جعفر هوتهم با اقتدار حریفان قدرتمندی را شکست دادند و آبرومندانه جهانی شدند. بازیکنان و کادر رهبری تیم ملی جوانان که به امارات اعزام شده بودند عبارت بودند از محمد حسین نجاتی، اردشیر کریمیار، علی میرعابدی، اصغر حجازی‌نو، حسین ذوالنوریان، علی صادقیان، ابراهیم سن سبیلی ( سوپر استار با اخلاق) عثمان سن سبیلی، زنده یاد (علیرضا امانی پاسور) فراز ایزدی، محمد عمده غیاثی و جلال لطیف‌زاده. مهندس حسین بهرام‌صفت مدیر کاروان اعزامی، حسین مهرانپور سرمربی؛ جعفر هوتهم مربی؛ رضا دوعلی نماینده فدراسیون؛ مرحوم جمال رضوان  داور و محبی همراه تیم از سازمان تربیت بدنی که در فرصت بعدی به طور مشروح به آن خواهیم پرداخت.

متأسفانه اکنون ضعف برنامه‌ریزی از سوی فدراسیون، عدم به کارگیری از کادر فنی و مربیگری که از نبود آینده‌نگری خبر می‌دهد از یکسو و عدم هماهنگی و اختلافات درون  فدراسیونی و تعویق در برگزاری مجمع انتخاباتی رئیس آینده فدراسیون از سوی دیگر به والیبال تیم‌های ملی ضربه وارد کرده و برنامه‌ها را مختل نموده و ایجاد چالش کرده است.

بر اساس اطلاعات واصله  سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران لژیونر شد!؟ به این معنا که والیبال ایران صاحب یک لژیونر دیگر در والیبال ترکیه شد.

لیگ برتر والیبال کشور ترکیه در سال‌های اخیر به پایگاهی برای بازیکنان ایرانی تبدیل شده، اما حالا  سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران نیز هدایت تیم‌های پایه یک تیم ترکیه‌ای را بَر عهده گرفته است که باید گفت گل بود به سبزه آراسته شد.

باشگاه ورزشی تاریم‌ کِرِدی ترکیهTarim Kredi) ) حاضر در لیگ دسته یک این کشور که در چارچوب پرورش بازیکنان نوجوان‌ و جوان برای تیم‌ ملی ترکیه و تیم الف هالک بانک HalkBank) ) با این باشگاه بزرگ ترکیه همکاری دارد؛ اعلام کرد که با محمد وکیلی فرجاد، سرمربی با سابقه و توانمند ایرانی برای سرمربیگری این تیم‌ به توافق رسیده است.



نظرات بگذارید...

Top