بحران مدیریتی در فدراسیون والیبال!

بحران مدیریتی در فدراسیون والیبال!
 وحید مرادی سرپرست فدراسيون واليبال ايران به همراه محمد رضا داورزنی رئیس برکنار شده از پست ریاست فدراسیون والیبال که همچنان عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی است، به لوزان پاریس سفر کردند تا در جلسه شورای  لیگ ملت‌ها که در شهر لوزان سوئیس برگزار شد شرکت داشته باشند.

به گزارش هواداری نیوز؛ حضور در نشست شورای لیگ ملت‌های جهان و دیدار با آقای آری داسیلوا گراسا رئیس وسایر مسئولان فدراسیون جهانی والیبال FiVB در راستای تعامل بیشتر و ارائه راهکارهایی برای گرفتن میزبانی جهانی با توجه به تحریم‌های مالی موجود از مهم‌ترین برنامه‌های مرادی و داورزنی در مقر فدراسیون جهانی والیبال در لوزان بود که جزئیات آنچه که در نشست دو ساعته با مدیرکل اجرائی فدراسیون جهانی و دیگر مسئولین این نهاد بین‌المللی والیبال در لوزان مطرح شده  و چه نتیجه‌ای عاید گردیده بر ما پوشیده مانده است!

البته گفته می‌شود در حاشیه این نشست وحید مرادی و فابیو در خصوص پروسه انتخاب سرمربی تیم ملی مردان ایران در سال 2024 گفت‌وگوئی به عمل آمده که از نتیجه گیری این گفت و شنود هم که شش روز از زمان آن می‌گذرد هیچ اطلاعاتی منتشر نشده است! تنها خبری که در سایت خبری فدراسیون آمده حاکی از آن است که در نشست شورای لیگ ملت‌های 2024 قرار است در خصوص تغییر (فُرمت) برگزاری، بررسی پیشنهادات وشرایط میزبان‌ها و امور مربوط به این رقابت‌ها با توجه به در پیش بودن بازی‌های المپیک بحث و تبادل نظر و تصمیم‌گیری شد.

از آنجایی که مسابقات لیگ ملت‌های والیبال 2024 آخرین سکوی کسب سهمیه بازی‌های المپیک پاریس برای تیم ملی والیبال ایران و دیگر کشورهای بازمانده از اخذ سهمیه از این رقابت‌ها خواهد بود که برای تیم ملی ایران حائز اهمیت زیادی است که در پایان مرحله مقدماتی این مسابقات براساس رنکینگ تیم‌های برتر  در رده‌بندی، پنج تیم مجوز حضور در  بازی‌های المپیک 2024 را کسب خواهند کرد.

با این مقدمه به نظر می‌رسد که همه این کارها برای وقفه انداختن در برگزاری انتخابات است و کسانی که امیدی به  انتخاب ندارند قصد آن دارند تا با ایجاد پاره‌ای مسائل و مشکلات انتخابات را به تأخیر بیاندازند تا شاید با گذشت زمان و کشیده شدن انتخابات به سال ۱۴۰۳ شاید اتفاقات جدیدی رُخ دهد و فرجی حاصل شود و اساسنامه‌ای تدوین گردد تا مجدداً افراد غیر والیبالی و بازنشسته وابسته به آقای داورزنی جایگزین وی گردد و دست والیبالی‌های جوان و تحصیلکرده برای رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون کوتاه شود.

بگذریم که حکایات  اخیر اظهر من‌الشمس است و همه دوستان والیبالی و علاقه‌مندان به والیبال اشراف کامل دارند چه اتفاقاتی در شُرف تَکوین است. به راستی والیبال ایران را چه شده و چرا اهالی والیبال سر در لاک خود فرو برده اند تا برخی مدعیان پُر افاده آن را به چنین سرنوشتی دچار کنند ؟!

بار دیگر حقانیت "جهان والیبال‌" اثبات شد

در گزارش‌های قبلی پیرامون  مذاکرات آنجلو لورنزتی و فدراسیون ایران که هر روز به رنگی درآمده است، خبرهای متضادی  از انتخاب روبرتو پیاتزا و هنین و لورنزوتی می‌دادند که از بازی‌های  پشت پرده ابراز نگرانی کردیم. متأسفانه با وجود هجمه‌هائی که در رسانه‌ها همراه بود هیچ واکنشی از سوی مسئولان فدراسیون مشاهده نشد و به دست فراموشی سپرده شد.

پس از توافق پیاتزا با لوبه تنها گزینه‌ مورد نظر آقای وحید مرادی لورنزوتی بود که یکی از افراد وابسته به فدراسیون ضمن تماس با لورنزوتی وی را از سفر به ایران منصرف کرد که از سوی اعضای کمیته فنی و برخی رسانه‌ها مدعی شدند وقت زیاد داریم و نباید عجله کنیم، محمود افشاردوست هم که به‌عنوان سخنگوی فدراسیون انتخاب از نتایج سفر وحید مرادی و داورزنی خبری انتشار نداده است.

اینکه گفت می‌شود فرصت باقیست و عجله‌ای در  انتخاب سرمربی تیم ملی نیست به نظر کارشناسان والیبال منطقی است؟



نظرات بگذارید...

Top