قاتل ژاپن شش‌تایی شد!

قاتل ژاپن شش‌تایی شد!
ملی پوشان ایران با نمایش مقتدرانه مقابل قرقیزستان با برد پر گل 6 - 1 صعودشان به جام جهانی را قطعی کردند.

به گزارش هواداری نیوز، در یکی از دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا امروز چهارشنبه از ساعت ۱۲:۳۰ تیم‌های ملی ایران و قرقیزستان به مصاف هم رفتند.

قرقیزها در گروه C این رقابت‌ها با شگفتی‌سازی توانستند بالاتر از تیم‌های ژاپن و کره‌جنوبی و با تفاضل گل کمتر نسبت به تاجیکستان به عنوان تیم دوم به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنند. در مقابل تیم ملی ایران در گروه D این رقابت‌ها موفق شد با با اقتدار به عنوان صدرنشین بالاتر از تیم‌های افغانستان، کویت و بحرین پا به این مرحله بگذارد.

شاگردان وحید شمسایی در این بازی با ترکیب اولیه باقر محمدی، محمدحسین درخشانی، مهدی کریمی، بهروز عظیمی و سالار آقاپور به میدان رفتند. سعید مؤمنی، علی خلیل‌وند، سعید احمد عباسی، علیرضا رفیعی پور، محمدرضا سنگ سفیدی، اصغر حسن زاده‌، مسلم اولادقباد، علی اکرمی و مسعود یوسف هم دیگر نفرات ایران روی نیمکت بودند.‌

در نیمه اول و ابتدای بازی بهروز عظیمی خیلی زود با ضربه‌ای تماشایی گل اول را به ثمر رساند. در ادامه امانبائف در اولین موقعیت جدی قرقیزستان دروازه ایران را باز کرد. حملات تیم ملی فوتسال ایران ادامه داشت و سالار آقاپور از روی یک ضربه ایستگاهی به زیبایی گل دوم را به ثمر رساند و نیمه اول با برتری ۲ بر یک ایران به پایان رسید.

در ابتدا نیمه دوم روی یک ضد حمله سعید احمدعباسی موفق شد روی پاس علی اصغر حسن‌زاده با یک ضربه بغل‌پا دروازه قرقیزستان را برای سومین‌بار باز کند و هفتمین گل خود را در این رقابت‌ها به ثمر برساند تا جایگاهش در صدر جدول گلزنان تثبیت شود.

یک بار دیگر کاپیتان حسن‌زاده با یک پاس در عرض تماشایی مهدی کریمی را در موقعیت گلزنی قرار داد و این بازیکن با عبور توپ از بین پاهای دروازه‌بان قرقیزستان گل چهارم را به نام خود ثبت کرد. در ادامه مهدی کریمی موفق شد روی حرکت تماشایی و پاس سالار آقاپور با یک چرخش و ضربه تماشایی گل پنجم ایران را به ثمر برساند و در این دیدار دبل کند.

درخشش مهدی کریمی ادامه‌دار بود و موفق شد یک پربه خطا پنالتی را برای ایران کسب کند، علی‌اصغر حسن‌زاده کاپیتان ایران پشت ضربه قرار گرفت و با یک ضربه فوق‌العاده دروازه‌بان قرقیزستان را فریب داد و یکی از بهترین گل‌های این رقابت‌ها را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

این دیدار در نهایت با نتیجه ۶ بر یک به سود ملی پوشان کشورمان به پایان رسید تا شاگردان شمسایی علاوه بر کسب مجوز جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان راهی مرحله نیمه نهایی شوند.

برنامه دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی به شرح زیر است:

چهارشنبه ۵ اردیبهشت:
* تاجیکستان ۲ - افغانستان یک
* ایران ۶ - قرقیزستان یک؛ ساعت
* تایلند - عراق؛ ساعت ۱۴:۳۰
* ازبکستان - ویتنام؛ ساعت ۱۷:۳۰

در مرحله نیمه نهایی تیم فوتسال تاجیکستان به مصاف برنده دیدار تایلند و عراق می‌رود. تیم ملی ایران هم با برنده بازی ازبکستان و ویتنام با هم دیدار خواهند کرد.

در مرحله پلی آف، تیم ملی افغانستان به مصاف بازنده دیدار تایلند و عراق می‌رود. قرقیزستان هم با تیم ملی ویتنام دیدار خواهد کرد.

برنده این دیدارها هم فینال پلی آف را برای تعیین یک سهمیه آسیا در جام جهانی برگزار می‌کنند.



نظرات بگذارید...

Top