ابراز شادی و خوشحالی بعد از پیروزی، جُرم محسوب می‌شود ؟!

ابراز شادی و خوشحالی بعد از پیروزی، جُرم محسوب می‌شود ؟!
در بُحران روز افزونی که دامنگیر فدراسیون والیبال ایران شده و انتخاب سرمربی تیم ملی کشورمان که بسیار هم حائز اهمیت است، دغدغه دوستداران والیبال شده و مدیران مصلحتی درمانده و عاجز در انتخاب سرمربی! متأسفانه شواهد دائم التزاید فساد اخلاقی و بی‌قیدی مسئولان نشان می‌دهد که فقدان گسترده مدیریتی، والیبال ایران را دچار مخاطره کرده است!

به گزارش هواداری نیوز؛ در بُحران روز افزونی که دامنگیر فدراسیون والیبال ایران شده و انتخاب سرمربی تیم ملی کشورمان که بسیار هم حائز اهمیت است، دغدغه دوستداران والیبال شده و مدیران مصلحتی درمانده و عاجز در انتخاب سرمربی! متأسفانه شواهد دائم التزاید فساد اخلاقی و بی‌قیدی مسئولان نشان می‌دهد که فقدان گسترده مدیریتی، والیبال ایران را دچار مخاطره کرده است!

در کجای دنیا دیده شده که مربیان پس از پیروزی تیمشان در مسابقات نباید ابراز شادی کنند؟!

در کشورهای اروپایی و حتی کشورهای پیشرفته آسیایی مربیان پس از پیروزی می‌توانند همدیگر را در آغوش بکشند و ابراز خرسندی کنند اما در کشور ما شادی کادر مربیگری جُرم محسوب می‌شود و به عبارتی باعث تحریک تماشاگر نماها می‌گردد و عاملی است برای درگیری‌های فیزیکی؟!

نگرش ها متفاوت شده و در جامعۀ ماده گرائی که مبنای ورزش قرار گرفته و به سهولت بَد اخلاقی و بی‌فرهنگ و انضباط را در ورزش‌مان حاکم کرده و بُرد و باخت است که صفات حَسنه را در ورزش تحت‌الشعاع قرار داده تاجایی که ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی در مسابقات  نادیده انگاشته می شود که درگیری و زد و خوردهای اخیر بازیکنان و تماشاگران در اردکان و خراسان جنوبی مؤید آن است!

اما هم به شادی کردن آقای عباسعلی میرحسینی ارتباط داشته که ازجمله مربیان با اخلاقی  است که چه در زمان بازیگری و چه در دوران مربیگری دارای شخصیت قابل احترامی در بین ورزشیان بوده است؟

تصمیم‌هایی که در کمیته انضباطی برای خاطیان و عاملان در گیری‌های اخیر گرفته شده که در سال‌های اخیر بارها شاهد آن بودیم این سؤال را در افکار عمومی متبادر می‌کند که آیا جرایم صادره در کمیته انضباطی در اشاعه فرهنگ و اخلاق در ورزش چاره‌ساز خواهد بود؟

من نگارنده  که چنین تصوری را ندارم.

*جریمه و نقره داغ در والیبال اردکان!*

 از دیدارهای هفته‌های اخیر لیگ برتر والیبال دیدار تیم‌های چادرمَلو وایفاسرام در شهرآورد اردکان بود که  به مصاف یکدیگر رفتند و متأسفانه این مسابقه با حواشی‌هایی همراه بود.

جلسه فوق‌العاده کمیته انضباطی خارج از برنامه عادی برای بررسی حواشی این مسابقه و برخورد جدی با عاملان و خاطیان روز دوشنبه ۲۳ بهمن ماه با حضور وحید مرادی سرپرست و تمامی اعضای فدراسیون والیبال برگزار شد و آرای کمیته انضباطی بدین شرح اعلام گردید.

 علی عطایی، مهدی کبیری پور، بهمن جهاندیده و سجاد جلوداریان با عنوان مدیرعامل، سرپرست و بازیکنان چادرمَلو در جلسه حاضر بودند و از باشگاه ایفاسرام به‌رغم دعوتی که  به عمل آمده بود فقط عباسعلی میرحسینی سرمربی تیم در جلسه حضور پیدا کرده بود.

در ابتدا،  گزارش ناظر مسابقه که حکایت از ابراز خوشحالی میرحسینی از نتیجه حاصله و پس از پایان بازی و درگیری بین برخی تماشاگرها و بازیکنان داشت، قرائت گردید. در ادامه حاضرین به عملکرد خود پرداختند که برخی از آنان ضمن پذیرش رفتار غیر متعارف و غیر قابل دفاع خود مطالبی را بیان داشتند. پس از آن حاضرین به پرسش‌های اعضای کمیته انضباطی پاسخ دادند. سپس اعضای کمیته انضباطی بر لزوم تمرکز و "خویشتن داری" یا *اغماض* تأکید ورزیده و دیدگاه خود را مطرح کردند.

مشروح مذاکرات به شرح مبسوط در صورتجلسه کمیته انضباطی مضبوط است.

در خاتمه فیلم درگیری مسابقه مورد بازبینی اعضا قرار گرفت. با اعلام ختم رسیدگی، کمیته انضباطی پس از مشورت با اعضا با استناد به ماده۳ و بندهای ۱ و ۲ و۳ ماده ۴ آئین‌نامه انضباطی به شرح زیر اتخاذ رأی نمود.

الف) باشگاه چادرمَلو

۱- به لحاظ میزبانی و تأکید بر اینکه باشگاه میزبان مسئول حفظ نظم و امنیت سالن مسابقه می‌باشد، باشگاه چادرمَلو به دو جلسه محرومیت از حضور تماشاگر در بازی‌های خانگی و پرداخت مبلغ پانصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم گردید.

۲- مهدی کبیری پور سرپرست تیم والیبال چادرمَلو به لحاظ برخورد فیزیکی با تماشاگر به "یک" جلسه محرومیت از حضور در سالن مسابقه محکوم گردید.

۳- سجاد جلوداریان بازیکن، به لحاظ برخورد فیزیکی و درگیری با اعضای تیم مقابل تا پایان مسابقات لیگ برتر فصل ۱۴۰۲ از شرکت در مسابقات محروم و به مبلغ پانصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم گردید.

۴- مهرداد بابایی بازیکن، نظر به درگیری و برخورد فیزیکی با اعضای تیم مقابل و یکی از اعضای تیم خودی به چهار جلسه محرومیت از شرکت در مسابقات و سیصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم گردید.

۵- بهمن جهاندیده به علت برخورد غیر متعارف و سابقه قبلی در کمیته انضباطی به "دو" جلسه محرومیت از حضور در مسابقات که تا پایان فصل ۱۴۰۲ به حالت تعلیق در می‌آید، محکوم گردید.

ب) باشگاه ایفاسرام

۱- به لحاظ ورود برخی تماشاگرهای منتسب به باشگاه ایفاسرام که با سرپرست و برخی اعضای تیم چادرمَلو درگیری ایجاد کرده‌اند، باشگاه ایفاسرام به یک جلسه محرومیت از حضور تماشاگر در بازی خانگی و پرداخت  سیصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم گردید.

۲- عباسعلی میرحسینی سرمربی ایفاسرام به لحاظ بروز رفتار "هیجانی" که تا حدودی فضای سالن مسابقه را تحت تأثیر قرار داده است، به یک جلسه محرومیت از حضور در مسابقه محکوم گردید!

۳- حسین تهام پور به لحاظ برخورد فیزیکی با اعضای تیم مقابل تا پایان دور برگشت از حضور در سالن مسابقه محروم گردید.

۴- محمد مهدی قانع تدارکات باشگاه به لحاظ شرکت در درگیری به دو جلسه محرومیت از حضور در سالن که تا پایان مسابقات لیگ سال ۱۴۰۲ به حالت تعلیق در می‌آید، محکوم شد.

رأی صادره در بندهای ۲ و ۵ قسمت الف وبندهای ۲ و ۴ قسمت ب قطعی است .

سؤال اینجاست صرف نظر از رأی غیر منصفانه‌ای که در ارتباط با شادی و هیجان سرمربی ایفاسرام صادر شده! مبنای غائی رفتارهای ناشایست و غیر اخلاقی و غیر ورزشی سایر افراد عامل بروز چنین حوادث دور از فرهنگ در ورزش ومنش جوانمردی با صدور این احکام و این جرایم و تبعیت از این گونه برخورد به "اصطلاح" جدی  واقعاً می‌تواند نتیجه‌بخش و سودمند به حال ورزش به‌ویژه والیبال کشورمان باشد؟



نظرات بگذارید...

Top