چهارمین قضاوت یک قطری برای تیم‌های ایران با دو پیروزی و یک شکست

چهارمین قضاوت یک قطری برای تیم‌های ایران با دو پیروزی و یک شکست
طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، عبدالرحمن جاسم از قطر قضاوت نخستین بازی ایران در مرحله گروهی جام ملت های ۲۰۲۳ را عهده دار خواهد بود.

به گزارش هواداری نیوز؛ تیم‌های ملی فوتبال ایران و فلسطین در اولین بازی خود در مرحله گروهی جان ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ شامگاه یکشنبه ۲۴ دی از ساعت ۲۱:۳۰ و در ورزشگاه اجوکیش سیتی رو در روی هم قرار می‌گیرند.

با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC عبدالرحمن الجاسم از قطر به همراه طالب سالم الماری و سعود احمد المقله دستیاران قطری خود قضاوت این بازی را بر عهده خواهند داشت. این بازی اولین تجربه امیر قلعه نویی و شاگردانش در جان ملت‌های آسیا است.

عبدالرحمن الجاسم تاکنون ۳ بار برای ایرانی‌ها قضاوت داشته است؛ نخستین تجربه او به دیدار تیم‌های ملی ایران و چین در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ بر می‌گردد که ملی‌پوشان کشورمان موفق شدند آن بازی را با نتیجه ۳ بر صفر در مرحله یک چهارم نهایی با پیروزی به پایان برسانند.

الجاسم در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هم دیدار ایران و لبنان را قضاوت کرد که آن بازی هم با پیروزی دو بر یک شاگردان دراگان اسکوچیچ (سرمربی وقت تیم ملی ایران) همراه شد. او علاوه بر دو دیدار ملی، بازی تیم‌های پرسپولیس و اولسان هیوندای کره جنوبی در فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ را هم بر عهده داشت که آن بازی با شکست دو بر یک نماینده ایران همراه شد.

الجاسم با قضاوت در بازی ایران و فلسطین برای چهارمین بار قضاوت دیدارهای کشورمان را چه در عرصه ملی و چه عرصه باشگاهی بر عهده خواهد داشت.

این داور ۳۶ ساله یکی از مطرح‌ترین داوران آسیا به شمار می‌رود و از سال ۲۰۱۳ در لیست داوران بین‌المللی فیفا قرار گرفت. همچنین الجاسم، سابقه قضاوت در جام جهانی فوتبال زیر ۲۰ سال ۲۰۱۷ و جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ را نیز در کارنامه خود دارد.



نظرات بگذارید...

Top