وضعیت کاروان ایران برای پارالمپیک

وضعیت کاروان ایران برای پارالمپیک
در فاصله چهار ماه مانده به بازی‌های ۲۰۲۴ پارالمپیک، ورزش جانبازان و توان‌یابان ایران موفق به کسب ۳۸ سهمیه در ۷ رشته شده است اگرچه هنوز ورزشکاران اعزامی مشخص نیستند.

به گزارش هواداری نیوز، کاروان ورزش ایران برای بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس زمانی شکل گرفت که تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران ازحضور در مسابقات ۲۰۲۲ قهرمانی جهان (اسلوونی) و صعود به فینال آن رقابت‌ها، اولین سهمیه ورزش جانبازان وتوان یابان ایران برای این بازی‌ها را کسب کرد.

گلبال هم آخرین رشته‌ای بود که وارد این کاروان شد. البته سهمیه تیم ملی گلبال ایران آبان سال گذشته با قهرمانی در مسابقات آسیا پاسفیک به دست آمد اما همین چند روز پیش بود که مسئولان کمیته ملی پارالمپیک بر اساس بررسی‌های انجام شده در راستای سیاست کیفی گرایی خود، با اعزام این تیم به پاریس موافقت کردند.

بدین ترتیب گلبال به عنوان دومین رشته تیمی وارد کاروان ورزش ایران شد در حالیکه پیش از آن ورزش جانبازان و توان یابان ایران در سایر رشته‌ها صاحب سهمیه‌های انفرادی شده بودند.

در مجموع تا به امروز ۳۸ سهمیه بازی‌های پارالمپیک پاریس از آنِ ورزش جانبازان وتوان یابان ایران شده است. این سهمیه‌ها در ۸ رشته پارادوومیدانی، پاراتیراندازی، پاراتیروکمان، پاراشنا و پاراتکواندو (انفرادی) و والیبال نشسته و گلبال (تیمی) به دست آمده است.

از مجموع این سهمیه‌ها، ۲۵ سهمیه در بخش مردان و ۱۳ سهمیه در بخش بانوان است.



نظرات بگذارید...

Top