فرانتس بکن باوئر، پایان یک دوران

فرانتس بکن باوئر، پایان یک دوران
فرانتس بکن باوئر، بزرگترین چهره ورزشی تاریخ آلمان، در سن ۷۸ سالی چشم از جهان فرو بست.

به گزارش هواداری نیوز؛ به نقل از ورزش سه، بکن باوئر، ستاره سابق تیم ملی فوتبال آلمان، مدافع وسط پیش‌روی بایرن مونیخ و سرمربی عنوان‌دار مانشافت و یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های فوتبال جهان در ۴-۳ دهه محسوب می‌شود که چند سال پس از خاموشی سرانجام جان خود را در اثر بیماری از دست داد.

بکن باوئر یکی از مهم‌ترین چهره‌های تاریخ فوتبال جهان و یکی از اسطوره‌های اصلی است و نامش را باید در کنار چهره‌هایی مثل پله، یوهان کرایف، دیگو مارادونا، بابی چارلتون، اوزه بیو و... نوشت. چهره‌هایی که هر یک نقشی انکارناشدنی در گسترش و پرطرفدارتر شدن فوتبال ایفا کرده‌اند.

شهرت اولیه بکن باوئر به ظهور به عنوان یک مدافع جوان در قلب دفاع تیم ملی آلمان در جام جهانی ۱۹۶۶ انگلیس برمی‌گردد. او پس از حضوری درخشان در کلیه مسابقات، در بازی فینال با وجود مصدوم شدن شانه تا پایان در ترکیب آلمان حضور پیدا کرد تا تبدیل به قهرمان و چهره محبوب فوتبال این کشور بشود. او سپس در جام جهانی ۱۹۷۰ با تیم ملی آلمان به نیمه نهایی مسابقات رسید و پس از کسب مقام سوم در جام جهانی بعدی به عنوان کاپیتان در مونیخ جام جهانی ۱۹۷۴ را بالای سر برد.

بکن باوئر در دهه ۱۹۸۰ پس از فترت تیم ملی فوتبال آلمان به عنوان سرمربی جانشین یوپ دروال شد و پس از نایب قهرمانی در جام جهانی ۱۹۹۰ تیم ملی آلمان را برای سومین بار برای قهرمانی این رقابت‌ها هدایت کرد. او در خلال این سال‌ها سه بار با بایرن مونیخ قهرمان جام باشگاه‌های اروپا شده و همچنین عنوان مرد سال فوتبال اروپا را نیز تصاحب کرده است.

آخرین عنوان بکن باوئر در مربیگری به قهرمانی جام یوفا با بایرن مونیخ برمی‌گردد که او به عنوان مربی جایگزین در آلمان فعالیت می‌کرد. او سپس تبدیل به یکی از اعضای هیئت رئیسه تیم فوتبال بایرن و یکی از اعضای تاثیرگذار فیفا در کمیته اجرایی شد و تا زمانی که سلامتی به او اجازه می‌داد، او را در این پست‌ها می‌دیدیم.

مرگ بکن باوئر یک خبر مهم در فوتبال جهان و نشانه‌ای از پایان دوران چهره‌هایی است که محبوبیت فوتبال را در سراسر جهان گسترش دادند.



نظرات بگذارید...

Top