بی احترامی به استخوان خُرد کرده های وزنه‌برداری چرا!؟

بی احترامی به استخوان خُرد کرده های وزنه‌برداری چرا!؟
احترام به پیشکسوتان ورزش یکی از مهم ترین وظايف نسل جدید و مدیرانی است که در ادارات کل وهیاُت های ورزشی قرار می گیرند،امّا متأسفانه در چند سالهُ اخیر خبرهائی از بی توجهی و بی حرمتی رئیس هیاُت وزنه‌برداری استان اصفهان به گوش می‌رسد که اصلاً خوشایند و زیبنده نام پرافتخار رشته وزنه‌برداری این استان نیست که با دارا بودن قهرمانانی نظیر مرحومان زنده یاد علی و رضا استکی و همچنین قهرمانانی همانند سیدرضا موسویان قهرمان آسیا وجهان ، رشید شریفی قهرمان آسیاوجهان، سهراب مرادی قهرمان جهان والمپیک، علی وادی قهرمان آسیا، یدالله باقری قهرمان پیشکسوتان جهان، حسن نصیری قهرمان جهان، حسن حکیمیان قهرمان آسیا، فضل الله دهخدا قهرمان پنجم المپیک، علی جباری قهرمان آسیا، حمید محمدی قهرمان آسیا، محمد سرلک قهرمان آسیا، رسول معتمدی قهرمان جهان، امیر حیدری قهرمان پیشکسوتان جهان، گودرز گنجعلی قهرمان جهان، رسول تقییان قهرمان جهان، عارف خاکی قهرمان آسیا، علیرضا معینی قهرمان آسیا، مسعود چترائی قهرمان آسیا. و عباس فخر زارع حضور درمسابقات آسیائی را در کارنامه دارد!

اصغر قلندری/ به گزارش هواداری نیوز؛ ارج نهادن به پیشگامان و پایه گذاران و بهره گیری از تجربیات بزرگترها و مردان کاردان و با تجربه این رشته ورزشی جزو وظایف مسئولانی است که مسئولیت اداره امورهیاُتی را برعهده می گیرند و نباید افراد کار کشته و خاک خُرده ورزش را از خود برانند. متأسفانه اخیراً چند تن از پیشکسوتان و اعضای هیأت وزنه‌برداری بخاطر پاره مشکلاتی که با رئیس هیاُت داشتند از سمت های خود کناره گیری کردند و بنا به گفته مرتضی ذغالیانپور رئیس مستعفی کمیته داوران در جلسه ای که با حضور معاون ورزش قهرمانی در اداره کل ورزش وجوانان داشتند، از سوی رئیس هیاُت مورد توهین و تمسخر واقع شده که به علامت اعتراض جلسه را ترک کرده است! این پیشکسوت وزنه‌برداری از سال ۱۳۵۸ تا آبان ماه ۱۴۰۲ که استعفای خود را به همراه چهار عضو دیگر هیاُت ارائه کرده، در طول ۴۴ سال سابقه خدمت در پست هایی نظیر مسئول انجمن وزنه‌برداری مدارس ناحیه دو اصفهان، مسئول انجمن وزنه‌برداری مدارس استان، عضو انجمن ونایب رئیس انجمن وزنه‌برداری مدارس کشور، دبیر هیأت وزنه برداری استان. مسئول کمیته داوران استان، مسؤل هیأت وزنه‌برداری شهرستان اصفهان را در کارنامه خود دارد. و اما در جلسه رسیدگی به شکوائیه تنی چند از مسئولان کمیته های مختلف هیاُت وزنه‌برداری استان و رئیس برکنار شده هیاُت تیران وکرون چه گذشت؟
به نقل از آقای الله‌وردی رئیس پیشین هیاُت وزنه‌برداری تیران وکرون  به دنبال پیگیری‌ منتقدان به نحوه مدیریت آقای فدوی رئیس هیاُت وزنه‌برداری استان اصفهان درسطوح مختلف، جلسه ای باحضور رئیس و رئیس کمیته اخلاق هيأت که سخنگوی فدوی است، و چند تن از منتقدان ازجمله مرتضی ذغالیان پور رئیس مستعفی کمیته داوران، امین زاده رئیس مستعفی کمیته شهرستانها، امیر حیدری مربی مستعفی و توانمند و فعال استان و شهرستان اصفهان و بنده (الله وردی) رئیس برکنار شده هیاُت وزنه‌برداری شهرستان تیران وکرون بجرم عدم سکونت در این شهرستان و احمد مرادی معاون ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان وآرش ظفریان برگزار گردید که ابتدا ذغالیان پور با اشاره به اخلاق در ورزش بویژه ورزش حرفه ای از عدم رعایت این مهم توسط شخص فدوی رئیس هیاُت و بی حرمتی به اعضای خانواده وزنه برداری استان به ویژه نسبت به پیشکسوتان یاد کرد.
سپس الله وردی دو مورد مدیریتی و فنی را عنوان نمود، یکی اینکه چرا شهردار لنجان که ساکن این شهرستان نیست و از اهالی وزنه برداری هم نمی‌باشد با توجه به قهرمانان بی بدلیل که در این شهرستان برای استان و کشورمان افتخار آفریده اند، با حمایت فدوی و اداره کل به عنوان رئیس هیأت شهرستان لنجان منصوب شده که ساکن این شهرستان نیست و این حق از رئیس هیأت شهرستان تیران وکرون گرفته شد که سعی در پایه گذاری این رشته در این شهرستان محروم داشته و سابقه درخشانی در وزنه‌برداری استان و کشور داشت؟!
مطلب دوم که کاملاً فنی است اینکه چرا هيأت و شخص فدوی در مدت دو هفته به مسابقات کشوری بدون هماهنگی با کمیته فنی اقدام به بر گزاری مسابقات کشوری نمود و ۴ روز مانده به برگزاری مسابقات برای ارنج تیم های اعزامی اقدام به رکوردگیری مجدد نمود ؟ در حالی که بر اساس اصول علم تمرین، نمی‌توان بیشتر از ۱۰ الی ۱۵ روز ورزشکار را در پیک آمادگی نگه داشت و همین عدم اطلاع و وقوف به علم تمرین سبب شد که تیم های اعزامی علی رغم تلاش‌ خانواده وزنه‌برداری بدون آمادگی لازم راهی مسابقات شوند و ضعیف ترین نتیجه در تاریخ ۲۰ سال گذشته وزنه برداری استان اصفهان رقم بخورد!
امین زاده از تهدید رئیس هیأت و شهردار لنجان یاد کرد و ازعدم رعایت اخلاق در ورزش سخن گفت. امیر حیدری سخن از عدم اطلاع رسانی درست و دقیق از برنامه های هيأت گله مند بود و از عدم حمایت درست و صحیح از ایشان توسط هيأت استان و شهرستان اصفهان انتقاد نمود و افزود یک مدیر نباید بر اساس خصومت های فردی وکینه توزی و... هيأت را اداره کند
اما در ادامه جلسه میرزایی سخنگو و حامی فدوی در جواب نقد های مطرح شده سعی نمود با سخنوری خاص خود افراد منتقد را معلوم الحال و مغرض جلوه دهد که با اعتراض منتقدین مواجه گردید، نوبت به شخص رئیس هیاُت رسید که در مقام پاسخگویی متاُسفانه باز مثل گذشته سعی در رفتن به بیراهه نمود و با عنوان نمودن مطالبی ادای ذغالیان پور را درآورد و با کمال بی ادبی به صاحت ایشان توهین کرد که موجب ناراحتی این‌ پیش کسوت موخاکستری که سابقه چهل ساله درمدیریت وزنه‌برداری دارد به نشانه اعتراض جلسه را ترک نمود و دیگر منتقدان نیز به احترام ایشان و به نشانه اعتراض به بی ادبی فدوی و رعایت نکردن نزاکت و اخلاق ورزشی و عدم پاسخگویی صحیح به اعتراض آنها جلسه را ترک کردند!
جالب توجه اینکه فدوی در سخنانی اظهار کرد: من در یک سال گذشته مبالغ قابل توجهی صرف هیاُت برداری استان کردم و مهندس حجت صالحی تنها ۱۶ میلیون تومان به من کمک کرده است ! ضمن اینکه طراح خانه وزنه‌برداری کوثر ملک شهر من بودم و من نیروی کارگر برای ساخت این پروژه گذاشتم و بخش اعظم کار توسط من صورت گرفته تا خانه وزنه‌برداری ساخته شده!
شایان ذکراینکه فدوی در پاسخ به سئوال استاد ذغالیانپور در مورد بی مهری نسبت به رسول معتمدی قهرمان جهان که قرار است چند ماه دیگر در بزرگترین رویداد جهانی یعنی المپیک شرکت نماید، در جشنواره تجلیل از قهرمانان و پیش کسوتان از ایشان دعوت نکردید و تجلیل بعمل نیاوردید گفت:
معتمدی در مجمع انتخاباتی به من راُی نداد و در زمان راُی گیری برگه سفید راُی خود را به نشانه اعتراض نشان داد و داخل صندوق انداخت لذا من هم ایشان را دعوت نکردم و این حق من است که هر که را بخواهم دعوت می کنم ، نخواهم نمی کنم.
در این جلسه مرادی به عنوان برگزار کننده بی طرف، خطاب به منتقدین گفت: شما برای بدست آوردن منصب تلاش می کنید که الله وردی خطاب به ایشان اظهار کرد اگر آقای ذغالیان پور نیازی به این منصب ها داشت استعفا نمی داد، چون بیش از چهل سال است که در تمامی مناصب هیاُت وزنه‌برداری حضوری فعال داشته است و در همین هیأت نیز رئیس کمیته داوران بودند و استعفای دسته جمعی مسئولان کمیته ها موُید این حقیقت است و من نیز اگر دنبال منصب بودم هفت سال بدون شهریه و دو سال بدون داشتن حتی یک صندلی برای نشستن در یک حمام مخروبه قهرمان پروری نمی کردم. در جواب توهین میرزایی هم باید بگویم یک مدیر موفق مدیری است که از همه افراد زیر مجموعه خود در راستای رسیدن به یک هدف مشخص بهره ببرد اعم از مخالف یا موافق.
وی افزود سالن وزنه‌برداری امیرالمؤمنین روستای حاجی آباد از توابع شهرستان نجف آباد با تلاش‌ بنده پایه گذاری شدو در تمام ادوار سرمربیگری آقایان حسین توکلی، سجاد انوشیروانی و حسین برخواه وزنه بردار در تیم ملی داشته و یک اعزامی نیز به مسابقات جهانی نوجوانان تایلند. همچنین قهرمانانی نظیر مجید قیصریه، احسان قیصریه، علی عباسی، ابوالفضل الله وردی، محسن عربپور ازجمله شاگردان بنده بودند که متأسفانه در دوره کوتاه مدت دوره قبل فدوی این پایگاه فرا شهرستانی و فرا استانی تعطیل شد!


ناشناس



نظرات بگذارید...

Top