تجلیل از دو اسطوره تمام نشدنی فوتبال اصفهان

تجلیل از دو اسطوره تمام نشدنی فوتبال اصفهان
در یک کار قشنگ و حرکتی کم نظیر، در جشنواره خَیّرین ورزشیار از دو یار وفادار و دو اسطوره فوتبال باشگاه های سپاهان و ذوب‌آهن با آویختن حمایل ویژه خَیّران ورزشیار و بازوبند پهلوانی تجلیل به عمل آمد.

اصغر قلندری/ به گزارش هواداری نیوز؛ محرم نوید کیا عضو سابق تیم ملی که در آبانماه ۱۳۶۱ در اصفهان تولد یافته است فوتبال پایه را از باشگاه سپاهان آغاز نمود وبه تیم های ملی راه پیدا کرد. هافبک بازیساز طلائی پوشان سپاهان نه تنها با تیم ملی امید ایران به مدال طلای بازی‌های ۲۰۰۲ آسیائی و برنز مسابقات غرب آسیا دست یافت که دوبار در فصل های ۸۲-۱۳۸۱ و ۱۳۹۲-۱۳۹۱ با کسب عنوان بازیکن سال فوتبال ایران بنام اسطوره فوتبال اصفهان لقب گرفت. کاپیتان اخلاق مدار و متواضع مردمی سپاهان پنج بار در مسابقات لیگ برترِ دوم، نهم، دهم، یازدهم و چهاردهم ایران، جام زرین قهرمانی را بالای سر برد و در لیگ برتر هفتم نیز موفق به کسب عنوان نایب‌قهرمانی شد. محرم نوید کیا پس از ۲۰ سال بازی در تیم سپاهان وتیم های ملی به عنوان یکی از وفادارترین بازیکن سپاهان، در آخرین بازی خود، در بیست وچهارم مهرماه ۱۳۹۵ در پایان بازی شهرآورد اصفهان برابر تیم ذوب آهن در ورزشگاه فولادشهر، با ادای احترام به هواداران و حاضران در ورزشگاه از بازیگری در فوتبال خداحافظی کرد. محرم نوید کیا مربیگری را تحت عنوان سرمربی تیم فوتبال سپاهان در سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ تجربه کرد. کاپیتان وسرمربی پیشین فوتبال سپاهان از فروش پیراهن خود که به مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده را برای کمک به ورزش به حساب مجمع خَیّرین واریز کرد. گفتنی است برادر بزرگتر محرم، رسول نوید کیا نیز از فوتبالیست های شاخص اصفهانی در سپاهان و دیگر باشگاه های کشورمان بوده است.

قاسم حدادی فر بازیکن با اخلاق و محبوب پیشین ذوب‌آهن و مربی فوتبال این باشگاه، متولد ۲۱ تیرماه ۱۳۶۲ اصفهان نیز فوتبال را از پایه در آکادمی ذوب‌آهن آغاز نمود ودر پست هافبک به میدان رفت. هافبک خلّاق و بازیساز ذوب آهن در سال ۲۰۱۱ در فهرست نامزدهای بازیکن سال فوتبال آسیا قرار گرفت ودر دوران بازیگری در تیم فوتبال ذوب‌آهن سه قهرمانی جام حذفی ویک قهرمانی لیگ برتر و نایب قهرمانی باشگاه های آسیا را در کارنامه درخشان خود دارد. حدادی فر در ۲۰ سالگی به تیم بزرگسالان ملحق شد و از سال ۲۰۰۳ بطور رسمی در فوتبال حرفه ای ودر پست هافبک فعالیت خود را دنبال کرد و گرداننده و بازیساز خوشفکری بود که در پیروزی های تیم فوتبال ذوب‌آهن نقش اساسی داشت.  حدادی فر سرانجام در ۳۹ سالگی از بازی در مستطیل سبز خداحافظی کرد وبه جرگه مربیگری پیوست . برادر بزرگتر وی محمد رضا و برادر کوچک تر علیرضا نیز از فوتبالیست های خوب اصفهان بودند.



نظرات بگذارید...

Top