«ما» حذف شدیم و قطر قهرمانِ هانگژو!

«ما» حذف شدیم و قطر قهرمانِ هانگژو!
قطر قهرمان هندبال هانگژو شد، ژاپن قهرمان بانوان و حسرتش نیز تنها به دل هندبال ایران ماند.

سیدرضا فیض‌آبادی/ به گزارش هواداری نیوز؛ از بانوان انتظاری نمی‌رود اگرچه همین حالا هم در فوتبال و والیبال حرف‌هایی برای گفتن در آسیا داریم، در کبدی نیز برای طلای بازی‌های آسیایی جنگیدیم گرچه خوش‌شانس نبودیم و به برنز بسنده کردیم.

اما پرسش اینجاست؛ چرا در رشته هندبال، سال‌هاست نه بانوان و نه آقایانِ ما به جمع ۴ تیم نهایی هم نمی‌رسند؟ علیرضا پاکدل، مردی از جنس هندبال است، تحصیلکرده و اکنون نزدیک دو دوره که به‌عنوان رئیس فدراسیون هندبال فعالیت می‌کند. از او نیز انتظار نداشتیم تیم هندبال را قهرمان بازی‌های آسیایی کند ولی انتظار هم نداشتیم تیم پر نوسانِ ما این‌چنین حذف شود. هرچند از تلاش ۶ ماهه او نیز نمی‌توان به‌راحتی گذشت.

اما چگونه در ژیمناستیک با وجود غول‌های جهانی در شرق آسیا ما اولین مدال نقره تاریخ‌مان را می‌گیریم و چگونه تیم واترپلو ما برای دومین دوره پیاپی به نیمه‌نهایی می‌رسد اما هندبال ایران با این همه استعداد حسرت به دل‌مان گذاشته است؟!

حال راهکار چیست؟ ما باید به ۴ سال بعد فکر کنیم از امروز. استراتژی تعریف کنیم که چی می خواهیم. لیگ باید احیا شود. فدراسیون باید به شهرهای هندبال‌خیز چون سبزوار، اراک، ساری و... کمک کند. همه‌ی آن کمک مالی نیست؛ با رایزنی با نمایندگان مجلس و استانداران و کارخانجات بزرگ یک اتاق فکر از بزرگان تشکیل بدهیم و اگر قرار به حضور مربی خارجی است با یک مربی درجه یک قرارداد ببندیم. نه این مربی که نتوانست با تیم ارتباط بگیرد. پس اگر بنا بر موفقیت است از همین امروز با برنامه شروع کنیم.



نظرات بگذارید...

Top