تنها هدفم کسب مدال المپیکی است

تنها هدفم کسب مدال المپیکی است
شنتیا نظری: انشالله ورودی المپیک را به دست آورم ، قول می‌دهم در مسابقات المپیک لوس ‌آنجلس با کسب مدال، پرچم مقدس کشورمان را به اهتزار در آورم.

اصغر قلندری/به گزارش هواداری نیوز؛  در چهارمین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در مسابقات شنای پسران، شنتیا نظری ۲ مدال طلا و ۳ نقره برای کاروان دیار نصف جهان کسب کرد، به همین منظور خبرنگار ما با این شناگر اصفهانی گفتگویی انجام داده که در ذیل می‌خوانیم:
۱ -خودتان را کامل برای خوانندگان معرفی نمائید؟
شنتیا نظری با ۱۴ سال سن شناگر اصفهانی باشگاه فرهنگی ورزشی اریس اصفهان و عضو تیم ملی نوجوانان ایران هستم.
۲ -چرا از بین ورزش‌ها، رشته شنا را انتخاب کردید؟
از همان خردسالی عاشق آب بودم و با پدرم، بسیار استخر می‌رفتیم، یک روز تصمیم گرفتیم به استخر جی اصفهان بروم واز همانجا شنا را یاد گرفتم و با علاقه ای که به ورزش شنا داشتم، این رشته جذاب را دنبال کردم تا توانستم به تیم ملی راه پیدا کنم.
۳-چه مدت است به‌ صورت حرفه‌ای این رشته را دنبال می‌کنید؟
من وقتی دوازده سالم بود وارد باشگاه اریس شدم و شنا را به‌ صورت حرفه‌ای پیگیری کردم که خدا را شکر منجر به ثبت رکورد ملی ۱۰۰ متر قورباغه در رده سنی ۱۱-۱۲ سال شدم.
۴ -چه مدال‌های کشوری‌ برای‌ دیار نصف جهان به ارمغان آوردید؟
اولین مدال‌های کشوری که ۳ برنز بود در سال ۱۴۰۰ زمانی‌که ۱۲ سال سن داشتم کسب نمودم که در ماده‌های ۵۰، ۱۰۰ و۲۰۰ متر قورباغه این اتفاق رخ داد، پس از آن در مسابقات رده سنی ۱۳-۱۴ سال کشور که در شهرستان مبارکه برگزار گردید توانستم ۳ مدال نقره را در ماده‌های ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ متر قورباغه به دست آورم، همچنین شهریورماه ۱۴۰۱ در مسابقات شنای دانش آموزی کشور به میزبانی استان البرز، توانستم ۳ مدال برنز و یک نقره را کسب کنم، همچنین در پایان ۱۳ سالگی در مسابقات جام نوروز به میزبانی استخر آزادی تهران موفق شدم ۳ مدال نقره و ۲ مدال برنز را برای اصفهان زیبا به ارمغان آورم.
۵ -در چهارمین المپیاد درخشش خوبی داشتید، در مورد این رقابت‌ها و سطح کیفی آن توضیح دهید؟
در مسابقات شنای پسران چهارمین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور موفق شدم ۲ مدال طلا و ۳ نقره برای کاروان دیار
نصف جهان کسب کنم، در مورد سطح این مسابقات، باید بگویم از سطح بسیار بالایی برخوردار بود چراکه شناگران خوبی به ویژه از استان فارس حضور داشتند که خوشبختانه بنده موفق شدم نتایج خوبی را به دست آوردم، همچنین قضاوت داوران و محل برگزاری در سطح خوبی بود.
۶ -تاُثیر باشگاه اریس اصفهان در ر موفقیت های خودرا تاچه اندازه موُثر می دانید؟
قبل از هرچیز باید از مربیان خوبم، آقایان گامر دیلانچیان، رضا کرم‌زاده و احمد توکلی و همچنین مدیرعامل دلسوز و فهیم باشگاه فرهنگی ورزشی اریس آقای مسعود جابرزاده تشکر ویژه‌ای داشته باشم که این عزیزان تمام شرایط را برای موفقیت شناگران اریس فراهم می کنند و همچنین برای بنده نیز سنگ تمام گذاشتند و اگر به این درجه رسیده‌ام مدیون این باشگاه خوب اصفهانی و والدین عزیزم هستم.
۷ -چه هدفی را در آینده برای رشته شنا دنبال می‌کنید؟
آذرماه ۱۴۰۲ مسابقات نوجوانان آسیا در کشور فیلیپن برگزار می‌شود که بنده در ماده‌های ۵۰، ۱۰۰ و۲۰۰ متر قورباغه ورودی این مسابقات را کسب نموده ام و به دنبال آن هستم تا در این ماده‌ها به مدال دست پیدا کنم ،لذا تمام فکر و ذکر و هدفی که در رشته شنا دنبال می‌کنم کسب مدال در المپیک 2028 لس آنجلس است که در وهله نخست سعی بر این دارم ورودی المپیک را کسب نمایم.
۸ -جواد علیرضایی و مهرشاد افقری شناگران اصفهانی توانستند ورودی المپیک را کسب نمایند؛ آیا شنتیا نظری می‌تواند این مهم را تکرار کند؟
جواد علیرضایی و مهرشاد افقری شناگران بزرگ اصفهان هستند که توانستند به این مهم دست پیدا کنند، بنده این دو عزیز را الگوبرای خود قرار داده ام تا انشالله ورودی المپیک را به دست آورم و در لس‌آنجلس با کسب مدال؛ پرچم مقدس کشورمان را به اهتزار در آورم.
۹ -گامر دیلانچیان نیازی به تعریف ندارد، با توجه به اینکه این مربی و دیگر مربیان اریس طبق اصول حرفه‌ای عمل می‌کنند؛ آیا کار کردن با این مربیان از نظر شما سخت نیست ؟
گامر دیلانچیان، رضا کرم‌زاده و احمد توکلی مربیان بی نظیری هستند که برای موفقیت شاگردان خود وقت می‌گذارند، آقای رضا کرم‌زاده باعث شد که بنده سه ورودی مسابقات آسیایی را کسب کنم، واقعاً این مربیان، آینده من و دیگر شناگران اصفهانی را در راه رسیدن به مدال‌های ملی و بین‌المللی هموار می‌کنند و کار کردن با آنها لذت‌بخش است.
۱۰_حرف پایانی؟
بنده همیشه قدردان مربیان و پدر و مادرم هستم که با این عزیزان می‌توانم به اهداف پیش‌رویم دست پیدا کنم، در اینجا باید تشکر ویژه‌ای از دکتر جواد محمدی مدیرکل ورزش و جوانان و پیمان گرامی رئیس هیات شنا، شیرجه و واترپلو استان اصفهان داشته باشم که حمایت‌های خوبی از شناگران اصفهانی دارند.



نظرات بگذارید...

Top