ایران و ژاپن فینالیست شدند

ایران و ژاپن فینالیست شدند
براساس پیش بینی هائی که کارشناسان والیبال کرده بودند دو تیم قدرتمند ژاپن و ایران فینالیست بیست و دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا 2023 شدند .

به گزارش هواداری نیوز؛ در اولین بازی مرحله نیمه‌نهایی که امروز بین دو تیم ژاپن و قطر که از ساعت 16/15 در سالن شش هزار نفری غدیر ارومیه برگزار شد، تیم ملی والیبال مردان ژاپن پر افتخار ترین تیم آسیا و دارنده مدال برنز مسابقات لیگ ملت های جهان پس از پیروزی در مقابل تیم های ازبکستان و تایلند درمرحله گروهی و غلبه بر تیم بحرین درمرحله حذفی به نیمه‌نهایی راه یافته بود که در برابر تیم قدرتمند قطر پس از واگذاری ست اول با نتیجه 25/22 در سه ست بعدی با نتایج 18/25 - 14/25و 26/28 به برتری رسید و با کسب دهمین پیروزی به فینال این دوره مسابقات راه یافت.
تیم سفید پوش ژاپن با ترکیب ماساهیرو سکیتا، یوکی ایشیکاوا، آکیهیرو یامائوچی، یوجی نیشیدا، ران تاکاهاشی، تایشی اونودرا و لیبروی چالاک وباهوش خود توموهیرو یاماموتو به مصاف تیم قطرو شاگردان کمیلوسوتو رفت و فاتح 3 بر 1 این دیدار شد و به فینال راه یافت.
در ست اول دوتیم تا امتیاز 8 دوشادوش هم کسب امتیاز کردند اما ضعف دفاعی ژاپنی های که از قد کوتاه تری نسبت به عنابی پوشان بلند قامت قطر داشتند ست اول رابازنده شدند.
ست دوم خطاهای سرویس قطری‌ها از یک سو و کسب هفت امتیاز پیاپی از سرویس های مهارنشدنی ایشیکاوا کافی بود تا ژاپن با اختلاف هفت امتیاز فاتح این ست شود.
در ست سوم قطری ها تحت فشار بازی سحر آمیز و نمایش زیبای ایشیکاوا که حرف اول را در تیم ژاپن می زدقرار گرفتند و خیلی راحت 14 بر 25 تن به شکست دادند. ولی ست چهارم را با تغییراتی که در ترکیب دادند و حامد مبارک و محمد ولید ویداتالا را به ترکیب افزودند بهتر از ژاپن آغاز کردند و 5 بر1 نیز پیش افتادند که فیلیپ بلین پس از درخواست اولین وقت استراحت و توصیه های لازم باعث شد تا دوتیم در امتیاز 12 به تساوی برسند که این تساوی تا امتیاز 26 ادامه دار شد و با نمایش دیدنی ایشیکاوا تیم ژاپن موفق گردید 28 بر26 ست چهارم را هم به سود خود تمام کند و فاتح 3 بر 1 این دیدار پر افت و خیز شودو به فینال راه یابد.
در بازی بعدی تیم های ملی والیبال  ایران و چین در چارچوب بازی های مرحله نیمه نهایی مسابقات  قهرمانی آسیا امروز بعد از بازی دو تیم قطر و بحرین که با برد تیم قطر همراه شد،  به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با نتیجه 3 بر 0 به سود تیم ملی ایران به پایان رسید.
در این دیدار جذاب و تنگاتنگ، بازیکنان والیبال ایران با ترکیب محمد طاهر وادی، سید محمد موسوی، کاپیتان و میلاد عبادی‌پور، امین اسماعیل‌نژاد، محمد ولی‌زاده ، میثم صالحی و محمد رضا حضرت پور در مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا 2023 به میدان رفتند،.
ست اول این دیدار با درخشش اسماعیل‌نژاد واز دست دادن سرویس های زیاد چینی ها 25 بر 20 به سود تیم ملی کشورمان تمام شد.
ست دوم با بازی برتر تیم ایران دنبال شد و 4 بر1 از تیم جوان چین پیش افتاد و بازی نزدیک و پایاپای را دوتیم به نمایش گذاشتند که تا امتیاز 23 بطور مساوی پیش رفتند اما در نهایت سفید پوشان ایران با سرویس های خوب محمد فلاح که برای زدن سرویس جایگزین موسوی شده بود و دفاع موسوی و
آبشار اسماعیل‌نژاد که با مهارت خاصی زده شد 25 بر 23 فاتح ست دوم شد.
در ست سوم بهروز عطایی تغییراتی در ترکیب تیم ملی بزرگسالان کشورمان داد و صابر کاظمی را جایگزین اسماعیل‌نژاد کرد.
در این ست چینی ها برتر میدان بود ند و 8 بر 6 از تیم ملی ما پیش افتاد و حتی با 3 امتیاز اختلاف هم جلوتر از تیم ایران به بازی ادامه دادند که چینی‌ها باتوجه به خطاهای سرویس و ضعف دفاعی و گرفتن توپهای اول با اینکه تا امتیاز 23 با تیم ایران مساوی شده بودند مغلوب 25 بر 23 شدند واین بازی را 3 بر 0 واگذار کردند.
با این نتیجه تیم ملی ایران فردا شنبه چهارم شهریور برای کسب مقام قهرمانی باید با تیم ژاپن دیدار کند.
و تیم های قطر و چین برای کسب مقام سوم با یکدیگر رو برو می شوند.
اما سئوالی که مطرح است اینکه با توجه به امتیاز میزبانی و استراحت بیشتر بازیکنان تیم ملی چرا بازی امروز چین و ایران از ساعت 19/30 آغاز شد؟!
در حالی که می توانستند با استفاده از آوانتاژ میزبانی بازی اول را برای دیدار با تیم چین در نظر می گرفتند و ژاپن و قطر بازی دوم را برگزار می کردند تا یاران تیم ملی کشورمان بیشتر استراحت کنند.؟!
اصغرقلندری



نظرات بگذارید...

Top