جام جهانی شمشیربازی-گرجستان؛ پاکدامن نایب قهرمان شد

جام جهانی شمشیربازی-گرجستان؛ پاکدامن نایب قهرمان شد
 نماینده کشورمان با پذیرفتن شکست برابر نفر دوم رنکینگ جهانی عنوان نایب قهرمانی جام جهانی شمشیربازی گرجستان را از آن خود کرد.

به گزارش هواداری نیوز؛ در مرحله نهایی مسابقات شمشیربازی جام جهانی گرجستان که در تفلیس برگزار شد، علی پاکدامن به مصاف «آرون سزیلاگی» نفر دوم رنکینگ جهانی از مجارستان رفت و با نتیجه ۱۵ به ۷ تن به شکست داد.

پاکدامن که با رنکینگ ۷ جهان در جام جهانی گرجستان شرکت کرده بود، عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره این رقابت‌ها را از آن خود کرد. این اولین مدل نقره شمشیربازی ایران در این سطح از مسابقات است که با اولین حضور ایران در فینال جام جهانی به دست آمد. پیش از این مجتبی عابدینی در این سطح از مسابقات صاحب مدال برنز شده بود.

مدال نقره پاکدامن در جام جهانی گرجستان در حالی به دست آمد که شمشیربازی ایران از سال ۲۰۱۹ در بخش انفرادی رقابت‌های جام جهانی موفق به کسب مدال نشده بود و پاکدامن بعد از پنج سال با طلسم‌شکنی موفق به کسب مدال نقره شد.

این دومین طلسم شکنی پاکدامن در سال جاری به حساب می.آید. او خرداد پارسال در رقابت‌های قهرمانی آسیا (چین)، «کیم جون هو» از کره جنوبی را در فینال شکست داد و بعد از ۲۲ سال شمشیربازی ایران را صاحب مدال طلای انفرادی کرد.



نظرات بگذارید...

Top