علیه نژادپرستی؛ بیانیه تُند و تیز رئیس فیفا با چاشنی تهدید!

علیه نژادپرستی؛ بیانیه تُند و تیز رئیس فیفا با چاشنی تهدید!
رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) پس از اتفاقات نژادپرستانه‌ای که در سری‌آ ایتالیا و چمپیونشیپ انگلیس رخ داد، تاکید کرد تیم‌هایی که هواداران‌شان دست به چنین اقداماتی می‌زنند باید بازنده اعلام شوند.

به گزارش هواداری نیوز؛ به نقل از ایرنا، مایک مانیان، دروازه‌بان آ.ث میلان در جریان دیدار این تیم برابر اودینزه در حالی که تیمش سه بر ۲ پیش بود، در اعتراض به شعارهای نژادپرستانه هواداران میزبان، دقایقی زمین بازی را ترک کرد. او پیش از رفتن به سمت رختکن، داور بازی را در جریان گذاشت و بعد از چند دقیقه به زمین بازگشت.

کَسی پالمر، هافبک کاونتری‌سیتی در چمپیونشیپ انگلیس نیز دیروز گفت که در دقایق پایانی پیروزی ۲ بر یک بیرون از خانه تیمش برای شفیلد، هدف توهین‌ها و آزار نژادپرستانه قرار گرفته است.


جیانی اینفانتینو، رییس فیفا در بیانیه‌ای به این حوادث واکنش نشان داد و نوشت: اتفاقاتی که در این دو بازی افتاد، غیر قابل قبول است. در فوتبال و به طور کلی در جامعه، هیچ جایی برای نژادپرستی یا هیچ نوعی از تبعیض نیست. بازیکنانی که هدف این آزارها قرار گرفتند، تحت حمایت کامل من هستند.

رئیس فیفا افزود: علاوه بر روند سه مرحله‌ای(توقف بازی، توقف دوباره بازی و ترک بازی)، تیمی که هوادارانش مرتکب نژادپرستی و توقف و ترک بازی می‌شوند، باید به طور خودکار بازنده اعلام و برای‌شان ممنوعیت‌ ورود به ورزشگاه‌های سراسر جهان اعمال و اتهامات کیفری علیه آنها طرح شود.





نظرات بگذارید...

Top