کُشتی جهان مبهوت ستاره‌های طلایی مازندران

کُشتی جهان مبهوت ستاره‌های طلایی مازندران
 کسب ۲ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز و یک رتبه چهارمی حاصل تلاش هفت آزادکار مازندرانی تیم ملی ایران در رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام اوپن زاگرب بود که منجر به نایب قهرمانی ایران در این مسابقات شد.

به گزارش هواداری نیوز به نقل از ایرنا، نخستین رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی در سال ۲۰۲۴ که به میزبانی کرواسی در شهر زاگرب برگزار شد و با قهرمانی آمریکا و نایب‌قهرمانی ایرانی به پایان رسید، آزمون مهمی برای هفت آزادکار مازندرانی بود.

رحمان عموزاد و عباس ابراهیم‌زاده در وزن ۶۵ کیلوگرم، حسین ابوذری در وزن ۷۴ کیلوگرم، محمد نخودی و عبدالله شیخ اعظمی در وزن ۷۹ کیلوگرم، کامران قاسمپور در وزن ۹۷ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم هفت آزادکار مازندرانی هستند که در این رقابت‌ها روی تشک رفتند.

رحمان عموزاد؛ طلای ۶۵ کیلوگرم

عموزاد در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر ۴ عبداله توپراک از ترکیه را شکست داد. سپس شائو هوا یوان از چین را ۱۰ – ۰ شکست داد و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. در این مرحله مقابل آگوستین دستریباتس از آرژانتین پیروز شد و به نیمه‌نهایی رسید. در نیمه‌نهایی با عباس ابراهیم‌زاده دیگر آزادکار مازندرانی تیم ملی روی تشک رفت و موفق شد ۱۲ – ۴ هم‌استانی خود را شکست دهد. عموزاد به دلیل مصدومیت در دیدار فینال مقابل وازگن توانیان از ارمنستان حضور نیافت و روی سکوی دوم ایستاد.

عباس ابراهیم‌زاده؛ برنز ۶۵ کیلوگرم

عباس ابراهیم‌زاده در دور نخست با با نتیجه ۱۰ بر صفر گودردزی ژبیاشویلی از گرجستان را شکست داد و در دور دوم با نتیجه ۹ بر ۲ بائو ون‌وی از چین را مغلوب کرد و به یک‌چهارم نهایی رسید. در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۲ کرزیستوف بینکوفسکی از لهستان را شکست داد و راهی نیمه‌نهایی شد. در نیمه‌نهایی ۱۲ – ۴ از رحمان عموزاد شکست خورد و راهی رده‌بندی شد. در این دیدار با نتیجه ۱۰ بر صفر عبدالله توپراک از ترکیه را شکست داد و مدال برنز را از آن خود کرد.

حسین ابوذری؛ نقره ۷۴ کیلوگرم

ابوذری ابتدا ۱۱ بر صفر توبیاس پورتمانین از سوئیس را شکست داد و در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر وادیم کوریلنکو از اوکراین را از پیش رو برداشت. آزادکار مازندرانی در یک‌چهارم نهایی به مصاف یونس امامی دیگر کشتی‌گیر تیم ملی کشتی آزاد ایران رفت و با نتیجه ۴ – ۴ به پیروزی رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. او در این مرحله مقابل جبرئیل گادجیف قهرمان جوانان جهان از آذربایجان با نتیجه ۱۰ بر ۳ به برتری دست یافت و فینالیست شد. آزادکار مازندرانی دیدار فینال را با نتیجه ۱۰ بر ۱ به جیسون نولف از آمریکا واگذار کرد و به مدال نقره رسید.

محمد نخودی؛ طلای ۷۹ کیلوگرم

آزادکار جویباری ۷۹ کیلوگرم تیم ملی کشتی در دیدار نخست ۷ - ۳ جوزف لاورنس از آمریکا را شکست داد. در دور بعد با نتیجه ۴ بر ۱ از سد عبدالله شیخ‌اعظمی دیگر آزادکار مازندرانی تیم ملی گذشت و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. نخودی در این مرحله با نتیجه ۶ - ۶ ایوان ویک از آمریکا را شکست داد و فینالیست شد. او در فینال به مصاف آوتاندیل کنتچادزه از گرجستان رفت و با نتیجه ۶ بر صفر به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.

عبدالله شیخ‌اعظمی؛ رتبه چهارم ۷۹ کیلوگرم

شیخ‌اعظمی دیگر کشتی‌گیر مازندرانی وزن ۷۹ کیلوگرم با پیروزی ۹ – ۶ مقابل لاورنس امریکایی، شکست ۴ - ۱ مقابل رحمان عموزاد و شکست ۱۲ – ۲ در مصاف با آوتاندیل کنتچادزه از گرجستان به دیدار رده‌بندی رفت و در این مسابقه با نتیجه ۱۵ بر ۴ و ضربه فنی مغلوب ویک از آمریکا شد و در جایگاه چهارم ایستاد.

کامران قاسمپور؛ برنز ۹۷ کیلوگرم

قاسم‌پور پس از استراحت در دور نخست، دور دوم را با پیروزی ۶ - ۲ مقابل آووسایمان هابیلا از چین پشت سر گذاشت. وی در مرحله بعد با نتیجه ۶ - ۱ ابراهیم جیفت‌جی از ترکیه را شکست داد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. قاسم‌پور در نیمه‌نهایی به مصاف کایل‌ اسنایدر قهرمان المپیک و جهان رفت و ۴ – ۰ شکست خورد و راهی دیدار رده‌بندی شد. او در دیدار رده‌بندی ۳ - ۱ مقابل ارهان یایلاجی از ترکیه به برتری دست یافت و صاحب مدال برنز شد.

امیرحسین زارع؛ طلای ۱۲۵ کیلوگرم

سنگین‌وزن آملی تیم ملی کشتی آزاد دور نخست را با قرعه استراحت مواجه شد و در دور دوم با نتیجه ۱۰ - صفر ژیوی دنگ از چین را شکست داد. سپس با نتیجه ۱۱ بر صفر نیکلاس گیویازدوفسکی از آمریکا را از پیش رو برداشت و به نیمه‌نهایی رسید. زارع در مسابقه نیمه‌نهایی با توجه به حضور نیافتن گنو پتریاشویلی آزادکار گرجستانی و عنوان‌دار جهان و المپیک روی تشک به عنوان برنده مسابقه معرفی شد و در فینال به رقیب اصلی خود برای تصاحب دوبنده تیم ملی یعنی امیررضا معصوی رسید. زارع موفق شد دوئل سنگین‌وزن‌های ایران را با نتیجه ۵ – ۰ به سود خود تمام کند و مدال طلای مسابقات را به دست بیاورد.

رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی رنکینگ‌ اتحادیه جهانی کشتی از ۲۰ دی در اوزان المپیکی و غیرالمپیکی به میزبانی کرواسی آغاز شد و تا ۲۴ دی ادامه دارد.



نظرات بگذارید...

Top