هدف ایجاد شادی وسرگرمی بانوان است

هدف ایجاد شادی وسرگرمی بانوان است
سرپرست باشگاه فولاد مبارکه سپاهان با این اشاره که هدف این باشگاه ایجاد شادی وسرگرمی برای بانوان است اظهار داشت: بدنبال احداث ورزشگاه اختصاصی بانوان در ۱۳ هکتار زمین نقش جهان اصفهان هستیم که در  مرحله مذاکره با اداره کل ورزش وجوانان استان اصفهان می باشیم.

به گزارش دیوان نیوز؛ «منوچهر نیکفر» افزود: با جدّیت از تیم جوان و آینده‌ دار فوتبال بانوان حمایت می‌کنیم و پیگیر و حامی فوتبال بانوان هستیم و تیمی که امسال با هدف جوان گرائی وبومی گرائی پای به میدان گذاشته، برای باشگاه فولاد مبارکه سپاهان جنبه پرورش بازیکنانی را دارد که بتوانند به آینده فوتبال اصفهان و ایران کمک کنند که بسیار‌حائز اهمیت است.

نیکفر سرپرست باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در نشست با کادر فنی و اجرائی تیم فوتبال بانوان، اظهارداشت: فوتبال یک رویداد همه گیری است که موجب شادی و نشاط مردم دنیا است، هیجانی که در فوتبال ایجاد می شود بیش از هر رُخداد دیگری در ورزش است.

او افزود: همه افراد از بازیکن، مربی، داور، اسپانسر و تماشاگر باید از تماشای فوتبال لذت ببرند، سکوهایی که مملو از تماشاگر می‌شوند و ایجاد شادی می کنند، آن چیزی است که دنیا طالب آن است و از آن استفاده می کند.

وی با اشاره به گذشته لیگ فوتبال کشورمان گفت: زمانی که لیگ ایران با نام «لیگ قدس» به مورد اجرا درآمد، تنها دو تیم استقلال و پرسپولیس همواره خود را قهرمان هر فصل می دانستند، پس از آن شرایط به سمت وسوئی رفت تا هر شهری که شرایط خوبی داشت دارای یک نماینده در لیگ فوتبال شد که این ایده بسیار خوبی بود و بعد از آن شرایط برای شرکت های صنعتی نیز فراهم شد.

سرپرست باشگاه سپاهان تصریح کرد: این رُشد و توسعه و همه گیری فوتبال در کشور منجر به جذب تماشاگران بیشتر و بحث فرهنگ سازی هواداران فوتبال شد، که امیدوارم درحوزه بانوان هم شاهد چنین رُشد و همه گیری باشیم و باشگاه های بیشتری در بخش بانوان به سمت تیمداری در فوتبال روی آورند، چرا که پنجاه درصد از جامعه ما را بانوان تشکیل می دهند و حق آنها است که در مسابقات بین المللی و جهانی شرکت داشته باشند.

وی در خصوص کمبود فضای ورزشی اختصاصی بانوان به ویژه در فوتبال گفت: به دنبال آن هستیم که شرایطی ایجاد شود تا بتوانیم فضای مناسبی را برای بانوان فراهم کنیم که  از آنجمله ساخت ورزشگاه و سالنی است که برای سالهای آینده بانوان بماند تا این قشر بتوانند در فضای راحت و با آرامش به فعالیت ورزشی بپردازند.

وی تأکید کرد: در این بخش تنها به باشگاه سپاهان فکر نمی کنیم؛ بلکه کل بانوان استان و کشور را در نظر می گیریم. چرا که ساخت چنین فضائی برای استفاده تمام بانوان است، البته زمین آن را در نظر گرفته ایم که حدود ۱۳ هکتار در  ورزشگاه بزرگ نقش جهان است و دنبال آن هستیم تا مسائل حقوقی آن را از طریق برگزاری جلساتی که با مدیرکل ورزش و جوانان استان خواهیم داشت حل کنیم تا همانند استادیوم ۷۵ هزار نفری نقش جهان در اختیار فولاد مبارکه قرار گیرد تا در ادامه منابع مالی آن تأمین شده و به قطب فوتبال بانوان تبدیل شود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایطی که سپاهان دارد و در هر دو بخش آقایان و بانوان در سطح حرفه ای تیمداری می کند؛  برای فوتبال زمین های زیادی برای تمرین و مسابقه نیاز داریم، این مسأله در فوتبال روز دنیا به خوبی مشاهده می شود.

نیکفر با بیان اینکه از فعالیت بانوان با تمام سختی و مشکلاتی که وجود دارد حمایت می کنیم، خاطر نشان کرد: باشگاه سپاهان از همان ابتدا با احترام به آداب، فرهنگ و مذهب کشورمان، همواره حامی ورزش بانوان بوده است و به دنبال ایجاد فراهم کردن شرایط مناسب برای حضور بانوان در ورزشگاه هستیم تا بانوان علاقمند به سپاهان نیز ،  به زودی از نزدیک تیم خود را حمایت کنند.

وی اضافه کرد: در خصوص فوتبال بانوان دوست داریم  و سیاست باشگاه بر این است تیمی بسازیم برای آینده سپاهان و فوتبال کشورمان، پس به دنبال اسم ها نباشید. استراتژی و سیاست باشگاه این است که از پایه شروع کنید و بالا بیائید و در این زمینه هر اقدام و موردی نیاز باشد را انجام خواهیم داد.

سرپرست باشگاه سپاهان با تأکید بر این که روح پهلوانی برای ما از قهرمانی ارزشمندتر است، اضافه کرد: هدف از ورزش روحیه جوانمردی، سلامت و رشد افراد در محیط خوب و مناسب است، زمانی که بچه ها از سنین کم در محیط های مناسب ورزشی تربیت می شوند، این روحیه پهلوانی و رفتارهای درست در آنها نهادینه می شود، در حال حاضر گرفتن کاپ برای همه یک هدف شده است، فلزی که دست ساز انسان است و این موضوع چندان خوب نیست.

وی افزود: به هر قیمتی قهرمانی و پیروزی نمی‌خواهیم، همانگونه که در کارخانه فولاد مبارکه نیز، تولید را به قیمت جان انسانها نمی خواهیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اصول انسانی و اخلاقی در سپاهان ریشه دوانده و بسیار مهّم است و به شدت به بازی جوانمردانه معتقد هستیم.

وی تصریح کرد: بنابراین هر چقدر در تربیت و آموزش بازیکنان هزینه و سرمایه گذاری کنیم، ضرر نمی کنیم چرا که آینده سازی و فرهنگ سازی خواهد شد.

نیکفر یادآور شد: بنابراین از شما می خواهم به دنبال یک برنامه ریزی و استراتژی بلندمدت و بسیار قوی برای فوتبال بانوان باشید با هدف سرمایه گذاری بر روی بازیکن سازی و تربیت بازیکنان جوان، مضاف بر اینکه روی آکادمی توجه بیشتری داشته باشید چرا که آینده متعلق به آنها است. با تشکر از مدیر روابط‌عمومی و بين الملل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان.

 



نظرات بگذارید...

Top