معلوم نیست پشت پرده چه خبر است ؟!

معلوم نیست پشت پرده چه خبر است ؟!
نشست کمیته فنی فدراسیون والیبال با ساختاری جدید و با حضور تمامی نفرات دعوتی آغاز شد! اما بازهم خروجی نداشت!

به گزارش هواداری نیوز؛ به نقل از دنیای هوادار؛ نشست خصوصی کمیته فنی فدراسیون والیبال پیش از ظهر روز یکشنبه  ۱۷ دی ماه ۱۴۰۲ با حضور دکتر وحید مرادی سرپرست فدراسيون، ناصر میرفخرایی، محمود افشاردوست، مصطفی کارخانه، منوچهر پورحسن، علی فتاحی، پدیده بلوری‌زاده، امیر طلوع‌کیان و جواد مهرگان *به‌صورت آنلاین* آغاز شد که بازهم انتخاب سرمربی در پرده ابهام ماند؟!

البته در سایت فدراسیون والیبال آمده است مهدی احمدی آذر به‌عنوان مشاور و مدیر حوزه ریاست، سید میلاد تقوی به‌عنوان مشاور اجرایی و محسن ترابی به‌عنوان سرپرست دبیری در این جلسه حضور داشتند و فریبا محمدیان نایب رئیس بانوان فدراسیون نیز قرار بوده با تأخیر در این جلسه  حضور پیدا کند!

سرپرست فدراسيون واليبال در ابتدای این نشست گفته است در شورای مشورتی بررسی اجمالی روی چهار گزینه سرمربیگری داشتیم و دکتر  داورزنی هم به این گزینه‌ها رسیده بود و در جلسه پیش، به دوستان گفته بودم که قصد داریم یکی از مهم‌ترین تصمیمات را در باره والیبال ایران بگیریم و در آن جلسه صحبت‌های بسیاری مطرح شد و دوستان نظرات شان را بیان کردند.

مرادی تصریح کرد: از آن جلسه به کمیته کوچک‌تری رسیدیم تا بتوانیم تصمیم بهتری بگیریم، نمی‌دانم در این جلسه به نتیجه می‌رسیم یا خیر که بستگی به شما دوستان دارد، اما امیدوارم امروز در این جلسه بتوانیم به جمع‌بندی برسیم.

وی در ادامه گزارشی از جلسات و مذاکرات با گزینه‌های مَدنظر در فاصله برگزاری جلسه شورای مشورتی و کمیته فنی ارائه داد وسپس اعضا به بحث و بررسی درخصوص گزینه‌ها پرداختند! آخرین اخبار حاکی از آن است که دو مربی مَدنظر فدراسیون روز گذشته از دور گزینه‌ها خارج شدند! ظاهرا باید قبول کنیم که  این همه تعلل در انتخاب سرمربی عمدی است و در نهایت با نظر آقای داورزنی سرمربی تیم ملی انتخاب می‌شود!

در فرصت کمتر از شش ماه، متأسفانه نشست‌های نمایشی و فُرمالیته برای انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال ایران یک بازی سیاسی بوده و قرار است بار دیگر در دقیقه نود فردی را به‌عنوان سرمربی انتخاب تیم ملی انتخاب کنند تا درصورت عدم دستیابی نتایج بازی‌های لیگ ملت‌ها و دستیابی به سهمیه المپیک اظهار کنند فرصت کافی در اختیار این مربی نبود و نتوانستیم سهمیه المپیک بگیریم!

 با استناد به فرصتی که تا برگزاری مسابقات لیگ ملت‌ها باقی مانده است، بی‌تعارف باید اذعان کنیم تیم ملی والیبال ایران در دیدار با تیم‌های ایتالیا، فرانسه، آمریکا، هلند، ژاپن، برزیل ، کوبا، ترکیه و بلغارستان  که در سه هفته رقابت‌های لیگ ملت‌ها هم‌گروه است، با وجود مربی خارجی یا ایرانی شانسی برای دستیابی به سهمیه المپیک ندارد و نمی‌توان به آینده تیم ملی والیبال ایران  امیدوار بود؟

آقايان مسئول که حالا به فکر استخدام یک مربی خارجی یا ایرانی افتاده‌اید و با نشست‌های فرمایشی و بی‌نتیجه مردم را به سخره گرفته‌اید، اگر قرار بود به المپیک پاریس برویم، چرا تا وقتی فرصت کافی در اختیار بود تکلیف سرمربی تیم ملی را برای این بازی‌ها روشن نکردید و تیم ملی را به مربی ایرانی سپردید و یک مجموعه متخصص‌تر، قوی‌تر و حرفه‌ای‌تری را بالای سر تیم ملی نگماردید؟

بهتر نبود به جای دست روی دست گذاشتن و دل بستن به مقام قهرمانی آسیا آن‌ هم در غیاب تیم‌های اول چین، ژاپن ، و کره جنوبی، از تک تک روزها و فرصت‌های چند ماه گذشته، کمال بهره را می‌بردید و با یکی از  مربی‌‌های خارجی با مجموعه‌ای قوی، امید را برای راهیابی به المپیک 2024 پاریس افزایش می‌دادید؟

آقای وحید مرادی علاوه بر آقای داورزنی خود شما هم در قبال تصمیم‌گیری برای انتخاب سرمربی ایرانی در آن برهه حساس باید پاسخگو باشید، زیرا تیم ملی والیبال متعلق به  مردم ایران است نه جناب عالی، آقای داورزنی وسید میلاد تقوی!

و اما اینکه تمام توجه‌مان به تیم ملی بزرگسالان باشد و والیبال را فقط از دریچه این تیم بنگریم نمی‌توانیم آینده والیبال‌مان را تضمین کنیم و دیر یا زود باید در تیم ملی جوانگرایی صورت پذیرد و از جوانان و نوجوانانی که در مسابقات جهانی افتخار آفریدند و به مقام قهرمانی دست پیدا کردند، در تیم ملی بزرگسالان استفاده کنیم که برای این کار لازم است با انتخاب کادر فنی قوی و مربی خارجی به فکر آینده باشید. 

به فرض اینکه ما در مسابقات لیگ ملت‌ها سهمیه المپیک گرفتیم، آیا با همین تیم به مسابقات پاریس خواهیم رفت؟ یا نیاز به تغییر نسل و جوانگرایی داریم؟

اگر سرمربی تیم ملی بزرگسالان پیش از حضور در مسابقات انتخابی المپیک به یکباره تیم ملی را از هم نمی‌پاشید و زودهنگام جوانگرایی نمی‌کرد، نیازی نبود حالا به فکر چاره برای کسب سهمیه المپیک باشیم!

تیمی که بدون نخبگان و با تجربه‌ها در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کرد، چه ره‌آورد و چه پیام واقع‌گرایانه‌ای داشت؟ آیا هنوز هم باید گرفتار تار و پود افکار کوچک انگارانه به سر ببریم یا به لحاظ ساختاری در سطحی مطلوب‌تر پا به عرصه رقابت‌ها بگذاریم و با بهره گرفتن از نیروهای جوان با انگیزه و جنگنده که می‌توانند قدرت والیبال ایران را به منصه ظهور بگذارند در المپیک لس‌آنجلس حضور پیدا کنیم؟

 اما در حال حاضر این سؤال مطرح است کدام مربی در کمتر از شش ماه می‌تواند معجزه کُنَد و در پنج ماه و اندی تیم ملی را به جایگاهی بهتر سوق دهد و تحوّلی ایجاد نماید که شایسته و در شأن والیبال ایران باشد؟

والیبال ما با زیاده‌خواهی و مدیریت قائم به‌فرد و بی‌رویه آقای داورزنی در  دو سال اخیر از جایگاه هشتم رنکینگ جهانی به رده پانزدهم تنزّل پیدا کرد! شنیده می‌شود سعید معروف هم از دور گزینه‌های سرمربیگری مَد نظر برای تیم ملی کنار گذاشته شده است! لطفا بفرمابید پشت پرده انتخاب سرمربی چه خبر است ؟! چرا این دست و آن دست می‌کنید؟چه کسی را آقای داورزنی برای سرمربیگری تیم ملی در نظر گرفته است؟معضل اساسی تیم ملی و پنهان کاری‌های مسئولان فدراسیون والیبال کی حل خواهد شد؟

به هرحال اگر فرصت‌ها از دست برود و هر روز در امر برنامه‌ریزی اصولی وقفه ایجاد شود نه تنها ناکامی در مسابقات لیگ ملت‌های جهان، که  اندک شانس کسب سهمیه المپیک پاریس، مُحتمل‌تر از قبل خواهد شد. بنابراین افرادی که قرار است در کادر فنی و اجرایی در کنار مربی زمام امور را به دست بگیرند باید دارای تجارب لازم باشند و به بهترین شکل ممکن از لحاظ روحی روانی و افزایش انگیزه برای کمک به تیم ملی والیبال کشورمان همت گمارند.

و اما در جلسه به اصطلاح کمیته مشورتی روز گذشته ( یکشنبه هفدهم دی ماه ) گویا تنها خروجی آن انتخاب آقای محمود افشاردوست به عنوان سخنگوی  کمیته فنی بوده  که در پایان جلسه گفته است: با توجه به اینکه متأسفانه دو تا از گزینه‌ها بر اساس آخرین مذاکرات صورت گرفته در روز گذشته برای حضور در ایران به دلایلی که برای فدراسیون مشخص نیست، آمادگی ندارند، باید منتظر ماند تا گزینه‌های جدید اضافه شده و بررسی نهایی صورت بگیرد.

افشار دوست با ابراز تعجب از رفتار مربیانی که مذاکرات را تا به اینجا پیش برده‌اند و به یکباره تصمیم شان تغییر کرده است، گفت: شرایط برای والیبال ایران کمی سخت شده است و باید فدراسیون از کانال‌های خودی استفاده کند و مذاکرات را ادامه دهد. ممکن است انصراف دو گزینه به هر دلیلی باشد و این موضوع در کشورمان مسبوق به سابقه است.

آقای افشاردوست شما دیگه چرا؟! سیاسی بازی‌های فدراسيون روی شما هم تأثیر گذار شد؟! این همه  پنهان‌کاری برای چیست؟ انتخاب یک مربی برای  تیم‌ملی نیازی به این همه دنگ و فنگ ندارد! چرا نمی‌خواهید آشکارا  مردم  و رسانه‌ها را  در جریان انتخاب مربی تیم ملی قرار دهید؟

از قرار معلوم به گفته‌های ما و سایر رسانه‌ها رسیده‌اید که در آستانه برگزاری مجمع انتخاباتی نمی‌توانید با مربی خارجی قرار داد دراز مدت ببندید، زیرا به احتمال قوی مورد تأیید رئیس آینده فدراسیون نباشد و هزینه سنگینی را به‌عنوان جریمه متحمل شوید. بهتر است با مردم رو راست باشید و هرچه زودتر علاقه‌مندان به والیبال را از انتظار بیرون آورید.

 



نظرات بگذارید...

Top