بیرانوند و دو رکوردی که انتظارش را می‌کشد

بیرانوند و دو رکوردی که انتظارش را می‌کشد
علیرضا بیرانوند به عنوان شماره یک دروازه تیم ملی ایران انگیزه‌های زیادی برای درخشش در قطر دارد.

به گزارش  هواداری نیوز به نقل از ورزش سه، تیم ملی ایران در نخستین دیدار دوستانه پیش از شروع جام ملت‌های آسیا شب گذشته با نتیجه دو بر یک توانست بورکینافاسو را شکست دهد و این در حالی بود که امیر قلعه‌نویی در هر نیمه از دو ترکیب متفاوت استفاده کرد. در نیمه نخست بازی علیرضا بیرانوند شماره یک تیم ملی درون دروازه تیم ملی ایستاد و تک گل بورکینافاسو را او دریافت کرد. حال هم خبر مصدومیتش باعث شده تا هواداران تیم ملی بیش از قبل نگران وضعیت چارچوب تیم ملی باشند.

بیرانوند این فصل در پرسپولیس هم نتوانسته در لیگ وضعیتی که از او سراغ داریم را به صحنه بکشد. او قطعا این انگیزه را دارد تا در آسیا به رکورد احمدرضا عابدزاده برسد و راهی که مدت‌هاست در پیش گرفته، به سرانجام برساند.

او از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، ۳ بازی را به دلیل مصدومیت از دست داد، در یک بازی نیمکت نشین بود و در ده بازی، ۱۰ گل خورده و ۴ کلین شیت دارد. او با ۳۵ کلین شیت بیشتر از رحمتی، حجازی و عابدزاده در تیم ملی موفق به ثبت کلین شیت شده است و تنها دو رکورد باقی مانده دارد؛ بیشترین کلین شیت در جام ملت‌های آسیا و بیشترین حضور در چهارچوب تیم ملی!

مهدی رحمتی با ۷۸ بازی در حال حاضر این رکورد را در اختیار دارد و پس از او احمدرضا عابدزاده با ۷۶ بازی و ابراهیم میرزاپور با ۷۰ بازی ملی قرار دارند. دیدار با بورکینافاسو شصت‌و پنجمین بازی ملی بیرانوند بود و این دروازه‌بان که در رده چهارم بیشترین بازی ملی به عنوان دروازه‌بان است، تنها ۱۳ بازی ملی تا رکورد تاریخ تیم ملی فاصله دارد که شکستن این رکورد برای این دروازه‌بان کاملاً در دسترس است.

بیرانوند در دوره قبلی یکی از بهترین دروازه‌بانان تورنمنت بود و حال با توجه به تاریخچه تقابل ما با سه رقیب مرحله گروهی انتظار این است که بدون گل خورده صعود کنیم تا به مرحله حذفی برسیم.



نظرات بگذارید...

Top