تا دو روز دیگر سرمربی تیم ملی معرفی می شود!

تا دو روز دیگر سرمربی تیم ملی معرفی می شود!
در مواجهه با یک پدیده مهّم می‌توان آن را به تعبیری جزیره‌ای دید و به دور از رابطه‌ای به بررسی آن پرداخت و هم می‌توان با یک ارزیابی همه جانبه به تمام عوامل دخیل در آن پدیده نظر کرد. به عبارتی در بررسی اولیه با توجه به فرصت اندک و اضطراری ممکن بود اتخاذ تصمیم صحیح نبوده باشد و نوعی احساس رضایت کاذب ایجاد کُنَد؛ اما در نشست دوم به دلیل آنکه با نگاهی به عملکرد سرمربی انتخابی در ماه‌های گذشته و همچنین فرصت کافی برای بررسی و نتیجه‌گیری فراهم‌تر بوده، ارائه راه حل امکان‌پذیر شده است.

به گزارش هواداری نیوز؛ در مواجهه با یک پدیده مهّم می‌توان آن را به تعبیری جزیره‌ای دید و به دور از رابطه‌ای به بررسی آن پرداخت و هم می‌توان با یک ارزیابی همه جانبه به تمام عوامل دخیل در آن پدیده نظر کرد. به عبارتی در بررسی اولیه با توجه به فرصت اندک و اضطراری ممکن بود اتخاذ تصمیم صحیح نبوده باشد و نوعی احساس رضایت کاذب ایجاد کُنَد؛ اما در نشست دوم به دلیل آنکه با نگاهی به عملکرد سرمربی انتخابی در ماه‌های گذشته و همچنین فرصت کافی برای بررسی و نتیجه‌گیری فراهم‌تر بوده، ارائه راه حل امکان‌پذیر شده است.

مشکل انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان می‌بایستی به صورت قطعی حل می شد و کارساز ! اما پس از ماه‌ها معضل انتخاب سرمربی به صورتی دیگر خود را نشان داد!؟ و در نهایت سرپرست فدراسيون واليبال ايران قول داد با جمع‌بندی اظهارنظرهای کارشناسان و اعضای شرکت کننده در این نشست تا یکی، دو روز آینده پس از مذاکره نهایی با گزینه مورد نظر و توافق مالی، سرمربی آینده تیم ملی را معرفی خواهند کرد.

در این نشست سرپرست فدراسیون والیبال در ابتدا جمع‌بندی مذاکرات خود با سعید معروف، ویتال هنین، آنجلو لورنزوتی و روبرتو پیاتزا را ارائه کرد.

دکتر «وحید مرادی» سرپرست فدراسيون واليبال ايران با اشاره به جلسات قبلی که تحت عنوان کمیته فنی تشکیل شده بود، به حضور برخی از حاضران پرداخت و گفت: ایرج مظفری، مسعود آرمات و برخی از دوستان برای اولین بار در این جلسه شرکت می‌کنند، لذا اعتقادم بَر این است که این شورا تحت عنوان شورای مشورتی حفظ شود و از نظرات این بزرگان و کارشناسان حتی الامکان بهره ببریم، اما کمیته فنی را باید چابک‌تر و با حضور حدود دوازده نفر از اعضای شورای مشورتی که به هیچ وجه شائبه منفعت برایشان وجود نداشته باشد، تشکیل دهیم.

وی با بیان این‌که تصمیم نهایی درباره انتخاب سرمربی در کمیته فنی ۱۲ نفره گرفته خواهد شد، تصریح کرد: تصمیمات کمیته فنی باید جاری باشد. سوابق این مربیان نیز برای همه حاضران ارسال شده که همگی این افراد را می‌شناسند و با اتکاء به دانش خود و شرایط تیم ملی و قابلیت‌های مربی، نظرات خود را بیان کنند و استدلال فنی داشته باشند.

مرادی ابراز امیدواری کرد : با صحبت‌های در این جلسه، به جمع‌بندی خوبی در تصمیم‌سازی برسیم و از میان کاندیداهای مطرح شده این چهار گزینه‌ای که آماده همکاری هستند، با فرد مورد نظر یک قرارداد تا بعد از پایان المپیک 2024 و دو قرارداد دو ساله تا المپیک 2028  ببندیم تا بتواند تیم ملی را به جایگاهی که مَدنظر ماست، برساند.

دکتر مرادی در ادامه ضمن اشاره به سوابق و رزومه‌های چهار گزینه‌های اصلی و بیان نقاط ضعف و قوت و برنامه‌های آنها در یک چارچوب کلی، به ارائه گزارشی دقیق در خصوص مذاکرات انجام شده با گزینه‌های مَدنظر فدراسیون والیبال پرداخت و سپس شرکت کنندگان در این نشست دیدگاه‌های خود درباره چهار گزینه را مطرح کردند که به طور اجمالی  نگاهی داریم به نظرات موافق و مخالف حاضران در این نشست برای انتخاب سرمربی خارجی یا داخلی برای تیم ملی والیبال ایران.

ایرج مظفری: موافق هینن و پیاتزا - مخالف معروف و لورنزوتی ، حسن شیرکوند: موافق معروف - مخالف سرمربی خارجی، محمد رضا تندروان: موافق پیاتزا، سعید درخشنده: تلویحاً مخالف معروف، منوچهر پورحسن موافق مربی خارجی، مخالف مربی ایرانی، علی مؤذن نامشخص، جمشید حمیدی موافق پیاتزا، موُمنی‌مقدم:موافق پیاتزا مخالف معروف، عیسی سنگدوینی: موافق پیاتزا -مخالف معروف، ابراهیم وطن‌پرست موافق پیاتزا مخالف سعید معروف، جهانگیر سیدعباسی: اولویت با معروف و سپس لورنزوتی، آرش صادقیانی: نامشخص دکتر ترابی لورنزوتی، امیر طلوع‌کیان: نامشخص، ناصر میرفخرایی: یکی از سه گزینه خارجی به همراه دستیاری توتولو و معروف، بلوری‌زاده موافق معروف، امیر حسین منظمی: مربی که در باشگاهی شاغل نباشد، پورعروجی لورنزتی برای تیم ملی و سرمربی تیم ب سعید معروف. علیرضا نادی: مربی خارجی به همراه دستیارمربی ایرانی و مخالف هینن. مسعود آرمات: لورنزوتی. محمود افشاردوست موافق لورنزوتی و مخالف پیاتزا . علیرضا طلوع کیان موافق لورنزوتی - مخالف پیاتزا . فتاحی ترکیب پیاتزا و توتولو،  نظری‌افشار: یکی از سه گزینه خارجی به همراه دستیاری معروف. حسینی: لورنزوتی  و محمدیان: لورنزوتی. که در مجموع اکثریت با لورنزتی و پیاتزا بود.

و اما به قول آقای سعید درخشنده، ای کاش دو سال پیش به این مورد توجه می‌کردیم و به بررسی این امر در کلیت والیبال می‌پرداختیم و این همه مشکلات در تیم ملی بزرگسالان نُمود پیدا نمی‌کرد و چاره‌اندیشی اساسی و همه جانبه‌ای می‌کردیم شاید به نتایج بهتری دست می‌یافتیم و گرفتن سهمیه المپیک 2024 پاریس به اگر و مگر  کشیده نمی‌شد!

اما آن موقع با انتخاب آقای بهروز عطایی که از وجهه و شخصیت بالایی برخوردار بود، آن‌هم  در سخت‌ترین شرایط به‌عنوان سرمربی تیم ملی با اشتباه آقای داورزنی که تحت تأثیر توصیه‌های غلط مشاور و اطرافیان واقع شده بود! چه کردیم؟ چرا کاری را که امروز به فکر آن افتادیم در دو سال پیش اجرا نکردیم تا با نظرخواهی از آگاهان و کارشناسان تصمیمی می‌گرفتیم که به خیر و صلاح والیبال ایران باشد؟ گرفتاری و مشکل اساسی از آنجایی شروع شد که مسئولان فدراسیون با وعده‌های پوشالی انتظارات مردم علاقه‌مند به والیبال بویژه خانواده والیبال را بالا بُردند ولی با ناکامی‌هایی که گریبانگیر تیم ملی والیبال کشورمان در تیم ملی بزرگسالان شد همه را از والیبال دلزده و نا امیدکرد!؟

اینها را یادآور شدم که ثابت شود همان نگاه جزیره‌ای، مانع از آن شد تا اهمیت نشست با پیشکسوتان و کارشناسان واقعی والیبال را درک نمایم و قبول کنیم اگر در آن روزها اصولی فکر می‌کردیم واین نکته مهم را در نظر می‌گرفتیم، حالا به چکنم- چکنم  مبتلا نمی‌شدیم !

اما در فرصت باقی مانده نباید از برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون غافل باشیم تا با انتخاب فرد اصلح و مورد تأیید اعضای مجمع رئیس فدراسیون مشخصشود بعد به فکر عقد قرارداد با مربیان تاپ اروپایی باشیم که در واقع قابل قبول رئیس جدید فدراسیون والیبال باشد.



نظرات بگذارید...

Top