پایان نیم فصل با قهرمانی فولاد سیرجان

پایان نیم فصل با قهرمانی فولاد سیرجان
رقابت‌های لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور روز یکشنبه گذشته سوم دی ماه ۱۴۰۲ پس از برگزاری ۹۱ مسابقه با قهرمانی تیم فولاد سیرجان ایرانیان که با ۱۲ برد و یک باخت و کسب ۳۵ امتیاز در صدر جدول مسابقات قرار گرفت به پایان رسید.

هواداری نیوز؛ نگاهی گذرا به نیم فصل اول رقابت‌های لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور با قهرمانی تیم پر ستاره و ملی‌پوش فولاد سیرجان ایرانیان به اتمام رسید که توسط بهروز عطایی سرمربی مستعفی تیم ملی بزرگسالان هدایت می شود.

به این نتیجه می‌رسیم که هر باشگاهی که با سرمایه‌گذاری بیشتری پای به عرصه مسابقات لیگ برتر بگذارد شانس اول کسب قهرمانی را دارا می‌باشد. تیم هورسان که بعد از کناره گیری رحمان محمدی راد سکان رهبری تیم به آرش صادقیانی مربی جوان، با اخلاق و بی‌حاشیه سپرده شد که با درخشش نو ستاره‌ای به‌نام امیرحسین زمانی اهل شهر ساری و عثمان پاکستانی با عملکردی بهتر از قبل و با ۹ بُرد و ۴ باخت و کسب۲۲ امتیاز در رده دوم جدول قرار گرفت. ایفاسرام اردکان با اینکه از ۱۳ بازی ۸ برد و ۵ باخت و ۲۳ امتیاز را در کارنامه داشت با معدل ۱.۱۲ نسبت

به تیم هورسان با معدل ست ۱.۲۴ در رده سوم جای گرفت و تیم‌های پاس گرگان، شهداب یزد، گیتی‌پسند اصفهان، چادرمَلو اردکان، طبیعت اسلامشهر، نیان الکترونیک خراسان رضوی، پیکان تهران، مس رفسنجان، شهرداری ارومیه، شهرداری گنبد و سایپا به ترتیب در رده‌های چهارم تا چهاردهم جدول مسابقات قرار گرفتند.

پاس گرگان که توسط آقای سنگدوینی رئیس هیئت والیبال استان گلستان و مربی بین‌المللی هدایت می‌شود گرچه از ۱۳ بازی با ۸ بُرد و ۵ باخت و ۲۱ امتیاز  از لحاظ معدل ست‌های بُرده و باخته با تیم ایفاسرام رقابت تنگاتنگی داشت چهارم جدول را اختیار کرد. تیم شهداب یزد قهرمان فصل گذشته لیگ برتر، با محمد رضا تندروان که در مسابقات باشگاه‌های آسیا نیز حضور پیدا کرده بود، شهداب همیشگی نبود و با باخت‌های دور از انتظار در رده پنجم قرار گرفت. تیم گیتی‌پسند اصفهان آتشفشانی که به  یکباره فروکش کرد و چند باخت پیاپی از رده دوم به رده ششم سقوط کرد!

تیم تازه وارد چادرملو اردکان خوب آغاز کرد اما هفته‌های پایانی را با شکست پشت سر گذاشت و جایی بهتر از رده هفتم را بدست نیاورد. تیم طبیعت 7 اسلامشهر هم همین شرایط را داشت که به‌عنوان تیم پدیده لقب گرفته بود.

نیان الکترونیک خراسان رضوی با از دست دادن پوریا یلی افت کرد و دستخوش پاره‌ای حواشی شد! و اما تیم پیکان که دارای کادر مربیگری قوی ودر رأس آن پیمان اکبری است که سابقه بازی در تیم ملی و سرمربیگری چندین و چند ساله در پیکان دارد پر افت و خیز ظاهر شد و با ۱۹ امتیاز نیم فصل را در رده دهم اختیار کرده است!

تیم مس رفسنجان با مربیگری علیرضا طلوع کیان جایگاهی بهتر از رده یازدهم بدست نیاورد تا پس از پیروزی ۳ برصفر برابر تیم ایفاسرام سرمربی خود را به خاطر اختلافاتی که با مدیر عامل باشگاه پیدا کرده بود از دست داد!

تیم شهرداری ارومیه، تیمی از پایتخت والیبال ایران که هواداران بیشماری دارد و در سال‌های اخیر نشانی از  روزهای طلایی گذشته ندارد، علی‌رغم تغییراتی که  در حوزه مربیگری داده و عبدالرضا علیزاده لیبروی پیشین تیم ملی را جایگزین جهانگیر سیدعباسی کرده است که می‌شود گفت به نتایج خوبی هم دست پیدا کرده بالاتر از تیم‌های قعر جدولی شهرداری گنبد و  سایپای تهران در رده دوازدهم قرار دارد.

و اما دوتیم گنبد و سایپا طبق سنوات گذشته با مشکل مربی مواجه شدند که امیر حسینی از سایپا جدا شد و رحمان رئوفی از شهرداری گنبد که نتایج خوبی را در نیم فصل رقابت‌های لیگ برتر کسب نکرده‌اند و تحت این شرایط سقوط‌شان به دسته یک دور از انتظار نیست!

حال باید ببینیم با تغییراتی که حوزه مربیگری و چند بازیکن در پنج تیم حاضر در لیگ صورت گرفته؛کی به کدام تیم خواهد پیوست و تیم‌ها در  فصل پایانی چه شرایطی پیدا خواهند کرد.

اما آنچه مسلم است تیم‌های بعد فولاد سیرجان ایرانیان در شرایط کنونی برای حضور  در فینال روزها و شرایط سختی را پیش رو دارند مگر اینکه بازیکن خارجی را به خدمت بگیرند. مضاف بر اینکه تیم‌هایی مثل گیتی‌پسند اصفهان که به واسطه شکست‌های اخیر دچار بحران روحی و حاشیه‌ها و چالش‌هایی شده است با به خدمت گرفتن یک پشت خط زن خوب وقابل اعتماد تمام معادلات را بهم بریزد که سخت به آن نیازمند است نه تنها به جای اولیه بازمی‌گردد که در بازی‌های بعدی حریفان قدرتمند خود را از پیش رو بر می‌دارد.

مسئولان گیتی‌پسند در چنین شرایطی که هم فرصت بازسازی و هم ریکاوری دارند باید در این راستا اقدام تأثیرگذاری را به عمل آورند به‌ویژه حالا که محمد بربست بازیکن پشت خط‌زن پیشین گیتی‌پسند که قراردادش با تیم «هاتای ترکیه» به پایان رسیده و با تیم شهرداری ارومیه به توافق نرسیده و می‌تواند به تیم  قبلی خود گیتی‌پسند اصفهان بپیوندد بهتر نیست پیش از آنکه به تیم دیگری ملحق شود هرچه زودتر نسبت به جذب این بازیکن اقدام نمایند تا  تیم خوب گیتی‌پسند از بُحران رهایی یابد؟

سخن پایانی در ارتباط با معرفی سرمربی جدید تیم ملی بزرگسالان است که با وجود گذشت نزدیک به سه ماه، سرپرست فدراسیون همچنان درحال مذاکره با مربیانی است که مَدنظر دارد! که براساس اعلام اخیر قرار است تا آخر ماه جاری از سرمربی جدید تیم ملی رونمائی شود که امیدواریم صحّت داشته باشد و بیش از این فرصت‌سوزی نشود و کار انتخاب نفرات و تمرینات  تیم ملی سر بگیرد.



نظرات بگذارید...

Top