اتفاقاتی که در فوتبال ایران بی سابقه بوده است! بی عدالتی در داوری

اتفاقاتی که در فوتبال ایران بی سابقه بوده است! بی عدالتی در داوری
اگر قبول داشته باشیم تیم  ریشه‌دار سپاهان دارای ساختاری است که روند کاری خود را بر اصالت و سابقه درخشان گذارده که به تصدیق همگان بر پایه‌های مستحکم و قوی بنا شده است، با این ناداوری‌ها در هم کوبیده نمی‌شود و این بنای مستحکم فرو نمی‌ریزد. زیرا از مدیران شایسته و با کفایتی برخوردار بوده و هرگز اجازه نخواهند داد چنین اتفاقی رخ دهد.

هواداری نیوز؛ باشگاهی که بیش از ۷۰ سال از تأسیس آن توسط مرحوم محمود حریری می‌گذرد انسجام خود را هرگز از دست نخواهد داد و در مقابل بی‌عدالتی‌های داوری سر فرود نخواهد آورد و با قدرت بیشتر و منظم‌تر از همیشه مسیر دستیابی به قهرمانی را بدون حاشیه طی خواهد کرد و همچون دوره‌های قبل از جایگاه وزین و رفیع  خود در فوتبال ایران و آسیا حفظ و حراست خواهد نمود.

شایان ذکر اینکه به جرأت می‌توان ادعا کرد قابلّیت و ارزش‌های این تیم مردمی که هزاران هوادار دارد، زمانی بیشتر آشکار می‌شود که با وجود فشار اهرم‌های جانبی که سعی دارند مانع پیشروی و کسب مقام قهرمانی سپاهان شوند، که کسر چهار امتیاز و جریمه سنگین نقدی از سوی فدراسیون فوتبال گویای این حقیقت انکار ناپذیر است ( بیدی نیست که با این بادها بلرزد) و دچار افت تیمی شود که نتایج هفته‌های اخیر مؤید آن است.

مدیران گذشته و حال بعد از سالها تلاش و ممارست در مدیریت باعث پیشبرد اهداف باشگاه سپاهان و موفقیت تیم‌های زیرمجموعه این باشگاه به‌ویژه فوتبال و هندبال در دو بخش آقایان و بانوان بوده‌اند و با وجود تغییراتی که در مدیریت باشگاه صورت گرفته است، سیاست مدیریتی در حدی است که وضعیت باشگاه همچنان برمِنوال گذشته ادامه خواهد داشت؛ زیرا از مکتب مرحومان محمود حریری و محمود یاوری پیروی می‌کنند، بطوری که کنفدراسیون فوتبال و هندبال آسیا و فدراسیون جهانی شناخت کافی از این  باشگاه قدیمی و ریشه‌دار دارند که از کارنامه درخشان چندین قهرمانی و نایب قهرمانی در مسابقات لیگ برتر، جام حذفی و آسیائی برخوردار می‌باشد.

سیاست‌گذاری منطقی و قابل قبولی که باشگاه فولاد مبارکه سپاهان از خود برجای نهاده وبه واقع تحوّلی که در امر باشگاه‌داری و تیمداری در رشته‌های مختلف ایجاد کرده گویای این حقیقت است  که سپاهان همیشه سپاهان باقی می‌ماند و با این ناداوری‌ها تضعیف نخواهد شد.

در دیدار تیم های سپاهان اصفهان و آلمینیوم اراک که در هفته چهاردهم مسابقات لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه خالی از تماشاگر که( به خاطر حکم کمیته انضباطی فدراسیون از ورود به ورزشگاه جلوگیری  شدند) سید وحید کاظمی بی‌سابقه‌ترین داوری خود با اخراج سه بازیکن کلیدی و اصلی به نام های رضا اسدی، برایان دابو و محمد کریمی را به نمایش گذاشت و با اخراج هوگو آلمیدا مربی تیم این اتفاق بی‌نظیر داوری در فوتبال باشگاه‌های کشور، ثابت کرد که دل خوشی ازتیم همیشه مطرح سپاهان در رقابت‌های لیگ برتر و حذفی ایران ندارد!

در پی این حوادث ناگوار باشگاه فولاد مبارکه سپاهان  اعتراضیه‌ای تنظیم و ارائه کرده است که باهم مرور می‌کنیم.

*اعتراض باشگاه سپاهان به داوری دیدار با آلومینیوم*

باشگاه سپاهان به وضعیت داوری دیدار با آلومینیوم اعتراض کرد. در پی قضاوت بحث‌برانگیز و کارت‌های زرد و قرمز بی‌موردی که داور مسابقه سپاهان و آلومینیوم اراک در جریان این دیدار به بازیکنان سپاهان نشان داد و منجر به اخراج ۳ بازیکن و یک مربی از این تیم شد، باشگاه سپاهان اعتراض خود را به مراجع ذیصلاح در این خصوص ارائه کرد.

لازم به ذکر است، سپاهان در دیدارهای گذشته خود در لیگ برتر ۷ بار از ناحیه اشتباهات داوری متضرر شده بود و معلوم نیست عدم ورود VAR به همه مسابقات ایران قرار است به چه قیمتی تمام شود.

امیدواریم همانگونه که صرعایت جوانمردی و عدالت در بین تیم‌ها و بازیکنان همیشه مورد تأیید بوده، سایر ارکان فوتبال هم قواعد جوانمردای و عدالت را رعایت نمایند. از فدراسیون فوتبال انتظار داریم با بررسی داور مسابقه سپاهان و آلومینیوم، پیگیری مناسبی را در این خصوص به عمل آورد.

اظهارات مدیر رسانه تیم فوتبال سپاهان

*امیدواریم در نوع قضاوت‌ها برای سپاهان تجدید نظر شود*

مدیر رسانه‌ای تیم فوتبال سپاهان گفت:  امسال ۷ بار اشتباهات داوری علیه تیم سپاهان بوده است و امیدواریم در نوع قضاوت‌ها برای سپاهان تجدید نظر شود.

مسعود سعیدی مدیر رسانه‌ای تیم فوتبال سپاهان بعد از بازی با آلومینیوم اراک اظهار داشت: همه، اتفاقات امروز در بازی سپاهان و آلومینیوم اراک را از طریق پخش زنده و مستقیم شبکه تلویزیونی مرکز اصفهان مشاهده کردند و بی‌تردید همه صحنه‌های داوری را مورد بررسی قرار می‌دهند؛  اما روند اتفاقات که سبب عصبانیت بازیکن می‌شود را نشان نمی‌دهند.

وی ادامه داد: ۷ بار امسال اشتباهات داوری علیه تیم سپاهان بوده است و این رفتار با سپاهان سئوال برانگیز است، پنالتی برای سپاهان گرفته نمی‌شود و حتی صحنه آن نیز نشان داده نمی‌شود، امیدواریم در نوع قضاوت‌ها برای تیم سپاهان تجدید نظر شود.

سعیدی تصریح کرد: موارد برای سپاهان فوری رسیدگی می‌شود اما برای آرامش تیم‌های دیگر رسیدگی به پرونده‌ها متوقف شده است.

مدیر رسانه‌ای تیم فوتبال سپاهان خاطرنشان کرد: هواداران حق داشتند در بازی امروز حضور داشته باشند، ای کاش به موارد مشابه در ورزشگاه‌های دیگر رسیدگی می‌کردند تا احساس ناعدالتی در فوتبال نکنیم ؛ رویکرد سپاهان دوری از مسائل حاشیه‌ای بوده است.

وی در پایان گفت: امیدواریم کمیته داوران رفتار متفاوتی را نشان دهد و صحبت‌های یک سرمربی روی داور تأثیر نگذارد تا حق سپاهان بیشتر از این ضایع نشود.

خواندن نظرات مدیر تیم سپاهان هم خالی از لطف نیست.

*امسال اتفاقات عجیبی برای سپاهان رخ می‌دهد*

مدیر تیم فوتبال سپاهان گفت: نبودن هواداران یکی از دلایل شکست ما بود، اگر هواداران در ورزشگاه حضور داشتند، قطعاً اتفاقات خیلی بهتری می‌افتاد، اما نمی‌دانم امسال چرا این اتفاقات برای سپاهان رخ می‌دهد؟

  رضا فتاحی، مدیر تیم فوتبال این باشگاه پس از بازی با آلومینیوم اراک در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار داشت: در بازی امروز هواداران‌مان را در ورزشگاه نداشتیم و نبودن هواداران یکی از دلایل شکست ما شد ، اگر هواداران در ورزشگاه بودند، قطعاً اتفاقات خیلی بهتری می‌افتاد، اما نمی‌دانم امسال چرا این اتفاقات برای سپاهان رخ می‌دهد؟!

وی افزود: در سایر استادیوم‌ها اتفاقات بدتری رخ می‌دهد، اما فقط زورشان به تیم‌های شهرستانی می‌رسد؛ هفته گذشته تراکتور محروم شد و این هفته ما؛ هفته گذشته در یکی از ورزشگاه‌های کشور اتفاقات بسیار بدی افتاد، اما از سوی کمیته انضباطی هیچ راًی برای آن صادر نشد و هیچ برخوردی صورت نگرفت، اما دو روز قبل ما را محروم از حضور تماشاگر کردند.

مدیر تیم فوتبال سپاهان در خصوص شرایط بازی، خاطرنشان کرد: بچه‌ها در این بازی زحمت خودشان را کشیدند و مورایس هم در مورد بازی با بازیکنان صحبت کرده بود.

وی پیرامون اخراج ۳ بازیکن سپاهان و مربی تیم در این دیدار گفت: در مورد اخراجی‌ها سؤالی در ذهنم متبادر شده است ؛ مجتبی حسینی شب قبل از مسابقه در نشست اعلام کرد که داور این مسابقه همان داور بازی فصل قبل سپاهان و پیکان است که آن اشتباهات را مرتکب شد و امیدوارم این خاطره روی ذهن کاظمی اثر نگذاشته باشد و نخواسته باشند که اشتباه خودشان را با اشتباه دیگری جبران کنند.

فتاحی با بیان اینکه سپاهان تنها هوادارانش را دارد، متذکر شد: چند هفته متوالی درهمه بازی‌‌ها پیروز شدیم و به بازیکنان‌مان می‌بالیم، به هواداران قول می‌دهیم که بازیکنان از بازی آینده بیشتر تلاش می‌کنند و با پیروزی این شکست را جبران خواهند کرد.

وی در مورد"امید نورافکن" اظهار داشت: ۱۰ روزی است که در تمرینات حضور پیدا کرده و برای بازی در هفته‌های آینده آماده می‌شود.



نظرات بگذارید...

Top