پاداش مدال‌آوران بازی‌های پاراآسیایی آب رفت!

پاداش مدال‌آوران بازی‌های پاراآسیایی آب رفت!
پاداش پای سکوی مدال‌آوران بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو کمتر از آن چیزی پرداخت شده که مسئولان کمیته ملی پارالمپیک قولش را داده بودند.

به گزاش هواداری نیوز؛ به نقل از تسنیم؛ چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی در حالی در اوایل آبان ماه به میزبانی شهر هانگژو برگزار شد که کاروان ایران با 44 طلا، 46 نقره و 41 برنز در رده‌بندی مدالی در جایگاه دوم قرارگرفت و برای نخستین بار این رتبه ارزشمند را بدست آورد.

طی دوره‌های گذشته همواره رسم بر آن بود که پاداش پای سکوی مدال‌آوران، بلافاصله پس از ایستادن آنها روی سکو اهدا شود، اما در این دوره این اتفاق نیفتاد و همه چیز به بازگشت به تهران موکول شد.

در بازگشت به تهران و به دلیل عدم تخصیص بودجه مورد نظر، رایزنی‌های زیادی از سوی مسئولان کمیته ملی پارالمپیک با نهادهای مربوطه در دولت انجام شد که سرانجام این بودجه پس از نزدیک به دو ماه تأمین شد تا به ورزشکاران پرداخت شود.

چند روز قبل کمال جوانمرد دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد که مدال‌آوران بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین با مراجعه به کمیته ملی پارالمپیک، پاداش خود را به صورت دلاری (10 هزار دلار طلا، 5 هزار دلار نقره و 2 هزار دلار برنز) دریافت کنند.

تعدادی از ورزشکاران پس از مراجعه به کمیته پارالمپیک، با یک اتفاق شوکه کننده مواجه شدند. نقره‌ای‌های پاراآسیایی در حالی که گفته شده بود قرار است 5 هزار دلار دریافت کنند، 4 هزار دلار به آنها اهدا شد که این مسئله ناراحتی آنها را نیز به دنبال داشت.

همچنین برخی ورزشکاران چندین مدال کسب کرده بودند، اما فقط پاداش بهترین مدال خود را گرفتند و خبری از پاداش مربوط به سایر مدال هایشان نبود. البته جوانمرد گفته بود که پاداش پای سکوی این ورزشکاران تنها به یک مدال تعلق پیدا می‌کند و به سایر مدال‌های آنها پاداشی اختصاص پیدا نمی‌کند. این در حالی است که در دوره‌های قبلی بازی‌های پاراآسیایی، به منظور تقدیر از اینگونه مدال‌آوران، بخشی از پاداش سایر مدال‌ها نیز بر طبق یک فرمول مشخص و تعیین شده به آنها اهدا می‌شد که برای این دوره خبری از این موضوع نبود.



نظرات بگذارید...

Top