وزیر تحول بزرگ استقلال و پرسپولیس را رسمی کرد

وزیر تحول بزرگ استقلال و پرسپولیس را رسمی کرد
وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌طور قطعی واگذار خواهند شد.

به گزارش  هواداری نیوز؛ بحث واگذاری 51 درصد از سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس از مدت‌ها قبل مطرح شده و قرار است اوایل دی‌ماه طی مزایده‌ای اتفاق بیفتد. در این مدت شایعاتی مبنی بر اینکه این دو باشگاه خریداری عام ندارند به وجود آمده و همین مسئله سبب شده تا برخی افراد حرف از واگذاری استقلال و پرسپولیس به هولدینگ‌های دولتی بزرگ هم بزنند.

از سوی دیگر برخی بر این باورند که پروژه واگذاری استقلال و پرسپولیس بازهم شکست خواهد خورد و آنها در اختیار وزارت ورزش باقی خواهند ماند. این مسئله امروز با واکنش صریح کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان مواجه شد.

هاشمی در جریان بازدید از آکادمی فوتبال گنبد کاووس متعلق به صادق درودگر درباره سرخابی‌های پایتخت هم صحبت کرد و حمایت از بخش خصوصی را در ورزش در اولویت دانست. او گفت: «حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاران یکی از سیاست‌های ماست و ما از عزیزانی که می‌خواهند در ورزش سرمایه‌گذاری کنند، حمایت می‌کنیم.»

وزیر ورزش تاکید کرد: «کار ما باشگاه‌داری نیست؛ بر این اساس استقلال و پرسپولیس نیز به بخش خصوصی واگذار خواهند شد. به مدیریت ورزشی استان‌ها هم موضوع توجه به سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی تاکید شده است بنابراین در هر زمینه‌ای که احساس کردید نیاز به کمک بیشتری است در خدمت شما عزیزان و جامعه ورزش هستیم.»

با این تفاسیر به نظر می‌رسد طی مزایده‌ای که 12 دی‌ماه برگزار می‌شود، تکلیف مالکیت استقلال و پرسپولیس نیز روشن شود و با واگذاری 51 درصد از سهام این دو باشگاه عملا اختیار آنها از وزارت ورزش خارج شود. موضوعی که مالکیت مشترک سرخابی‌ها را نیز از بین می‌برد.

سرخابی‌های تهران در صورتی‌که با مالکیت مشترک اداره شوند، از کسب پروانه حرفه‌ای فوتبال هم باز می‌مانند. مسئله‌ای که باعث حذف آنها از لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده خواهد شد. به همین خاطر وزارت ورزش تاکید بیشتری روی واگذاری استقلال و پرسپولیس دارد.



نظرات بگذارید...

Top