سیمرغ تخم طلایی، طفل سر راهی!

سیمرغ تخم طلایی، طفل سر راهی!
علی رغم وعده های دکتر سید فضل الله هاشمی شهردار شهر خورزوق، باوجود گذشت بیش از ۱۰ ماه نسبت به پروژه تعریض و عقب نشینی خیابان علامه امینی شهرک سیمرغ که از هرطرف بیش از هشت متر به فضای خالی اختصاص داده شده اقدامی صورت نگرفته است؟!

اصغر قلندری/

درنکوداشت شهر تاریخی خورزوق اتفاق افتاد.

سیمرغ تخم طلایی، طفل سر راهی!

چرا مسئولین به وعده های خود عمل نمی کنند؟!
علی رغم وعده های دکتر سید فضل الله هاشمی شهردار شهر خورزوق، باوجود گذشت بیش از ۱۰ ماه نسبت به پروژه تعریض و عقب نشینی خیابان علامه امینی شهرک سیمرغ که از هرطرف بیش از هشت متر به فضای خالی اختصاص داده شده اقدامی صورت نگرفته است؟!
مسئله عقب نشینی خیابان علامه امینی با توجه به کم عرض بودن خیابان و رفت و آمد های اتوبوس، تریلر و کامیون های سنگین یکی از مسائل مهمی است که متأسفانه برخلاف وعده های داده شده مسئولین شورا و شهرداری شهر خورزوق هیچ گونه اقدامی در حل آن صورت نگرفته است؟!
آقای علی فتحی رئیس محترم شورای اسلامی شهرستان برخوار وعضو شورای شهر خورزوق که در پاسخ به سئوالات اعتراض گونه دنیای هوادار، ساکنین از جمله صاحب این قلم را متهم به نگاه محله گرایی می کنند بفرمایند اگر این گونه برخورد ها وبه سخره گرفتن اهالی سیمرغ، محله گرائی نیست چه نامی می توان برآن نهاد؟! که به شهرک سیمرغ به چشم طفل سرِ راهی نگاه می کنید؟
این درحالی است که بیشترین درآمد شهرداری از سیمرغ تخم طلائی تاُمین می شود ! ودر واقع سکوی پرتابی است برای آبادانی خورزوق و محله های تابعه آن !
با گذشت بیش از دو دهه فرصتی برای اجرای پروژه‌هائی همچون احداث یک باب مدرسه شش کلاسه، درمانگاه، آسفالت معابر عمومی، ورزشگاه و تاُسیس یک شعبه بانکی نبوده است، محله گرائی نیست؟!
البته اخیرأ با کمک آقای حسنعلی حاجی دلیگانی نماینده محترم مردم شاهین شهر و میمه و شهرستان برخوار و آقای دکتر محمد رضا قربانی فرماندار محترم این شهرستان شعبه بانک سپه در ابتدای خیابان علامه مجلسی شهرک دایر گردید که متأسفانه در مراسم افتتاح این بانک با وجود حضور نماینده مردم و فرماندار شهرستان برخوار هیچ یک از اعضای شورا و شهردار شرکت نداشتند! اگر این نگاه و عدم حضور در مراسم افتتاح بانک در شهرک سیمرغ محله گرائی نیست، چه نام دارد؟!
نتیجه آنکه وضعیت رو به افزایش روز افزون جمعیت شهرک سیمرغ شده دغدغه شهرداری که صد البته حاصل بی توجهی وترک فعل جمعی از مقامات مسئول به ویژه اعضای شورا و شهرداری در دو دهه گذشته بوده است که معلوم نیست میلیاردها تومان
در آمد حاصله از عوارض نوسازی و ساخت آپارتمان های شش واحدی صرف آبادانی کجا شده که خود شهرک از آنها بی بهره
مانده است !
کاراحداث مدرسه ۱۲ کلاسه شهرک سیمرغ که به همت نماینده مردم شاهین شهر، میمه و شهرستان برخوار از طریق کمک خیّرین از جمله پتروشیمی اصفهان از سال ۱۴۰۱درکنار میدان دهخدای شهرک سیمرغ ( شهید سرهنگ خلبان قاسم زمانی) آغاز شده متأسفانه با کمبود بودجه برای مدتی متوقف ماند که به دعوت نماینده مردم درمجلس معاون وزیر آموزش وپرورش در محل حضور پیدا کرد وقول داد مبلغ هفت میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه حیاتی تخصیص دهند تا برای مهر ماه سال ۱۴۰۲ آماده بهره‌برداری شود که خلف وعده ایشان باعث گردیده بچه های مدرسه ای شهرک سیمرغ آواره و سرگردان در مدارس شهر خورزوق، دستگرد و در نهایت در مدرسه اسلام دلیگان ثبت نام نمایند که کلی هزینه برای اولیای دانش آموزان در بَر دارد ! و تا انعکاس این خبر پروژه مدرسه ۱۲ کلاسه پسرانه شهرک سیمرغ به اتمام نرسیده است که باید سازمان آموزش وپرورش و اداره کل تجهیز و نگهداری مدارس استان پاسخگو باشند.
بحث احداث زمین چمن مصنوعی نیز در جای خود قابل تأمل و بررسی است !
پس از توافقات به عمل آمده از سوی اداره کل ورزش وجوانان و شهرداری
خورزوق مقرر گردید کار زیرسازی وفنس گذاری را شهرداری انجام دهد ونصب چمن مصنوعی توسط اداره مهندسی ورزش وجوانان استان صورت پذیرد که طی مراسمی با حضور آقای حاجی نماینده مردم در مجلس و جواد محمدی مدیرکل ورزش و دیگر مسئولین محلی کلنگ احداث زمین چمن مصنوعی ورزشگاه شهدای خورزوق به زمین زده شد و با وجود واگذاری چمن به شهرداری کار زیرسازی ونصب فنس گذاری این زمین چمن پس از گذشت قریب به شش ماه هنوز به اتمام نرسیده است!
آسفالت خیابان خیام و ادامه خیابان علامه طباطبایی که قرار بود به بلوار قائم فراهانی ( سردار شهید قاسم سلیمانی) متصل شود کوچک ترین اقدامی صورت نگرفته است ! مضاف بر اینکه ۱۱ کوچه بالای ۵۰٪ درصدی که جناب سرهنگ شیری مدیر عامل شرکت تعاونی مسکن هوانیروز اعلام آمادگی کرده کار زیرسازی را انجام دهد شهرداری حاضر به جدول گذاری و آسفالت نیست که ساکنان این کوچه ها در تابستان از گرد و خاک رنج می برند و در زمان بارندگی در گل ولای فرو می روند !
شرکت تعاونی مسکن هوانیروز علاوه بر واگذاری چند پلاک زمین برای احداث مدرسه ازجمله زمین یازده هزار متری کنار پارک اندیشه که با دیوارهای بتنی پیش ساخته محصور شده پس از سال‌ها به تازگی برای احداث یک مدرسه شش کلاسه دخترانه در این مجتمع آموزشی خاکبرداری
آن آغاز شده است!
همچنین زمین اختصاصی شرکت تعاونی مسکن هوانیروز برای احداث درمانگاه ، بایر مانده وهیچ اقدامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان صورت نگرفته است.
در پی جلسه ای که نگارنده با آقای دکترهاشمی شهردار و آقای تبریزیان مدیرعامل اتوبوس رانی شهرستان برخوار داشتم، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی با این اشاره که اخیرأ ۱۰ دستگاه اتوبوس نو خریداری کردیم موافقت نمودند دو یا سه دستگاه از این اتوبوس ها را به شهرک سیمرغ واگذار کند تا مسافران شهرک را تا پل جابر انصاری که دارای ایستگاه مترو است ببرند.
که هنوز اجرایی نشده است!
ورودی شهر خورزوق و شهرک سیمرغ از طرف بزرگراه معلم بسیار وضعیت ناهنجاری دارد که نه تنها فاقد روشنایی و فضای سبز و گلکاری است که گارد ریل های شکسته ، نخاله های ساختمانی کنار معابر ورودی و خروجی شرایط بد ومشمئز کننده ای را به وجود آورده است که بخشی از آن مربوط به اداره کل راه سازی ومسکن و بخش عمده ای از آن مربوط به شهرداری است که کمترین توجهی به آن نمی شود و گویا بستری برای رفع این معضل وجود ندارد؟!
مورد دیگر مربوط به پارکینگ بدون حصار شهرداری در کنار دانشگاه و مجتمع پرواز است که به گفته آقای صابری پیمانکار این پارکینگ بارها مورد دستبرد ارازل و اوباش قرار گرفته و خساراتی را ببار آورده !
متأسفانه محل پارک کاميون ها و نفتکش هائی است که با بار نفت و بنزین در این جا پارک می شوند که اگر خدای نخواسته یکی از این تانکر ها منفجر شود بزرگترین فاجعه در این منطقه رخ خواهد داد.
در پاسخ به سئوالات خبرنگار هوادار نیوز ، آقای فتحی رئیس شورای اسلامی شهرستان برخوار وعضو شورای شهر خورزوق توضیحاتی دادند که با هم مرور می کنیم.
خورزوق یک شهر ودارای چهار محله سیمرغ، دلیگان،
اسلام آباد و هزار دستگاه است که ما هزار دستگاه را مربوط به شهر خورزوق می دانیم.
وی ادامه داد شهرداری خورزوق در سال جاری ۸۰ و خورده ای میلیارد تومان بودجه در اختیار داشته است که ۷۰٪ آن صرف کارهای عمرانی شده، حالا شما حساب کنید یک شهری با این محلات و با ۷۰ درصد از ۸۰ میلیارد بودجه، می خواهد اداره شود و رضایتمندی آنها نیز تاُمین شود !
فتحی تصریح کرد: زمانی که آقای هاشمی شهردار و دوستان ما در شورا آمدند و مدیریت شهرداری آغاز بکار کرد ، در شهرک سیمرغ بشدت معضل آسفالت داشتیم که تمام این مشکلات را نمی‌شد یکجا حل کرد ، یکسری اقداماتی دوستان قبلی ما در شورا و شهرداری انجام دادند که دستشان درد نکند، اما مسیری را برای خدمت رسانی رفتند که ای کاش درست تر می رفتند !
وی خاطر نشان کرد: این مباحث را پارسال در جلسه قبل هم گفتم، وقتی دوستان آمدند، وضعیت آسفالت در شهر و بخصوص
سیمرغ اسفناک بود
برنامه ای گذاشتند و طبق قانون که گفته معابر بالای ۷۰ درصد باید آسفالت شود را ما گفتیم آقای شهردار هر معبری بالای ۶۰ درصد بود باید آسفالت کنید که خدا وکیلی آقای هاشمی که به جراُت می گویم الان تمام معابر بالای ۵۰ درصد شهر خورزوق را آسفالت کرده است . البته خیلی خوبه که ما بگوئیم معابر ۲۰ درصد را هم آسفالت کنید ولی بودجه ما ۸۰ میلیارد است که از این بودجه ۷۰ درصدش متعلق به عمرانی است .
بله سیمرغ پارک می خواهد، خورزوق، دلیگان، اسلام آباد وهزار دستگاه هم می خواهد، ما باید همه اینها را ببینیم. قطعاً نمی توانیم بهر محله جداگانه برسیم.
در مورد درآمد شهرداری و صرف هزینه ها که درآمد شهرداری از هرمحله چقدر است و چقدر از درآمد را صرف خود آن محله می کند گفت: خیلی بهتر است که اصحاب رسانه بیایند با مدیریت و حسابداری جلسه ای تشکیل دهند تا مشخص شود.
وی اضافه کرد: این ها دیگر مطرح نیست مهم این است که کل عدالت در هزینه کرد را بکار گیریم که واقعاً من اینجا قاطعانه از آقای شهردار حمایت می کنم که اینکار را کردند و وقتی گفتیم معابر ۶۰ در صد به بالا باید آسفالت شود می دانستیم که ۹۵ درصدش در سیمرغ هزینه می شود، ولی وظیفه مان این بود.
فتحی اضافه کرد: ما نمی توانستیم براساس دیدگاه شما بگوئیم این قدرمیلیارد در سیمرغ و این قدر در خورزوق و این قدر در دلیگان و اسلام آباد هزینه کردیم ، ما گفتیم آقای شهردار درصد کل شهر را در نظر بگیرید وبا درصد جلو بروید، در جائی که می دانستیم بیشترش در سیمرغ هزینه می شد که باید هم می شد.
وی در بحث زمین چمن مصنوعی فوتبال اظهار کرد: پنجاه سال بود داشتن زمین چمن مصنوعی آرزوی
شهروندان بود اما کی آمد اجرایی کرد ؟ آقای شهردار و تیم شان که وظیفه شان نبود! و بااین چند میلیاردی که برای زمین چمن هزینه کرد ، می توانست آسفالت را بریزد که اینک شما طلبکار ایشان نباشید، ولی دیدکه این زمین چمن مورد نیاز است.
مدیر کل قبلی ورزش وجوانان کم کاری کرد ولی شهردارجبران نمود.
در بحث اتوبوسرانی باید بگویم ما یک شهر هستیم با چهار محله ، نمی توانیم برای هر محله یک اتوبوس که لازم است را در اختیارشان بگذاریم برای رفت و برگشت به اصفهان، نه پول ونه هزینه اش را داریم ونه اتوبوسش را، نه زیر ساخت شهر خورزوق که زیر ساخت وزارت کشور
هم اینگونه نیست، بهترین کاری که می توانستیم بکنیم را انجام دادیم .
فتحی تصریح کرد: ضمن اینکه شهر های همجوار به دنبال این موضوع هستند که کار ما را انجام دهند.
اوج هنر دوستان در شورا و شهرداری این بود که خط (۱۶) اصفهان را به این شهر و محله کشیدند. خط (۱۶) اصفهان که دوستان اصحاب رسانه که در اصفهان فعالیت دارند می دانند که خط اتوبوسرانی اصفهان یکی از شهرهای اطراف را ساپورت کند تا چه اندازه مهم است.
ما آمدیم این خط ۱۶ را به اینجا منتقل کردیم چون شهرمان پراکنده است وما نمی توانیم برای هر محله مان یک خط جداگانه ای تعریف کنیم . تمام مسافران را جمع می کنیم در میدان امام خورزوق که در آینده هم انشاالله یک ترمینال را احداث می کنیم تا تمام مسافران محله های شهر خورزوق به اصفهان و شهرک ولیعصر اصفهان بروندکه اینک هم می روند، این چه عیبی دارد خیلی هم خوب است.
فتحی گفت: زمانی بود که با اتوبوس های فرسوده و افتضاح شهروندان ما باید ۴۰- ۵۰ دقیقه منتظر می ماندند تابه ترمینال بابلدشت بروند اما الان با ۲۰ دستگاه اتوبوس هر ۱۰ دقیقه یا ۱۵ دقیقه ازمیدان امام خورزوق می روند شهرک ولیعصر اصفهان . البته خط داخلی یکسری ایراداتی دارد که در صدد برطرف کردنشان هستیم .
وی در ادامه به محله گرائی اشاره کرد وگفت ای کاش ما محله ای فکر نمی کردیم کل مجموعه شهر را در نظر می گرفتیم.
درپایان حاج آقا حق شناس امام جمعه شهر خورزوق با تاُکید بر حفظ گویش خورزوقی به عنوان نماد پیشینه و قدمت شهر گفت وظیفه و رسالت رسانه اطلاع رسانی به موقع خدمات نظام در همه سطوح و انتقال مطالبات شهروندان با ادبیات عالمانه و مدیریت فکر مردم به سمت آرمان‌های انقلاب اسلامی و حرکت در مسیر ایجاد تمدن اسلامی است.



نظرات بگذارید...

Top