از جنجال‌های تکراری تا روزهای طلایی

از جنجال‌های تکراری تا روزهای طلایی
کره زمین و تمام متعلقات آن، به واسطه فوتبال تبدیل به دهکده بزرگ جهانی شده است که اهالی آن با زبان و اهدافی مشترک، آمال و آرزوهایی به پهنای جهان را دنبال می‌کنند. در این سرزمین برای رسیدن به تاتیک برتر باید از هزارتوی سلایقی گذشت که در لابلای آن درون مایه زیبا و فلسفه برتر این رشته مشاهده می‌شود.

حسن صانعی پور/ به گزارش هواداری نیوز؛ با این مقدمه نگاهی به اخبار و حواشی چند روز اخیر فوتبال ایران و جهان خواهیم انداخت:

جنجال به سبک کنعانی زادگان

مصاحبه جنجالی محمد حسین کنعانی زادگان ملی پوش باشگاه پرسپولیس در روزهای اخیر تبدیل به جنجال ملی ورزش ایران شده است. صحبت‌هایی که می‌توانست با ادبیات دیگری بیان شده و یا حدالقل توسط دیگر ورزشکاران بدان دامن زده نشود. در این بین سرمربی پرسپولیس به دلیل بازی حساس هفته سوم در لیگ قهرمانان آسیا،  واکنش تندی به قضایای پیش آمده در مورد کنعانی زادگان نشان داد؛ گل‌محمدی با اشاره به این موضوع، مدعی شد که یک باند رسانه‌ای در حال تخریب و «لجن پراکنی علیه پرسپولیس» هستند و به آن‌ها هشدار داد که اگر لازم باشد اسامی‌شان را در یک کنفرانس مطبوعاتی خواهد برد. با این حال یحیی همچنین از بازیکنان تیمش خواست تا به دست این افراد آتو ندهند و در گفتار خود مراقب باشند.

رضائیان در مسیر بکهام

رامین رضائیان در فصول اخیر سعی کرده است با دور شدن از حواشی تمرکز خود را به اصل فوتبال متوجه کند. همین موضوع باعث درخشش دوباره او در مسابقات باشگاهی و ملی نیز شده است. عملکرد مناسب رضائیان در دیدارهای ملی و باشگاهی که در فاصله زمانی اندکی برگزار شد با توجه به  سن او که  دهه چهارم زندگی‌اش را آغاز کرده،  نشان از این موضوع دارد که او بهترین دوران فوتبالش را پشت سر می‌گذارد و تبدیل به بازیکنی استثنایی در پست دفاع راست شده است. از طرفی استایل و سبک بازی او دوستداران فوتبال را به یاد ستاره بزرگ انگلستان، دیوید بکهام می‌اندازد.

سرخابی‌ها از تهران خارج نمی‌شوند

وضعیت ورزشگاه آزادی به مرحله‌ای رسیده است که برگزاری مسابقات باشگاهی و ملی در آن تا حدودی غیرممکن شده است. تصاویر منتشر شده از وضعیت این ورزشگاه علاوه بر دل‌نگرانی اهالی فوتبال، برگزاری دیدارهای بین‌المللی  را نیز تبدیل به دغدغه بزرگ ورزش ایران کرده است. با این حال در خبرهای آمده است که سرخابی‌های قادر نیستند به طور توامان از این ورزشگاه استفاده کنند. این موضوع با واکنش هر دو باشگاه و بازیکنان آن مواجه شده و در این بین باشگاه پرسپولیس صراحتا اعلام نمود: با توجه به حضور این باشگاه در رقابت‌های رسمیِ داخلی و لیگ قهرمانان آسیا و‌ فشردگی برنامه‌ها، مسابقات خود را فقط در ورزشگاه آزادی برگزار و میزبانی می‌نماید.

امکانات مناسب سیرجان

سیرجان و به خصوص باشگاه لیگ برتری گل‌گهر با توجه به توان مالی مناسب موفق شده‌اند به لحاظ پرداختن به زیرساخت‌ها به ویژه تخصیص چمن مناسب  شرایط بهتری را برای بازیکنان و کادر فنی خود  نسبت به دیگر شهرها به خصوص تهران بزرگ رقم بزنند. با این حال مدیران باشگاه گل‌گهر با وجود داشتن این دو استادیوم بسیار خوب و استاندارد، همچنان درصدد ایجاد زیرساخت‌ هستند و اخیرا در بیست کیلومتری سیرجان از یک مجموعه بزرگ تفریحی به نام گوهرپارک در فاز اول رونمایی شده و قرار است در این مجموعه بزرگ یک کمپ تمرینی مجهز و یک استادیوم دیگر هم ساخته شود، تا به محلی برای برگزاری اردوهای ملی و همینطور اردوی تیم‌های مختلف ایران و آسیا هم بدل گردد.

حساسیت در رقابت‌های داخلی

جدول لیگ برتر نشان از این دارد که مدعیان قهرمانی و حتی گزینه‌های سقوط  تا انتهای لیگ لحظات و دقایق سختی را تجربه خواهند کرد. پرسپولیس شخصیت قهرمانی خود را حفظ کرده و علاوه بر لیگ برتر در اندیشه فتح لیگ قهرمانان آسیا است. استقلال با جواد نکونام درگرگون شده و بهترین شروع لیگ را تجربه کرده است و بعید نیست با همین بضاعت متوسط قهرمان لیگ گردد. سپاهان نسبت به فصول قبل از هارمونی بهتری برخودار گردیده و اگر دچار حوادث نشود، شایسته ترین تیم برای رسیدن به قهرمانی است. تراکتور در حالت بیم و امید بسر می‌برد و نتایج سینوسی این باشگاه، تمام لیگ را ناامید کرده است. با این حال حساسیت رقابت‌های داخلی که در دو ماه آینده با مسابقات جام ملت‌های آسیا تداخل پیدا خواهد کرد، بیشتر از فصول گذشته به نظر می‌رسد. 

روز بد رحمتی در آسیا

هرچند سید مهدی رحمتی در عرصه مربیگری جوان و کم تجربه است اما حضور بلند مدت  در باشگاه‌های بزرگی چون استقلال و سپاهان و نیز تیم ملی او را تبدیل به مربی توانا و آینده‌دار کرده است. با این حال رحمتی و نساجی مازندران در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا با بدشانسی محض نتیجه را به نماینده ازبکستان واگذار کردند تا کار آنان در ادامه لیگ دشوار گردد. رحمتی که تجربه حضور در لیگ قهرمانان را در دوران بازی و یک دوره در عرصه مربیگری با شهرخودرو در کارنامه دارد، در شرایطی هدایت نساجیِ را برعهده گرفت که این تیم، به لحاظ داشتن بازیکن حتی از شهرخودرو بحران زده هم کم بضاعت‌تر بوده و این موضوع شاید به روزهای بد رحمتی در آسیا منجر گردد.

ستاره جدید بارسا

هرچند بارسلونا هرگز از داشتن ستاره خالی نبوده است، اما همواره حضور بعضی از بازیکنان شاخص، شرایط این تیم را  برای ارایه بازی‌های چشم نواز مهیا کرده است. در فصل اخیر نیز شاهد ظهور ستاره جدید باشگاه بارسلونا بودیم؛ مارک گویو با قد مناسب و با لقب هالند مونتسنی بر خلاف معمول فرهنگ آکادمی لاماسیا بارسلونا که مهاجمانی معمولاً دریبل‌زن به جهان فوتبال معرفی می‌کند، بازیکن تنومندی است که از توان فیزیکی خود بیشترین بهره برده است. گویو بلند قامت و متبحر روی توپ های بلند است که با قدرت فوق العاده در نبردهای هوایی و به لطف گام‌های قدرتمند به فضاهای خالی ورود می‌کند. یک مهاجم سخت کوش که تمام تلاش خود را برای تحت فشار قرار دادن مدافعان رقیب به کار می‌گیرد.

روزهای طلایی محمد صلاح

باید اعتراف کرد که محمد صلاح بهترین بازیکن باشگاه لیورپول در دو دهه اخیر است.  صلاح در طول هفت سال روزهای درخشانی را از خودش ارائه کرده و لیورپول با حضور محمد صلاح وارد دورانی درخشان و پرافتخاری شده است. صلاح به دلیل استحکام و تداومش بازیکنی متمایز است. او در دویست و بیست و هفت بازی شرکت کرده و موفق گردیده یکصد و نود و چهار گل به ثمر برساند.

چند روز مانده به توپ طلا

کمتر از دو روز به مراسم اهدای توپ طلا جهان باقی مانده است. معروف‌ترین جایزه انفرادی دنیای فوتبال، در طول نزدیک به هفت دهه‌ای که از عمر آن می‌گذرد. با این حال نامزدهای اصلی جایزه امسال لیونل مسی، کیلیان امباپه، ارلینگ هالند، کوین دی‌بروینه و رودری هستند. موضوعی که حدس درباره آن با توجه به شرایط موجود سخت‌تر از گذشته شده است. در این بین لیونل مسی علیرغم جدایی از بارسلونا به خاطر درخشش در تیم ملی آرژانتین می‌تواند باردیگر برای این توپ ارزشمند بوسه بزند.

شکست الاهلی با ستاره آلمانی

شکست سنگین الاهلی باعث واکنش  ستاره آلمانی این تیم شد. داستان از این قرار است که  یولیان دراکسلر با ارایه بازی بی نظیر توانست در دقیقه شصت و دو گل اول تیمش را به ثمر برساند و در دقیقه شصت و شش هم با شوتی قدرتمند و جذاب از آستانه محوطه جریمه گل دوم را زد، اما دریافت گل چهارم و نمایش ضعیف دیگر بازیکنان الاهلی باعث ناراحتی او شد و بدون این که هیچ صحبتی با هم تیمی‌ها یا مربیان تیمش داشته باشد، زمین بازی را ترک کرد و راهی رختکن شد.



نظرات بگذارید...

Top