حسن یزدانی در راه شکستن رکورد افسانه کشتی!

حسن یزدانی در راه شکستن رکورد افسانه کشتی!
حسن یزدانی با ۹ مدال المپیک و جهان و داشتن ۲۸ سال سن می‌تواند در سال‌های آینده رکوردهای مهمی را جابجا کند.

به گزارش هواداری نیوز؛ همیشه شکسته شدن رکوردها در ورزش شور، هیجان و شعف فوق العاده‌ای به پا می‌کند و این جمله طلایی هم ورد زبان است: رکوردها بی شک برای شکسته شدن ثبت می‌شوند.

حسن یزدانی که به تازگی به جرگه ورزشکاران متأهل پیوسته با ٢٨ سال سن تا اینجای عمر ورزشی خود توانسته ٩ مدال المپیک و قهرمانی جهان را به خود اختصاص دهد.

البته این ٩ مدال که در ثبت رکوردها ملاک اصلی به حساب می‌آید جدا از مدال‌های آسیایی یا جام جهانی کشتی آزاد و دیگر عناوین بین المللی او محسوب می‌شود.

کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران که هنوز دو سالی با مرز سی‌سالگی فاصله دارد اگر تا بازی‌های المپیک ٢٠٢٨ در رقابت‌های جهانی و المپیک روی تشک بدرخشد و از ورزش حرفه‌ای تا قبل از ٣٣ سالگی خداحافظی نکند، می‌تواند رکوردهای افسانه‌ای بسیاری را بشکند و به تنهایی بر قله بیشترین مدال کسب شده توسط یک کشتی گیر در جهان تکیه بزند.
جهان پهلوان آقا غلامرضا تختی، هادی ساعی نام‌هایی هستند که حسن یزدانی با کسب طلای المپیک ٢٠٢٤ پاریس از رکورد آنها عبور خواهد کرد.

حسن یزدانی با کسب 9 مدال جهانی و المپیک توانسته از رکورد غلامرضا تختی که 8 مدال طلا و نقره جهان و المپیک دارد، عبور کند.

الکساندر کارلین، الکساندر مدوید، والنتین یوردانف، میخائیل لوپز، حمید سوریان و عبدالله موحد هم دیگر نام‌هایی هستند که برای عبور از تعداد مدال‌ها یا مرغوبیت مدالی آنها، حسن یزدانی باید تا پایان المپیک ٢٠٢٨ لس آنجلس به هنرنمایی خود بر روی تشک و کسب حداقل مدال برنز، ادامه دهد.

حسن یزدانی با به دست آوردن تنها پنج مدال طلا، نقره یا برنز دیگر از رقابت‌های المپیک و جهان می‌تواند عنوان بیشترین تعداد مدال کسب شده توسط یک کشتی گیر را به تنهایی به خود اختصاص داده و از رکورد رویایی الکساندر کارلین روس با ١٣ مدال المپیک و جهان از منظر تعداد، گذر کند.
کاری که با توجه به شرایط سنی یل جویبار و کشتی ایران، یعنی ٢٨ سال سن در سال کنونی ٢٠٢٣ میلادی شدنی است.

•حسن یزدانی فعلا فقط از این رکورد عبور کرده

حسن یزدانی در سال ٢٠٢٢ و رقابت‌های قهرمانی جهان با کسب مدال نقره در ٢٧ سالگی از رکورد هفت مدال المپیک و جهان آقا تختی گذر کرد و تنها کشتی گیر ایرانی نام گرفت که با ٨ مدال المپیک و جهان بیشترین تعداد مدال را از این دو رقابت به دست آورده است.

کاپیتان کشتی آزاد در رقابت‌های قهرمانی ٢٠٢٣ جهان با کسب یک نقره‌ی دیگر رکورد خود را به عدد ٩ ارتقا داد تا در آستانه دو رقمی شدن مدال‌هایش قرار گیرد.



نظرات بگذارید...

Top