نمایندگان مجلس ۱۰ - داورزنی صفر

نمایندگان مجلس ۱۰ - داورزنی صفر
این روزها جلسات متعددی پیرامون بررسی کلیات برنامه هفتم توسعه کشور در صحن علنی مجلس در حال برگزاری است که یکی از حساس ترین این جلسات جلسه علنی نوبت سوم روز شنبه ۲۹ مهرماه پیرامون ، بررسی بند ۱ ماده ۷۸ لایحه پیشنهادی دولت در برنامه توسعه هفتم مبنی بر ریاست بازنشستگان بر فدراسیون ها ، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک بود که به تصویب نمایندگان مجلس نرسیده و از برنامه هفتم توسعه کشور حذف گردید.

فریدون الهامی، مدرس دانشگاه و فعال ورزشی/ با حذف این بند الحاقی، دیگر هیچ بازنشسته ای حق کاندیداتوری برای ریاست فدراسیون های ورزشی نخواهد داشت که فرصت تاریخی برای حضور مدیران جوان و تحصیل‌کرده ورزشی در راُس فدراسیون هاست. با حذف این بند در قانون برنامه هفتم ، عملاُ داورزنی از گردونه کاندیداتوری فدراسیون والیبال خارج شده و صلاحیت ایشان تأیید نمی گردد. بند الحاقی ۱ ماده ۷۸ در قانون برنامه ششم وجود نداشت و عملاً از سوی تعدادی همانند داورزنی در لایحه پیشنهادی برنامه هفتم قرار گرفت که بحمدالله با هوشیاری نمایندگان حذف گردید و نیازمند تأیید شورای نگهبان نبوده و لازم الاجراست. تنها راه حضور داورزنی در مجمع انتخابات به عنوان کاندیدا ، مجوز هیئت دولت است که بدلیل ضعف مدیریت و ناکارآمدی داورزنی در ۴ سال گذشته، کسب نتایج ضعیف تیم ملی و سقوط ۸ پله ای در رنکینگ جهانی ، فشار افکار عمومی و رسانه ها ، بعید بنظر می‌رسد همانند چهار سال گذشته رئيس جمهور و وزیر ورزش با تمدید بازنشستگی ایشان موافقت نمایند.
از سر دلسوزی به داورزنی پیشنهاد می نمایم ، حال که نمایندگان مجلس اصرار بر اجرای منع بکارگیری بازنشستگان در رأس فدراسیون ها دارند ، دست از لجاجت برداشته و به عنوان دلسوز ورزش ( اگر باشی! ) از کاندیداهای ضعیف و کم توان حمایت نکرده و انصراف خود را از کاندیداتوری ریاست فدراسیون قبل از رد صلاحیت ، رسماً اعلام نمائید. برای بنده که در ۲۰ سال گذشته با سه رئیس فدراسیون (مرحوم حاج آقا یزدانی خرم - داورزنی، احمد ضیائی ) و دو سرپرست فدراسیون (افشین داوری - علی فتاحی) به عنوان رئيس هیأت والیبال استان، رئیس سازمان والیبال ساحلی فدراسیون، عضو هییت رئیسه سازمان لیگ فدراسیون، سرپرست تیم های ملی والیبال ساحلی ، مدرس فدراسیون در زمینه مربیگری از نزدیک کار کرده ام ، تاریک ترین ، بی نظم ترین ، ضعیف ترین، بی برنامه ترین دوره، همین دوره ۴ ساله داورزنی درسال های اخیر بود که بدلیل انتصاب افراد ناکارآمد در بدنه فدراسیون ، بهره گیری از مشاوران غیر متخصص و غیر والیبالی، جایگاه این رشته مهم مردمی را در سطح جهان تنزل داده و موجب رنجش خاطر و نا امیدی هواداران و‌خاک خوردگان والیبال شده است.
یقیناً دوران پسا داورزنی، دوران بسیار سخت برای رئیس آینده فدراسیون والیبال خواهد بود چرا که آنقدر عقب ماندگی در والیبال ایجاد گردیده که سال ها زمان می برد تا رئيس جدید بتواند والیبال ایران را به جایگاه اصلی خود برگرداند. والیبال ایران بیش از آنکه به مربی خارجی نیاز داشته باشد ، به همدلی و وفاق خانواده والیبال و استفاده از افراد لایق و دلسوز در بدنه فدراسیون نیازمند است تا با همفکری و تعامل مشترک بتوانند برنامه توسعه کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت والیبال را تدوین و عملیاتی نمایند. مستر داورزنی عزیز در چهار سال گذشته به قول مهندس بهرام صفت عزیز خیلی ها که دوزاری بودن را به جای ۵ تومنی بهت قالب کردن و راحت هم پذیرفتی و بعضی ها را هم از پستوی وزارت ورزش آوردی و به والیبال تحمیل کردی و امروز هم باید تاوان آنها را بدهید! راستی، مستر داورزنی چه خبر از رفیق شفیقت همانی که رقیبت در انتخابات سال های قبل بود و توی مجمع انتخابات هزار اتهام بهت زد و آخر سر، در هوای سرد و برفی تهران ، جلسه مجمع را بدون اینکه پالتوش را بردارد ترک کرد ( آن موقع مجمع انتخابات کف سالن فدراسیون برگزار می‌شد و خبری از جلسه در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک نبود ) و در ۴ سال اخیر هم ایشان راجذب فدراسیون کردی که ازشما در مقابل پیشکسوتان محافظت کند و این روزها چون دیده شرایط ماندنت بحرانی است ، مجدداً ، ساز مخالفت باهاما را می‌ زند؟! میگویم: چه خبر از آن مدیر کل ورزش و جوانان ( بیچاره بعد از جابجائی هنوز پست نگرفته ) که با هم دستتون توی یه کاسه بود و رئیس هیأت استان را که ادعای رفاقت چندین ساله با ایشان داشتی را غیر قانونی و غیر اخلاقی جابجا کردی و با مهندسی در انتخابات ( ۸ مورد تخلف اظهر من الشمس بجای گذاشتی که مستنداتش در آینده منتشر می‌شود) مضاف براینکه اسمتان به عنوان کودتاچی ورزشی تا ابد در ورزش آن استان به یادگار ماندنی شد!
و اما چه خبر از خودت ؟ راحت سر بالین می گذاری؟ خبر ساخت و ساز در مازندران راما که باور نکردیم و باور هم نمی کنیم که با همکار مازندرانی ات در حال ساخت و ساز هستی، ولی خدایی اگه درسته باشه و در آنجا به مشغول ویلا سازی هستی ، اینک بهترین فرصتی است تا بری و برای خودت و خانواده ات وقت بگذاری و حسابی استراحت کنی.
حضرت مولانا چه زیبا گفته :
از مکافات عمل غافل مشو    گندم از گندم بروید جو ز جو
استاد داورزنی عزیز منتظر تغییر رفتار نزدیکانت بعد از این مصوبه مجلس باش، چون دیگر برایشان سودی نداری راهشان را از شما جدا خواهند کرد.



نظرات بگذارید...

Top