تکواندوی ایران در برزخ!

تکواندوی ایران در برزخ!
تکواندو ایران که زمانی یکی از قدرت‌های مطرح جهان به حساب می آمد؛ این روزها حال و روز خوشی ندارد.

فرهاد غلامعلی/ به گزارش هواداری نیوز؛ درست است که اهالی ورزش هادی ساعی را به عنوان پرافتخارترین ورزشکار المپیکی کشورمان می شناسند؛ اما تیم های تحت مدیریت او همچنان روی نوار ناکامی قدم برداشته و با رقم زدن نتایج ضعیف در چند رویداد سرنوشت ساز، این ورزش مدال آور را در فاصله ۱۰ ماه مانده به المپیک پاریس، با چالش جدی مواجه کرده اند.

تیم ملی تکواندو ایران اخیرا و در شرایطی که با توجه به سابقه و افتخارات ملی پوشان شاخص این رشته در بازی های آسیایی،‌ امید زیادی به مدال‌های طلای نفرات آن در بازی های آسیایی چین وجود داشت، برای نخستین بار در تاریخ در رسیدن به مدال طلا ناکام ماند؛ تیمی که در ۸ دوره این بازی ها موفق به کسب ۱۴ مدال طلا توسط ابراهیم قادری، فریبرز عسگری، مهدی بی باک، هادی ساعی، یوسف کرمی (۲ طلا)، محمد باقری معتمد، علیرضا نصر آزادانی، فرزان عاشورزاده، بهنام اسبقی، مسعود حجی زواره، مهدی خدا بخشی، میرهاشم حسینی، سعید رجبی شده بود.

در این دوره از پیکارها در بخش مردان مهدی حاجی موسایی در ۵۸-، علیرضا حسین پور در ۶۳- و آرین سلیمی در وزن ۸۰+ کیلوگرم به مدال نقره رسیدند و متین رضایی در ۶۸- و مهران برخورداری در وزن ۸۰- کیلوگرم نیز برنز گرفتند.

در بخش زنان نیز با هدایت مینو مداح و مهروز ساعی خواهر رییس فدراسیون، ناهید کیانی دارنده مدال طلای جهان در همان دور نخست حذف شد و تنها ۲ مدال برنز مبینا نعمت زاده در ۴۹- و ملیکا میرحسینی در وزن ۶۷- کیلوگرم حاصل کار تیم ملی تکواندوی بانوان ایران در این رقابت ها بود. حذف ناهید کیانی چهره شاخص تکواندوی ایران از بازی های آسیایی نشان دهنده عملکرد ضعیف کادر فنی بانوان در این رقابت ها و از عجیب ترین نتایج کاروان ورزشی ایران بود.

ضمن آنکه نرگس میرنورالهی در ۵۷- و آناهیتا توکلی در وزن ۶۷+ کیلوگرم نیز دیگر حذف شده های تیم ملی تکواندوی بانوان ایران در بازی های آسیایی بودند. از سوی دیگر ناکامی تمام عیار تیم ایران در مرحله سوم رقابت‌های تکواندو گرندپری موجب شد تا ساعی و یارانش همچنان در برزخ بی طلایی باقی بمانند.

نمایندگان تکواندوی ایران با ۷ نماینده در بخش پسران و ۲ نماینده در بخش دختران در این مسابقات حاضر شدند، اما با ناکامی صددرصدی در کسب مدال در بخش پسران و کسب تنها یک مدال نقره توسط ناهید کیانی در بخش دختران به کار خود پایان دادند و مبینا نعمت‌زاده نیز در وزن‌کشی مسابقات حاضر نشد. 

با این حساب و در شرایطی که انتظار می رفت با روی کار آمدن هادی ساعی تکواندوی ایران در مسیر پیشرفت قرار گیرد، با این حال نتایج هر بار بدتر از قبل شدزتا جایی که اکنون می توان گفت شرایط تکواندوی ایران حتی برای کسب سهمیه المپیک سخت و دشوار شده و مشخص نیست با ادامه این روند تکواندوی ایران چه سرنوشتی خواهد داشت.



نظرات بگذارید...

Top