تخصیص ۲۰۰ میلیارد برای برنامه‌های فرهنگی ورزشی

تخصیص ۲۰۰ میلیارد برای برنامه‌های فرهنگی ورزشی
بیست و دومین روز از مهر ماه ۱۴۰۲، نشست خبری مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با اصحاب رسانه و خبرنگاران در اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد.

اصغر قلندری/ به گزارش هواداری نیوز؛ در این نشست که با هدف تشریح برنامه‌های هفته تربیت بدنی برگزار شد، جواد محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفحان پاسخگوی سئوالات نمایندگان خبرگزاری ها و اصحاب رسانه بودند. مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به جذب ۲۰۰ میلیاردی برای برنامه های فرهنگی ورزشی استان اصفهان، از ۳۵۰۰ برنامه فرهنگی ورزشی در هفته تربیت بدنی در این استان خبر داد.

دکتر جواد محمدی در نشستی که به مناسبت هفته تربیت بدنی در دفتر کاری خود داشتند اظهار کردند : بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان جذب اعتبارات عمرانی از محل‌های ردیف اعتبارات ملی و استانی داشتیم که یک رکورد تازه در این سالها بوده است و توانستیم با تکمیل و راه اندازی پروژه‌های نیمه تمام، سرانه ورزشی استان را افزایش دهیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان تصریح کرد بالغ بر ۳۵۰۰ برنامه در سطح استان و در قالب مسابقات گوناگون ، افتتاح پروژه‌های ورزشی، همایش‌ ونمایشگاه‌ بمناسبت هفته تربیت بدنی برگزار خواهد شد. ضمن اینکه نمایشگاه تخصصی ورزشی برای اولین بار ، با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و بنیاد شهيد استان اصفهان تحت عنوان گرامیداشت هفته تربیت بدنی و هفته دفاع مقدس و گرامیداشت ۱۲۰۰ شهید ورزشکار که مایه مباهات استان اصفهان می باشند، از ۲۶ تا ۲۸ مهر ماه در سالن بزرگ همایش‌های گلستان شهدا برگزار خواهیم کرد تا دستاوردهای ورزش و جوانان دراین نمایشگاه به معرض دید عموم قرارگیرد. البته غرفه‌هایی نیز به باشگاه‌های سپاهان، ذوب‌آهن، گیتی‌پسند و سایر باشگاه‌های خصوصی اختصاص داده خواهد شد. تعدادی از هیأت ‌ها و باشگاه‌های ورزشی و سمن های جوانان در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای خود را همراه با آموزش های تخصصی ارائه خواهند نمود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان افزود: رویکرد اداره کل ورزش وجوانان به این شکل است که در کف شهر اصفهان و شهرهای تابعه، ورزش در بین مردم رواج بیشتری داشته باشد که برگزاری بیش از ۳۵۰۰ برنامه در سطح استان ، در هفته تربیت بدنی و اجرای آن ها در سطوح مختلف، به دنبال ایجاد شرایطی هستیم که ورزش همگانی رابه شکلی ملموس بین مردم توسعه دهیم و برای ترغیب جامعه به ورزش همگانی مجدانه تلاش خواهیم کرد. نواختن زنگ تربیت بدنی در زورخانه‌های سراسر استان در روز سه‌شنبه ۲۵ مهر و نواختن زنگ تربیت بدنی و ورزش در تمامی مدارس در روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه که نخستین روز از هفته تربیت بدنی است ، ازجمله برنامه های پیش بینی شده در هفته تربیت بدنی است.

محمدی با این اشاره که در زمان به دست گرفتن سکان مسئولیتشان در اداره کل ورزش وجوانان استان ۲۶۰ پروژه نیمه‌تمام داشتیم خاطرنشان کرد: بعضی از این پروژه‌ها شاید بیش از یک دهه به صورت نیمه تمام به حال خود رها شده بودند، که در سال گذشته ۲۵ پروژه را تکمیل کردیم و به مرحله بهره برداری رساندیم، در سال جاری نیز تکمیل و افتتاح پروژه‌ها از هفته دولت آغاز شده ، در هفته دفاع مقدس ادامه پيدا کرده و تا این لحظه که در آستانه هفته تربیت بدنی قرار داریم ۴۰ پروژه دیگر تکمیل و یا درحال تکمیل هستند که به زودی افتتاح خواهند شد، همچنین افتتاح تعداد قابل توجهی از پروژه‌های عمرانی در ایام دهه فجر را داریم که به بهره‌ برداری می رسند.
مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان در مورد تخصیص مبلغ ۲۰۰ میلیاردی گفت : بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان جذب اعتبارات عمرانی از محل‌های ردیف اعتبارات ملی و استانی داشتیم که یک رکورد بوده و حتی به زبان آوردن آن کار ساده‌ای نیست؛ بازه زمانی جذب اعتبارات در ۳۱ شهریور هر سال انجام می‌شود و همه ۲۰۰ میلیارد مربوط به سال ۱۴۰۱ جذب شده وبه خزانه دولت برگشت داده نشده است، اعتبارات مربوط به سال ۱۴۰۲ نیز ابلاغ نشده است و در خصوص این عدد شهریور سال آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

وی از حمایت بخش‌های مختلف خبرداد و افزود: حمایت سایر بخش ها و خیرین ورزشیار از ورزش بسیار ارزشمند بوده و با همکاری دستگاه‌های دیگر مجموعه‌هائی به سرانه ورزش استان اضافه گردیده اند، شاید مالکیت بعضی از آن‌ها با اداره کل ورزش و جوانان نباشد اما نکته مثبتی است در افزایش سرانه ورزشی.

محمدی در پاسخ به آظهار نظر نمینده روزنامه دنیای هوادار درخصوص انتخابات هيأت‌های ورزشی و کم کاری و خلف وعده ها گفت: به هیچ عنوان تن به لابیگری و مجامع مهندسی شده انتخابات نخواهیم داد که خط قرمز ماست، که اگر این کار را انجام می‌دادیم بعضی از انتخابات به دور دو م و سوم کشیده نمی‌شد که مجمع انتخاباتی هيأت والیبال موُید آن است. مجامع انتخاباتی براساس اساسنامه انتخاباتی باید به حد نصاب برسد تا برگزار شود‌ ضمناً ممکن است فرد دعوت شده ای حضور پیدا نکند و کار آراء ماُخوزه به تساوی بکشد که در مجمع انتخابات هیأت والیبال این اتفاق در سه مرحله رخ داد و طبق بخشنامه جدید مقرر گردید با انتخاب سرپرست جدید مجدداً ثبت نام صورت بگیرد و مجمع دیگری تشکیل شود تا با راُی گیری دوباره، رئیس هیاُت والیبال برای چهار سال آینده انتخاب شود.  باید بگویم اشخاصی که به عنوان رئیس هیأت انتخاب می شوند، و وعده و وعید می‌دهند، اعضای مجمع که با راُی خود وی را انتخاب کرده اند باید در خصوص تحقق این وعده‌ها مطالبه گری باشند، ما نیز این کار را بر حسب وظیفه دنبال می‌کنیم.

وی سپس در پاسخ به سئوالات سایر اصحاب رسانه با اشاره به سیاست وزارت ورزش و جوانان در قبال بازی‌های آسیایی هانگژو چین، خاطرنشان کرد: اعزام بر اساس شرایط کیفی صورت گرفت و طبیعتاُ بعضی از رشته‌ها و  نفرات حذف شدند، اما ۵۰ درصد بانوان اصفهانی اعزامی به هانگژو مقام‌ آوردند و ما استان برتر کشور از نظر تعداد ورزشکار اعزامی به این رویداد مهم آسیایی بودیم که نتایج کسب شده نشانگر این حقیقت بود که پیگیری‌های ما در ورزش بانوان درست بوده است.  ۲۸ ورزشکار از اصفهان در قالب ورزش‌های تیمی و انفرادی در مسابقات هانگژو شرکت داشتند که عملکردشان قابل بررسی است، ترانه احمدی در رشته اسکیت مدال نقره کسب کرد که ما پیگیری ویژه‌ای در خصوص او داشتیم؛ یگانه کرمانی نیز در رشته بدمینتون شرکت داشت که رشته خاصی است و حضور در مسابقات این رشته نیز از نکات خاصی به شمار می‌آید. ضمن اینکه ۱۱ درصد از ۵۴ مدال کسب شده کاروان ایران متعلق به ورزشکاران اصفهانی بوده است، که البته انتظارات ما از ورزشکاران اصفهانی بیشتر بود و ۳ ورزشکار داشتیم که در آستانه کسب مدال متأسفانه مقام چهارم را شدند؛ ازجمله آنها خانم فصیحی در دوومیدانی بود رومینا صالحی نیز رکورد قابل توجهی را به ثبت رساند اما موفق به کسب مدال نشد.

مدیرکل ورزش و جوانان به موضوع پرداخت پاداش مدال‌آوران اشاره کرد و از مسابقات پاراآسیایی خبر داد و گفت: بین ورزشکار آسیایی و پاراآسیایی تفاوتی قائل نخواهيم شد، البته در بحث میزان پاداش نباید با استان‌های دیگر مقایسه شویم چون استانی که ۵ ورزشکار دارد شرایط بهتری برای پرداخت پاداش نسبت به استانی که ۵۵ ورزشکار دارد، خواهد داشت، با این حال با مساعدت استاندار محترم تلاش می‌کنیم در بحث پاداش‌ها بیش از مبالغ مصوب پرداخت کنیم.

محمدی در رابطه با اتفاقاتی که در بازی سپاهان ایران و الاتحاد عربستان پیش آمد اظهار داشت: در خصوص بازی سپاهان و الاتحاد عربستان AFC هیج مکاتبه‌ای با ما نداشته است، هم و غم ما نیز همیشه حمایت ویژه‌ از باشگاه‌های خودمان است؛ جلسه ویژه‌ای نیز شورای تأمین استان برای این بازی برگزار کرد، و آقای استاندار و وزیر ورزش نیز بعد از مسابقه به رغم مشغله کاری به صورت تلفنی پیگیر اتفاقات بازی سپاهان و الاتحاد شدند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان در خصوص میزبانی اصفهان در رویداد‌های بین‌المللی گفت: جام باشگاه‌های هندبال آسیا به بهترین شکل در سالن حماسه ۲۵رآبان ورزشگاه نقش‌جهان برگزار شد و ورود بانوان در جام باشگاه‌های هندبال آسیا صورت پذیرفت و در بازی سپاهان و الاتحاد نیز شاهد حضور تعدادی از بانوان بودیم؛ واما موضع اداره کل ورزش و جوانان استان در خصوص بازی سپاهان و الاتحاد نیاز به توضیحاتی داشت که باشگاه فولاد مبارکه سپاهان ارائه کرد.
وی خاطرنشان نمود: در مسابقات المپیاد استعداد های برتر سال گذشته دوم شدیم،  امسال هم باید اصفهان را حداقل عنواندار مقام نایب قهرمان بدانید.

وی در مورد کسب عناوین مختلف در مسابقات هانگژو گفت در سال گذشته ۳۰ مدال طلا کسب کردیم و اگر المپیاد امسال ناقص برگزار نمی‌شد مدال‌های طلای ما افزایش می‌یافت. شمشیربازی مدال‌های خوبی در مسابقات خارج از المپیاد در همان رده سنی کسب کرد اما نتایج در المپیاد محسوب نشد، رشته جودو نیز شرایط مشابه ای داشت، با این حال ما نه تنها افت نداشتیم، که در بعضی از رشته‌ها رشد محسوسی داشتیم؛ در شنا با نا داوری قهرمان نشدیم، اما باید اذعان کنم ، رشته شنا تکان خورده و آینده درخشانی را پیش رو دارد، تیم دوچرخه‌سواری بانوان برای نخستین بار مقام قهرمانی کسب کرده است.
در مسابقات المپیاد استعداد های برتر نیز در ۲۹ رشته آقایان و ۲۱ رشته بانوان باید برگزار می‌شد که این اتفاق رخ نداد، که پیگیر استیفای حقوق در رابطه با المپیاد هستیم.

وی در ارتباط با ورزشگاه نقش‌جهان گفت: ورزشگاه نقش‌جهان در ۲ سال اخیر شرایط بسیار خوبی پیدا کرد، شورای سیاست‌گذاری این ورزشگاه تشکیل شد، پرونده‌های زیادی وجود دارد که در دست پیگیری است، مشکل بسیاری از معارضین حل شده است و در مورد قطعه ۴۰ هکتاری بهارستان در حال دریافت مجوز هستیم، دفترچه نظریه کارشناسی تهیه شده است تا از بروز مشکلات در آینده پیشگیری شود. از شرایط زمین‌های ورزشگاه نقش‌جهان آگاهی کامل داریم، در آینده‌ای نزدیک پروژه تکمیل این ورزشگاه در فاز اجرا قرار خواهد گرفت، پیگیری مجموعه فولاد مبارکه در این زمینه تأثیرگذار بوده و ورزشگاه نقش‌جهان سمبلی از افتخار می باشد ، شاید دلیل اتفاقات بازی سپاهان و الاتحاد، حضورگسترده و بی نظیرتماشاگران در ورزشگاه نقش‌جهان بود که هراس به دل اعضای تیم الاتحاد افکند و برداشتن سردیس سردار دلها شهید قاسم سلیمانی را مستمسک قرار دادند و حاضر به بازی نشدند.

گفتنی است؛ با توجه به فرارسیدن وقت اذان ظهر و اقامه نماز ادامه پرسش و پاسخ به وقت دیگری موکول شد.



نظرات بگذارید...

Top