از انتقال طارمی به اینتر تا حواشی کسر امتیاز

از انتقال طارمی به اینتر تا حواشی کسر امتیاز
لیگ برتر فوتبال ایران پیش از رسیدن به نیم فصل با حواشی ریز و درشتی روبرو شده است. در این بین انتخابات هیات فوتبال تهران و حذف تیم ملی امید از دو آوردگاه المپیک و بازی‌های آسیایی و نزدیک شدن به زمان برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا، شرایط ویژه‌ای به فوتبال کشور داده است.

حسن صانعی پور/ به گزارش هواداری نیوز؛ با این مقدمه نگاهی به حواشی و اخبار روزهای اخیر فوتبال ایران و جهان خواهیم انداخت:

ماجرای فایل صوتی ماجدی

ماجرای فایل صوتی مربوط به میرشاد ماجدی با واکنش تند وی روبرو شد. او معتقد است: «این بازی کثیفی است که در آستانه انتخابات هیات فوتبال تهران از سوی عده‌ای طراحی شده. جامعه فوتبال، افرادی که در این رشته حضور دارند را می‌شناسند و مشخص است که چه کسانی با بازی‌های کثیف سودای ریاست دارند. مواردی که مطرح می‌شود، کذب محض بوده و مدعیان باید در دادگاه با مستندات حرف خود را ثابت کنند.» آنچه در قضایای مربوط به ماجدی فارغ از صحت و سقم آن قابل ذکر است اینکه فوتبال ایران برای به رسیدن مقصود از اصول و قاعده به اختلافات و دشمنی کوچ کرده و همواره در آستانه تصمیمات حیاتی، دچار انحراف می‌شود. باری! ماجدی اکنون به کرسی هیأت فوتبال تهران رسید0 و باید دید در ادامه چه برنامه‌هایی را برای این نهاد پرحاشیه خواهد داشت.

کسر امتیاز از پرسپولیس

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال باشگاه پرسپولیس را به کسر یک امتیاز و پرداخت جریمه مالی محکوم کرد. تصمیمی که مورد اعتراض پرسپولیس و سایر باشگاه‌ها قرار گرفت. اکثر باشگاه رای مذکور را با رای صادره در خصوص تخلفات سپاهان مقایسه کرده و آن را متناسب نمی‌دانند. در نقطه مقابل باشگاه پرسپولیس در مقابل این اتفاق واکنش تندی نشان داده است. در بیانه باشگاه پرسپولیس صراحتا قید گردیده است؛ در هفته‌های اخیر فشارهای پنهان و آشکار بسیاری به شکل سازمان یافته علیه پرسپولیس وجود داشته است تا شرایط را برای کسر امتیاز از پرسپولیس فراهم آورده و ارکان فوتبال را در این مسیر تحت فشار قرار دهد. جریان‌هایی که افکار عمومی را آماج اطلاعات نادرست و دروغین نیز قرار داد تا ذهنیت لازم را برای رسیدن به خواسته خود ایجاد کند. باید دید سرنوشت کسر امتیاز از دوباشگاه مدعی لیگ بیست وسوم به کجا خواهد انجامید.

اخبار باشگاه استقلال

باشگاه استقلال همچنان در راس اخبار فوتبال ایران قرار دارد. استقلال با کسر امتیاز از پرسپولیس و با توجه  به  شرایط برابر به لحاظ آمار، صرفا براساس حروف الفبا در صدرجدول ایستاد. از طرفی مدیرعامل این تیم با بارگذاری اطلاعیه درکدال مجموع کل قراردادهای باشگاه استقلال را منتشر کرد. خبرهای نیز حکایت از این موضوع دارد که اسپانسر استقلال موظف شده است که حداقل نود میلیارد تومان برای این تیم آورده مالی داشته باشد. از طرفی با تلاش‌های مدیران باشگاه استقلال ویزای کار دو مربی اسپانیایی این تیم به زودی صادر می‌شود و آنها قبل از بازی با هوادار به ایران خواهند آمد. باشگاه استقلال به علت داشتن چهار ملی‌پوش با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ خواهان تعویق مسابقه با هوادار شده است. و دست آخر اینکه سهرابیان با رسیدن به شرایط ایده آل در تمرینات گروهی آبی پوشان شرکت کرده و برای مسابقات بعدی آماده می‌شود.

مصدومیت بدموقع سلمانی

ستاره فصل جدید پرسپولیس که در فصل نقل و انتقالات تابستانی مورد توجه جند تیم خارجی و داخلی از جمله حریف سنتی این باشگاه قرار گرفته بود، فصل بیست وسوم را از دست داد: یاسین سلمانی  که با گلزنی مقابل فولاد و درخشش برابر الدحیل، در بازی با گل‌گهر سیرجان در ترکیب اصلی قرار گرفته تا خیال یحیی گل‌محمدی در میانه میدان را تاحدودی راحت‌ کند،  در شروع بازی  پرسپولیس و گل‌گهر دچار حادثه گردید و باید فصل  بیست و سوم را از روی سکوها دنبال نماید. سلمانی قرار است  زانوی خود را به تیغ جراحان بسپارد و بعد از دوره نقاهت شش ماهه، از فروردین ماه سال آینده تمرینات خود را برای بازگشت به زمین آغاز کند.

یونس دلفی در گل‌گهر

یونس دلفی با عقد قراردادی رسمی به عضویت تیم فوتبال گل‌گهر درآمد. دلفی که از ستاره‌های چند فصل اخیر فوتبال ایران محسوب می‌شود، مانند چند بازیکن دیگر با تصمیم عجولانه راهی فوتبال خارج از کشور شد و در بازگشت به ایران فصل نه چندان خوبی را در فولاد خوزستان گذارند. دلفی امیدوار است بتواند باحضور روبرتو تورس و میشل تی‌ ورده و با رهبری مارینوس فصل متفاوتی را در فوتبال ایران تجربه کند.

پایان اختلافات سپاهان و الاتحاد

عربستانی‌ها با دامن زدن به بهانه‌ها واهی و بی مورد قصد داشتند امتیازاتی را از سپاهان در بازی با نماینده کشورشان بگیرند. با این حال بازی سپاهان و الاتحاد برگزار نشد تا ای اف سی  در مورد آن تصمیم بگیرد؛ آخرین خبر درباره بازی سپاهان و الاتحاد را عصر روز دوشنبه سایت عربی گل منتشر کرد. براساس این خبر بازی سپاهان و الاتحاد تکرار خواهد شد و البته این مسابقه در ورزشگاهی غیر از ورزشگاه نقش جهان خواهد بود. در نقطه مقابل باشگاه سپاهان نیز با انتشار بیانیه به این موضوع عکس العمل نشان داد؛ ورزشگاه نقش جهان بارها و بارها در ماه‌های اخیر مورد بازدید ناظران آسیایی قرارگرفته و به تایید آن‌ها رسیده است؛ AFC پس از بازدید دقیق از این ورزشگاه مجوز حرفه‌ای برای باشگاه سپاهان صادر کرده و حتی پس از آن، نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا، جهت نصب تجهیزات VAR و تایید میزبانی، چندین بار از ورزشگاه نقش جهان بازدید نموده و آن را تایید کرده‌اند. باید دید کمیته انضباطی کنفدراسیون آسیا در نهایت چه تصمیمی در این خصوص خواهد گرفت؟

طارمی در راه اینترمیلان

گاتزتا دلو اسپورت در شماره اخیر خود نوشت: اینتر می‌خواهد طارمی را در همین زمستان به خدمت بگیرد. اینتر میلان برای تقویت خط حمله خود بدنبال به خدمت گرفتن چند بازیکن است. مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو از جمله بازیکنانی است که مورد توجه سرمربی اینتر قرارگرفته است. این در حالی است که این بازیکن ایرانی در ماه آگوست در یک قدمی پیوستن به میلان قرار گرفته بود.

ملی‌پوشان عراقی لیگ برتر

تعداد ملی‌پوشان عراقی حاضر در لیگ ایران در فصل اخیر افزایش یافته است. موضوعی که با توجه به کیفیت مناسب بازیکنان ملی‌پوش این کشور در نهایت به نفع فوتبال ایران خواهد بود. با این حال با اعلام لیست تیم ملی بزرگسالان عراق برای حضور در تورنمنت اردن، علی عدنان و فهد طالب دو بازیکن عراقی شاغل در مس رفسنجان و نفت آبادان به کشور خود برگشته و نام منتظر محمد نیز در لیست تیم ملی امید این کشور دیده می‌شود.

محرومیت سنگین ستاره النصر

کمیته انضباطی و اخلاقی فدراسیون فوتبال عربستان سلطان الغنام بازیکن تیم النصر را به دلیل فریاد و فحاشی به کمک داور دوم در دیدار این تیم با ابها به محرومیت چهار جلسه‌ای و پرداخت جریمه نقدی محکوم نمود.  این در حالی است که بازیکن مذکور در بازی‌های فصل جاری عربستان و لیگ قهرمانان آسیا نقش بسزایی داشته و یقینا روند رو به رشد النصر با غیبت او دچار نقصان خواهد شد و این اتفاق در نهایت می‌تواند در لیگ قهرمانان به نفع نماینده ایران باشد.

 متئوس فرناندز و درخشش در برزیل

بارسلونا در حالی در سال 2020 متئوس فرناندز را پالمیراس به خدمت گرفت که به درخشش او امیدوار بود. با این حال عملکرد او در بارسلونا فاجعه آمیز بود. این هافبک برزیلی در بازگشت به کشورش و بازی در ردبول براگانتینو خود را احیا کرده است. نکته جالب در مورد این بازیکن اینکه او از بارسلونا به خاطر فسخ یک‌طرفه شکایت کرد و بارسلونا به پرداخت 7.7 میلیون یورو غرامت به  این بازیکن برزیلی محکوم شد.



نظرات بگذارید...

Top