ایران ۱ - جمهوری چک ۳؛ باخت مفتضحانه دیگری !!

ایران ۱ - جمهوری چک ۳؛ باخت مفتضحانه دیگری !!
در چهارمین روز برگزاری مسابقات والیبال انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس تیم ملی ایران امروز چهارشنبه ۱۲ مهرماه از ساعت ۱۶/۳۰ به وقت ایران برابر تیم چک که بدون برد به عنوان ضعیف ترین تیم گروه یک بشمار می‌رود قرار گرفت و باردیگر تن به باخت مفتضحانه دیگری داد!

اصغر قلندری/به گزارش هواداری نیوز؛ در چهارمین روز برگزاری مسابقات والیبال انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس تیم ملی ایران امروز چهارشنبه ۱۲ مهرماه از ساعت ۱۶/۳۰ به وقت ایران برابر تیم چک که بدون برد به عنوان ضعیف ترین تیم گروه یک بشمار می‌رود قرار گرفت و باردیگر تن به باخت مفتضحانه دیگری داد!
تیم چک فقط یک امتیاز از سه بازی کسب کرده بود، در این بازی به لطف سرویس و آبشار های یان هادراوا قطر پاسور و پشت خط زن و همچنین لوکاس واسنیا یار قدرتی دریافتی که با کسب ۲۶ پوئن ازسروبس، آبشار ودفاع امتیاز آورترین بازیکن تیم جمهوری چک بود اولین پیروزی خودرا با شکست تیم ملی ایران جشن گرفت .
در ست اول تیم ما با ترکیب سید محمد موسوی،
محمد طاهر وادی، شهروز همایونفرمنش،محمد حسین اسفنديار، صابر کاظمی، محمد ولی‌زاده و آرمان صالحی برابر سرویس های باسرعت بالای هادراوا که دریافتی را به همراه نداشت با اختلاف ۸ امتیاز ۲۵/۱۷ بازنده شد .
در ست دوم سرمربی تیم نصری را بجای همایونفرمنش به ترکیب افزود، با اینکه نسبت به ست اول تاحدودی شرایط برای تیم ما بهتر شده بود و در آغاز ۴- ۲ پیش افتاد ، روی اشتباهات فردی و خطای سرویس ۱۱- ۶ عقب افتاد تا عطائی درخواست وقت استراحت کند وتمام دق دلی خود راسر اسفنديار خالی کند واین در حالی بود که خطای سرویس کاپیتان تیم از حد گذشته بود.
استفاده موقت از حضرت پور بجای صالحی و ایم اسماعیل‌نژاد هم نتیجه نداد و با ضعف توپگیری در برابر سرویس های یان هادراوا و لوکاس واسنیا ست دوم راهم با اختلاف ۳ امتیاز ۲۵ - ۲۲ واگذار کرد .
ست سوم تیم ایران پس از تساوی تا امتیاز ۱۳با روحیه بهتری بازی را پی گرفته بود که بخاطر اعتراض موسوی به راُی داور یک کارت زرد دریافت کرد ولی با این حال با عملکرد خوب و درخشش صابر کاظمی، ولی‌زاده زاده در آبشارهای پشت خط و سرعتی ودفاع های عالی موسوی، کاظمی و اسفنديار علی رغم فاصله سه امتیاز ی ۱۹- ۱۶ با دو حرکت مثبت نصری مکمل برتری ایران در این ست شد و ۲۵- ۲۱ ست سوم را بسود تیم ملی ايران تمام کرد.
اما ست چهارم ۳ - صفر با برتری تیم چک شروع شد و با خطاهای پی درپی شاگردان توماس ساملوو که تساوی دو تیم ازامتیاز ۱۶ تا ۱۹ تداوم داشت،ضعف داوری در روحیه بازیکنان ما اثر گذار شد و بازی که می رفت به ست پنجم کشیده شود ۲۵- ۲۰ به سود تیم چک تمام شد تا فاتح ۳ بر ۱ این دیدار باشد!
البته ضعف داوری یکی دو تا نبود که براثر اعتراضات جمعی و عطائی تیم ملی ایران به دریافت دو کارت زرد نائل شد .
ولی شکست در برابر تیم ضعیف چک این سئوال را در ذهن بیننده ها و دوستداران والیبال متبادر می کند که در کجای دنیا مشاهده شده مربی ناتوانی که قادر به هدایت تیم ملی کشوری نبوده وعامل باخت های مفتضحانه ای شده ! حق دارد در پست خود ابقا شود و مسئولان فدراسیون
نیز در این نابسامانی پیش آمده برای تیم ملی کشورشان مماشات و مدارا کنند؟! وتا قیام قیامت از وی حمایت به عمل آورند؟!
باید دلیل اصلی دل نکندن
این آقایان از پست هایی که به غلط در اختیارشان قرار گرفته، هرچه زودتر عیان شود که با مدیریت ناکارآمد خود احساسات مردم به ویژه دوستداران والیبال ایران را جریحه دار کرده اند! در فرصت بعدی بیشتر پیرامون این مسایل به نقد خواهیم نشست.
بازی بعدی تیم ملی ایران روز جمعه ۱۴ مهرماه از ساعت ۲۰ با تیم ایتالیا می باشد که بدون تردید باخت دیگری در انتظار تیم ملی کشورمان خواهد بود!



نظرات بگذارید...

Top