کسب مدال در سایه کشمکش‌های بی‌پایان

کسب مدال در سایه کشمکش‌های بی‌پایان
اگر کشمکش‌ها و حواشی طولانی مدت گریبانگیر ژیمناستیک نبود چه بسا در بازی‌های آسیایی هانگژو موفقیت‌های بیشتری نصیب قهرمانان این ورزش می‌شد. در چنین اوضاعی مهدی الفتی ژیمناست ارزنده کشورمان توانست عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره وسیله پرش از خرک را به خود اختصاص دهد. این موفقیت تاریخی و افتخارآفرین در حالی به دست آمد که انتظار می‌رفت پیش از مهدی الفتی، مهراب احمد کهنی بتواند در وسیله دارحلقه به مدال برسد. یک لغزش جزئی باعث شد تا این قهرمان شایسته از کسب مدال دور بماند.

محمدرضا کاظمی/ به گزارش هواداری نیوز؛ تردیدی نیست اگر تا روزهای پایانی دغدغه اعزام ذهن ژیمناست‌ها را به خود مشغول نمی‌کرد و آنان بدون استرس و اضطراب ناشی از ماندن یا رفتن تمرینات خود را پی می‌گرفتند چه بسا با تعداد مدال‌های بیشتر به وطن بازمی‌گشتند. اگر خودخواهی و منیت‌ها اجازه می‌داد تا امکان اعزام محمد شفیعی ورزشکار شایسته جا مانده نیز فراهم شود، چه بسا ژیمناست‌های ما در بخش تیمی نیز عملکرد قابل قبولی از خود ارائه می‌کردند. این اتفاق نیفتاد چون تا دقیقه ۹۰ بحث ایمیل فدراسیون و کشمکش بین مسئولین پیشین و دست اندرکاران کنونی در رابطه با دریافت مجوز از فدراسیون جهانی گریبانگیر قهرمانان تیم ملی شده بود. کار این کشمکش ها تا جایی بالا گرفت که جامعه ژیمناستیک، علاقه مندان این ورزش و مسئولین ذی‌ربط از اعزام قهرمانان ژیمناستیک به چین نا امید شده بودند. با تمام این احوال و در ساعات و روزهای پایانی، امکان حضور ژیمناست‌ها در بازی‌های آسیایی فراهم شد اما استرس و فشار روحی ناشی از این امر جسم و جان قهرمانان را فرسوده کرد.

علی‌رغم فضای و شرایطی که به آن اشاره شد، ژیمناست‌ها با نمایش دلچسب خود طی بازی‌های آسیایی هانگژو شایستگی و توان خود را نشان دادند. این موفقیت‌ها می‌تواند همچنان ادامه داشته باشد به شرطی که مسئولین ورزش دامن همت به کمر زده و این رشته زیبا را از چنگ تمامیت خواهان رها کنند. تمامیت خواهانی که بلافاصله پس از کسب مدال نقره العتی سعی کردند موفقیت به دست آمده اخیر را به نفع خود مصادره کنند. کسانی که دو دستی به این رشته چسبیده و بر بودن و ماندن خود ولو به قیمت نابودی این ورزش پای می‌فشارند. حال آنکه ژیمناستیک طی دو سال گذشته توسط سه سرپرست و یک رییس موقت اداره شده و به دلایل یاد شده، هنوز متولی واقعی آن مشخص نیست. اکنون به صراحت می‌توان به این واقعیت مهر تایید زد که کسب مدال نقره بازی‌های آسیایی می‌تواند سرآغاز موفقیت‌های آینده ژیمناستیک باشد. در راستای این موفقیت‌ها و تداوم برنامه‌های آینده، قهرمانان رشته مورد اشاره باید در آینده نزدیک با حضور در مسابقات گزینشی سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب و برای تاریخ سازی در آن آوردگاه تلاش کنند.

بدیهی است؛ اگر مسئولین ورزش همانند سال‌های گذشته نتوانند مشکلات مدیریتی فدراسیون را مرتفع و تماشاگر کشمکش بین مسئولین گذشته و حال باشند چه بسا بار دیگر موضوع مجوز اعزام و ایمیل دردسر ساز و حاشیه ها تداوم خواهد یافت. حاشیه‌هایی که دود آن  به چشم قهرمانان می‌رود و بازنده اصلی این وضعیت خانواده ژیمناستیک خواهد بود.



نظرات بگذارید...

Top