متهم در جای مدعی

متهم در جای مدعی
باری دیگر «رضا درویش» -مدیرعامل باشگاه پرسپولیس- در برنامه فوتبال برتر حاضر شد و به سیاق سابق، صحبت های پوپولیستی و غالبا ناصادقانه تحویل مخاطب داد و رفت! در واقع فریب افکار عمومی و کتمان حقیقت در نزد اکثر مدیران فوتبالی نیز به امری معمول و عادی تبدیل گشته است و این از آثار عدم نظارت صحیح و اهمال ورزی مقامات بالاتر و طیب خاطر مدیران از پاسخگو نبودن ناشی می گردد تا جایی که متهم به راحتی و به قوت، خود را در جایگاه مدعی قرار می دهد!

عبدالله دارابی/ به گزارش هواداری نیوز؛ باشگاه سپاهان در عدم رعایت سقف بودجه، تخلف کرده است به سان اکثر تیم های مدعی لیگ برتر و از جمله پرسپولیس و تراکتوری که مدیرعاملش از اعضای کارگروه تصویب همین قانون سقف بودجه بوده است و جالب اینکه دو تیمی که تخلف شان در این مقوله بر اهالی فوتبال مخفی نیست شاکی دیگر متخلف در همان «تخلف مبتلا به» هستند!

اتفاقا باشگاه پرسپولیس از ابتدا و علنا عدم رعایت این قانون را به دلیل قبول نداشتنش اعلام کرد، آنجا که حسین خبیری- عضو هیات مدیره این باشگاه- در همان ابتدا و پیرو ابلاغ این مصوبه توسط فدراسیون فوتبال به باشگاه ها و الزام به رعایت آن گفت: «ما هر قانونی را که مانع از موفقیت و قهرمانی باشگاه پرسپولیس شود قبول نداریم و آن را اجرا نمی کنیم از جمله قانون سقف بودجه را!» آیا صحبت های یک عضو هیات مدیره -که غالبا در نقش سخنگو نیز ظاهر می شود- و هیچ گونه مطلبی نیز در رد سخنان وی توسط هیات مدیره و مدیریت در این مقوله مشاهده نگردید را می توان موضع شخصی  تلقی نمود؟ وانگهی عملکرد این باشگاه در نقل و انتقالات مهر تاییدی است بر مواضع وی و عدم رعایت قانون فوق. هرچند با دور زدن قانون سعی در حفظ ظاهر نموده و می نمایند ولی دم خروس زودتر از اینها بیرون زده بود! آیا می توان باور کرد بیرانوندی که خودش تمایل به استقلالی شدن داشت و صحبت از قرارداد ۹۰ میلیاردی وی با آبی پوشان بود بنا به گفته درویش با ضرر نسبت به قرارداد سابقش به جمع سرخ پوشان بازگردد؟

ناگفته نماند که درویش قبلا قرارداد جدید بیرانوند را ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرده بود ولی در این برنامه آن را ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان عنوان کرد یعنی در کتمان حقیقت نیز کتمان واقعیت می کنند! آیا می توان قبول کرد بازیکنانی که اغلب در این دوران، حضور در جمع سرخابی ها را فدای پول بیشتر سایر تیم ها می کنند، به پیشنهاد ۳۸ میلیاردی تیمی جواب منفی بدهند و مبلغ نازل ۱۵ میلیاردی پرسپولیس را بپذیرند؟ مگر همین بازیکنان همواره از نگرانی برای آینده خود و نداشتن شغلی جز فوتبال مرثیه ها نمی سرایند؟ آیا سایر بازیکنان پرسپولیس که همواره از مشکلات مالی می نالند و چندی قبل- البته در حرکتی هماهنگ شده ازسوی باشگاه به قصد جذب پول دولتی- بطور دسته جمعی از عدم پرداخت آپشن های فصل قبل و واریزی امسال، از باشگاه شان شاکی بودند و اکثرا از ستاره های فوتبال و مورد اقبال سایر باشگاه های متمول نیز هستند به راحتی حاضرند با حداکثر ۱۵ میلیارد پرسپولیس قرارداد ببندند و پیشنهادات بهتر سایر تیم ها را رد کنند؟ کدام عقل سلیمی این را باور میکند؟ ضمن اینکه برخی از آنها در پایان دوران فوتبال هستند و برخی در مقاطعی همین پیراهن را در ازای پول بیشتر از تن درآورده اند!

در بحث هوادار متمول نیز که طبق قانون می بایست واریزی هایش فقط به حساب باشگاه باشد ولی آقایان با پرداخت به حساب خود بازیکن و اعطای خانه، ماشین و... آن را دور زدند و طوری وانمود میکنند که کمک های آن فرد بدون اطلاع باشگاه و مستقیم بین خودش و بازیکن است ولی در بین برنامه با کد دادنهای مجری و پرسش گری وی، واقعیتی دیگر عیان می شود، همان گونه که مدیرعامل از عدم درآمدزایی در فصل جاری می گوید و سپس از پرداخت ۲۰ درصد به تیمش قبل از بازی با النصر! این دوگانگی و تناقضات را چگونه به خورد مخاطب می دهید؟ شاید پاشنه آشیل هوادار را که به قول خودتان ساده لوحی اوست به خوبی نشانه گرفته اید!

نکته ای اما جالب؛ جناب درویش از دولت و شهردار تهران درخواست زیباسازی شهر برای ورود تیم النصر و ستارگانش را داشت، با شناختی که از وی داریم آیا اگر دولت و شهردار منویات ایشان را اجرا کنند فردای بازی خودشان معترض نخواهند شد؛ که این پول را به ما جهت خرید بازیکن و رتق و فتق امورمان می دادید، مگر رونالدو و یارانش بیشتر از ۲ روز در ایران می ماندند، یا قصد گردشگری در تهران را داشتند که چنین هزینه ای کردید؟ در مورد عدم توفیق در جذب کایسدو نیز ایشان به جای واقعیت که عن قریب آشکار خواهد شد به لطف بازوان رسانه ای اش به بهره جستن از همان ساده لوحی هوادار تمسک جست تا توپ را در جای دیگر بیندازد.

ای کاش رفتار و گفتار مدیران فوتبال نیز در سایت کدال قابل بارگزاری بود تا خیلی چیزها عیان می شد...



نظرات بگذارید...

Top