ایران - آنگولا؛ ادامه بردهای متوالی تیم قلعه‌نویی؟

ایران - آنگولا؛ ادامه بردهای متوالی تیم قلعه‌نویی؟
تیم‌ ملی فوتبال ایران در دومین دیدار تدارکاتی خود در فیفادی سپتامبر به مصاف آنگولا می‌رود.

به گزارش هواداری نیوز به نقل از ایسنا، ملی‌پوشان فوتبال ایران خود را برای حضور در جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ قطر، آماده می‌کنند و در نخستین دیدار تدارکاتی خود در فیفا دی شهریورماه، مقابل بلغارستان با تک گل محمد محبی به برتری رسیدند و امروز در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی مقابل آنگولا صف‌آرایی می‌کنند.

دومین حریف تدارکاتی شاگردان امیر قلعه‌نویی سابقه حضور در جام جهانی ۲۰۰۶ را در کارنامه دارد. این تیم طی سال‌های اخیر با افت قابل‌ توجهی مواجه شده و در حال حاضر در جایگاه ۱۱۶ رنکینگ فیفا و ۲۷ قاره آفریقا قرار گرفته است.
آنگولا در هشت دوره حضور خود در جام ملت‌های آفریقا نیز تنها دو بار به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرده است.

در بین تیم‌هایی که از ابتدای حضور امیر قلعه‌نویی در تیم ملی ایران به مصاف ایران رفته‌اند، رنکینگ آنگولا فقط نسبت به افغانستان بهتر است و حتی این تیم از کیپ‌ورد که پیش از این قرار بود با ایران بازی کند، در رنکینگ فیفا ۵۲ پله پایین‌تر است.

آنگولا از ابتدای سال ۲۰۲۳ میلادی در شش بازی آمار دو برد، دو مساوی و دو باخت را ثبت کرده و به تازگی با تیمی از منتخب بازیکنان لیگ خود در کوسافاکاپ (جام کشورهای جنوب آفریقا) شرکت کرد و در مرحله گروهی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

پدرو گونسالوس، سرمربی ۴۷ ساله پرتغالی که پیشینه‌ حضور در تیم‌های جوانان اسپورتینگ لیسبون و تیم‌های ملی زیر ۱۷ و زیر ۲۰ سال آنگولا را هم دارد، در حال حاضر هدایت دومین حریف تدارکاتی تیم‌ملی ایران را برعهده دارد.

این تیم در دور پایانی مرحله مقدماتی رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا، پنجشنبه شب میزبان ماداگاسکار بود که این بازی در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید تا با ۹ امتیاز و پس از تیم‌ملی غنا، در رده دوم ایستاد و جواز حضور در مسابقات جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۳ را که در ساحل‌عاج برگزار می‌شود، به دست آورد.

تاریخچه مصاف‌های ایران و آنگولا
ایران و آنگولا در طول تاریخ سه بار به مصاف هم رفته‌اند. اولین دیدار در جام جهانی ۲۰۰۶ با تساوی یک بر یک به اتمام رسید و در بازی دوستانه قبل از جام جهانی ۲۰۱۴ نیز این نتیجه برای دو تیم تکرار شد. در بازی تدارکاتی سال ۲۰۱۱ نیز ایران یک بر صفر به برتری رسید.

فرم دوتیم در ۵ بازی اخیر:
ایران: ۵ برد

آنگولا: ۱ برد، ۳ مساوی، ۱ باخت

اتفاق ویژه:
آندرانیک تیموریان و رحمان رضایی که در جام‌جهانی ۲۰۰۶ به عنوان بازیکن مقابل آنگولا به میدان رفتند، سه‌شنبه در قامت مربی مقابل این تیم آفریقایی قرار می‌گیرند.

تقابل‌های رو در رو:
۳ بازی
۱ برد ایران
۲ مساوی‌
۱ باخت آنگولا



نظرات بگذارید...

Top