پسر رکوردهای اسپانیا و بارسلونا

پسر رکوردهای اسپانیا و بارسلونا
لامین یامال یکی از چهره‌های برجسته این روزهای بارسلونا و فوتبال اسپانیا قلمداد می‌شود. او در ۱۶ سالگی به بسیاری از رکوردهای جالب‌توجه در تیم‌های باشگاهی و ملی خود دست یافته است.

به گزارش هواداری نیوز؛ یامال ۱۶ ساله نه تنها یکی از بازیکنان ثابت بارسلوناست بلکه به شایستگی توانسته به تیم ملی فوتبال اسپانیا هم راه یابد و فورا در لاروخا هم به بازیکنی تاثیرگذار تبدیل شود. این وینگر جوان اولین بازی خود را برای اسپانیا در برد ۷-۱ این تیم مقابل گرجستان در مقدماتی یورو ۲۰۲۴ انجام داد و زننده آخرین گل تیمش در دقیقه ۷۴ بود تا تبدیل به جوان‌ترین گلزن تاریخ لاروخا شود.

در ادامه با هم نگاهی به رکوردهای متعددی که لامین یامال در بارسلونا و تیم ملی اسپانیا به ثبت رسانده است، می‌اندازیم:

جوان‌ترین بازیکن بارسلونا: ۱۵ سال و ۲۹۰ روز که مقابل رئال بتیس به ثبت رسید. یامال رکورد ویچنچ مارتینز آلاما را با ۱۶ سال و ۲۸۰ روز شکست.

جوان‌ترین بازیکن بارسا اتلتیک: ۱۵ سال و ۲۹۷ روز در مقابل الدنسه به ثبت رسید. یامال رکورد آلخاندرو گریمالدو با ۱۵ سال و ۳۴۹ روز را شکست.

جوان‌ترین قهرمان لالیگا: ۱۵ سال و ۳۰۵ روز که در بازی برابر اسپانیول به ثبت رسید. لامین یامال موفق به شکستن رکورد مارک مونیسا با ۱۷ سال و ۵۱ روز شد.

جوان‌ترین شروع کننده لالیگا در قرن بیست و یکم: لامین یامال با ۱۶ سال و ۳۸ روز و با شکستن رکورد فابریس اولینگا با ۱۶ سال و ۱۱۲ روز، توانست به جوانترین شروع کننده لالیگا در قرن بیست و یکم برسد.

جوان‌ترین بازیکنی که در قرن بیست و یکم در لالیگا پاس گل داده است: ۱۶ سال و ۴۵ روز که در مقابل ویارئال به ثبت رسید. یامال رکورد خوانمی خیمنز با ۱۶ سال و ۳۱۱ روز را شکست.

جوان‌ترین بازیکن اسپانیا: لامین یامال با ۱۶ سال و ۵۷ روز و بازی مقابل گرجستان، به جوانترین بازیکن تاریخ اسپانیا تبدیل و موفق به شکست دادن گاوی با ۱۷ سال و ۶۲ روز شد.

جوان‌ترین گلزن اسپانیا: یامال علاوه بر اولین بازی ملی‌اش برای اسپانیا در ۱۶ سال و ۵۷ روز مقابل گرجستان، موفق به زدن اولین گل خود با پیراهن لاروخا شد و از گاوی با ۱۷ سال و ۳۰۴ روز پیشی گرفت.

جوان‌ترین بازیکنی که در مسابقات مقدماتی یورو گلزنی کرده است: لامین با ۱۶ سال و ۵۷ روز مقابل گرجستان گلزنی کرد تا بدین‌ترتیب از رکورد گرت بیل با ۱۷ سال و ۸۳ روز عبور کند.



نظرات بگذارید...

Top