سایه روشن‌‌های یک باخت

سایه روشن‌‌های یک باخت
دو تیم منچستریونایتد و آرسنال درحالی دیدار پایانی هفتۀ چهارم لیگ برتر را در شمال لندن برگزار کردند که شاگردان میکل آرتتا با نمایشی مطلوب در طول بازی توانستند مزدِ زحماتشان را به لطف گل‌‌های دکلان رایس و گابریل ژسوس در وقت‌های تلف‌‌شده بگیرند و حسابِ کار را به نتیجۀ سه بر یک به سودِ خود به پایان برسانند.

مهدی تیموری/ به گزارش هواداری نیوز؛ یونایتدی‌‌ها بار دیگر در یک دیدارِ خارج از خانه تن به شکست دادند تا علاوه‌‌بر ثبت دومین شکست در چهار دیدار از فصلِ جاری، آمار ضعیف سرمربی هلندی در این دیدارها -برخلاف دیدارهای خانگی- رو به وخامت برود. البته که این باخت -بطورکلی این دیدار- سایه روشن‌‌های خاصِ خود را داشت و عاری از نکاتِ مثبت برای شاگردانِ تن‌‌هاخ نبود، که در ادامه بطور مختصر به برخی از آن‌‌ها اشاره خواهیم کرد:

***

  • مصدومین بازخواهند گشت!

تنها یک نگاه به ترکیب اولیۀ یونایتد در این دیدار کافی است تا ما را متوجه این نکته کند که با وجود فصل نسبتا شلوغی که تن‌هاخ با خروجی‌‌ها و ورودی‌‌های پرتعداد در نقل و انتقالات برای تیمش رقم زد، اصطلاحا «لرد»های تیمش همچنان پرشمارند: آنتونی مارسیال، دیه‌‌گو دالو، هری مگوایر و حتی ویکتور لیندلوفِ فیکس‌‌شده. به زبانِ ساده: این تیم برای «تیم»شدن کارهای زیادی پیشِ رو خواهد داشت! اما از آنجایی که به‌‌سببِ بدنسازی عجیب و پیش‌‌فصلِ پرفشارِ باشگاه، آن‌‌ها همین ابتدای راه با مصدومیت‌‌ مهره‌‌های کلیدی‌‌شان نظیر «میسون مانت»، «رافائل واران»، «لوک شاو» «تایرل مالاسیا» و حتی اضافه‌‌شدنِ «لیساندرو مارتینز» به جرگۀ مصدومانِ بلندبالایشان در همین بازی، به «بیمارستان یونایتد» تبدیل شده‌‌اند، اما نکتۀ امیدوارکننده این است که این مصدومین بالاخره بازخواهند گشت! علاوه‌‌بر آن، سوفیان امرابات و هویلون هم رفته‌‌رفته خود را به دو پستِ کلیدی این تیم اضافه و نقشِ بسزا و کلیدی‌‌ای در ادامۀ فصل برای این تیم ایفا خواهند کرد.

  • آن‌‌ها صاحبِ یک سنگربان مدرن شده‌‌اند!

خروجِ «داوید دخیا» -خصوصا شکلِ خروجِ آن و رفتارهای نامناسب باشگاه با او- به‌‌عنوان آخرین بازماندۀ دورانِ سرالکس فرگوسن، تلخی‌‌های خاصِ خود را داشت. او پس از 12 فصل و ثبتِ 545 بازی برای منچستریونایتد، سرانجام اولدترافورد را ترک کرد و «آندره اونانا» از اینترمیلان آمد و جایگزینِ او شد. شاید او همچون دخیا شوت‌‌گیر نباشد و نتواند صحنه‌‌هایی خیره‌‌کننده همچون «دیو سیو» خلق کند؛ اما سوای گل‌‌هایی که تا به اینجا دریافت کرده، او به خوبی در همین 4 هفتۀ ابتدایی نشان داده که وجودِ یک سنگربانِ «مدرن» که قدرت بازی با پای بالا، اعتماد به نفس بسیار در بیرون آمدن از محوطۀ جریمه، توانایی ارسال پاس‌‌های بلند و چندده‌‌متری به دو منظورِ بازی‌‌سازی از عقبِ زمین و خارج‌‌کردن تیم از زیر فشار و پرس سنگینِ حریف را داشته باشد، تا چه حد نعمتی بزرگ و بایسته برای تیمی است که بخواهد در همۀ رقابت‌‌ها بجنگد و در جست‌‌وجوی جام باشد.

***

با همۀ این اوصاف، شاید بتوان بطورکلی به عملکرد مدیران یونایتد در نقل و انتقالاتی تابستانی از این حیث نمرۀ قبولی داد که اکثر مهره‌‌های مدنظرِ تن‌‌هاخ را جذب کردند، اما نباید فراموش کرد که جملگی آن‌‌ها در پیش‌‌فصل به تیم اضافه نشدند و اصطلاحا «دیر» جذب شدند و همین نکته کافی است تا هماهنگیِ آن‌‌ها با تیم در تمرینات و فضای کلی و خطوطِ متعددشان در زمین، پروسۀ زمان‌‌برتری بنظر برسد و از این‌‌منظر، چند هفتۀ ابتدایی، ملاکِ دقیق و مناسبی برای قضاوتِ برآیند کلیِ تیم تن‌‌هاخ در فصلِ جاری نخواهد بود. 



نظرات بگذارید...

Top