مسیرِ سعادت ورزش کجاست؟

مسیرِ سعادت ورزش کجاست؟
استفاده از وی‌ای‌آر اجاره‌ای هر چند به دور از شأن و منزلت کشوری به اعتبار ایرانِ ماست، اما راهکاری مقطعی به بهای حفظ امتیاز میزبانی است.

محمدرضا ولی زاده/ به گزارش هواداری نیوز؛ ۱/ «در آخرین هماهنگی‌هایی که فدراسیون فوتبال با کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام داده، خود AFC قرار است دوربین‌های VAR را برای ۳ بازی در لیگ قهرمانان آسیا به ایران بیاورد و هیچ مشکلی نیست. قرار است ۸ دوربین VAR به ایران آورده شود.» دردناک است اما اینها بخشی از گفت‌وگوی اخیر کیومرث هاشمی است، سرپرست وزارت ورزش‌وجوانان که خبر از بهره‌گیری فوتبال ایران از کمک داور ویدئوییِ آن‌هم به‌صورت «قرضی/اجاره‌ای» می‌دهد!

۲/ با گذشت چند هفته از استعفای اجباریِ سید حمید سجادی، ورزش ایران این‌روزها با چالش‌های جدی‌تری روبه‌رو شده؛ هر چند مسیر سعادت مشخص است و عملکرد باید در ترمیم و تقویت زیرساخت‌ها، به‌کارگیری نیروهای متخصص و توانمند، بررسی مجدد اساسنامه فدراسیون‌ها، تقویت و ارتقاء دیپلماسی ورزش، مسائل و معضلات فرهنگی و نگاه تخصصی نسبت به اقتصاد ورزش تعریف شود.

۳/ استفاده از وی‌ای‌آر اجاره‌ای هر چند به دور از شأن و منزلت کشوری به اعتبار ایرانِ ماست، اما راهکاری مقطعی به بهای حفظ امتیاز میزبانی است؛ البته اگر دیدارهای نمایندگان ایران به کشور ثالث منتقل نشود. بی‌تردید، تکنولوژی کمک‌داور ویدئویی نیازِ امروز فوتبالِ ماست اما مهم‌تر از همه زیرساخت‌های بهره‌گیری از آن است که باید ایجاد شود. هر چند هنوز هم آنچه احداث VAR‌ در یک ورزشگاه زیرساخت‌ها و امکاناتی می‌خواهد در بسیاری از ورزشگاه‌های ایران وجود ندارد؛ از اتاق مانیتورینگ و فراهم ساختن اخذ لایسنس داوران تا موارد اولیه چون فضایی برای نشاندن دوربین آفساید.



نظرات بگذارید...

Top