بهترين مكانيزم ارزيابی در دعوت به تيم ملی

بهترين مكانيزم ارزيابی در دعوت به تيم ملی
اما در اعلام اين ليست آنچه به چشم آمد، رعايت مكانيزم ارزيابی است كه در گذشته يا وجود نداشت يا اگر هم بود به چشم نمی‌آمد!

مجید سعیدی/ به گزارش هواداری نیوز؛ اسامي مدعوين به اردوی تيم ملی جهت انجام دو بازي تداركاتي برابر بلغارستان و آنگولا از سوي امیر قلعه‌نویی، سرمربي تيم ملی اعلام شد: «علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند، محمدرضا اخباری، میلاد محمدی، احسان حاج صفی، رامین رضاییان، صادق محرمی، مرتضی پورعلیگنجی، محمد دانشگر، روزبه چشمی، حسین مرادمند، علی کریمی، میلاد سرلک، سعید عزت‌اللهی، علی علیزاده، وحید امیری، محمد محبی، مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش، سامان قدوس، احمد نوراللهی، رضا اسدی، مهدی طارمی و شهریار مغانلو»

اما در اعلام اين ليست آنچه به چشم آمد، رعايت مكانيزم ارزيابی است كه در گذشته يا وجود نداشت يا اگر هم بود به چشم نمی‌آمد! دليل چنين ادعايی اين است كه در فرآيند انجام ارزيابي -آنهاييكه با مديريت عملكرد و مكانيزم ارزيابي آشنايي دارند نيك می‌دانند- در هر مدلي بيان علل و معلول براي بهبود امری اجتناب‌ناپذير است. در ليست مدعوين اخير تيم ملی آنچه به چشم آمد اين است كه قلعه‌نویی به‌درستي و آگاهانه نه‌تنها دلايل عدم‌دعوت برخی از بازیکنان را با صداقت و شفافيت اعلام كرد، بلكه با انتخاب تازه واردها به تيم ملي ثابت كرد به دقت بازی‌های ليگ را زيرنظر دارد.

از چنين فرآيندی به جرأت می‌توان ادعا كرد وقتي در مدعوين تيم ملی شفافيت و صداقت وجود دارد، آينده تيم ملي هم كاملا روشن است و ترديد نيست موفقيت در انتظار اين تيم خواهد بود. زيرا مهمترين شاخص عوامل موفقيت علاوه بر ساير مؤلفه‌ها كه به تداركات مناسب و فراهم آوردن نيازهاي تيم ملي مربوط است، صداقت و شفافيت مبتنی بر مدل مكانيزم ارزيابی است كه براي اولين‌بار در تيم ملي شاهد آن هستيم. هيچكس نمی‌تواند و حق ندارد با ارائه توضيحات جامع و مانعي كه در اعلام ليست تيم ملي صورت گرفته به اين ليست اعتراض كند.

حقیقتاً هركس اعتراض كند! مشخص است يا هيچ اطلاعاتي از علوم مديريت عملكرد مبتني بر ارزيابي عملكرد ندارد و يا با فوتبال ما بيگانه است. بعضی‌ها هم بايد عينك بدبينی را عوض كنند.



نظرات بگذارید...

Top