میزبانی نجف آباد در حد بین المللی بود

میزبانی نجف آباد در حد بین المللی بود
برای اولین بار در چهارمین دوره مسابقات والیبال المپیاد استعدادهای برتر که در استان اصفهان بود نجف آباد درحد بین المللی میزبانی کرد.

اصغر قلندری/ به گزارش هواداری نیوز؛ درحالی‌که هیاُت والیبال استان اصفهان در کما بسر می بَرَد، میزبانی هیاُت والیبال شهرستان شهیدپرور نجف آباد که شهیدان والامقامی همچون سردار احمد کاظمی و محسن حججی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده ، از ۳۰ تیم نوجوان زیر ۱۶ سال سراسر کشور بنا به گفته دکتر مجتبی کرمی ناظر مسابقات و ناظر استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان در رشته های گوناگون ازجمله والیبال ، مهندس موسی مباشری معاون استاندار و فرماندار ورزشدوست و حامی ورزش نجف آباد، سرپرستان و مربیان تیم های شرکت کننده که همگی اظهار رضایت می کردند . سنگ تمام گذاشت که فقط می توان گفت خدا قوت ، دست حاج آقا خیرالهی رئیس هیاُت والیبال نجف آباد که سالهای زیادی است در این پست منشأ خدمات ارزشمندی بوده و در کار زیربنایی و سازندگی حرف اول را زده وهمکاران پرتلاش و زحمت کششان درد نکند.
و اما صرف نظر از میزبانی خوب هیاُت والیبال نجف آباد، متأسفانه تیم والیبال نوجوانان زیر ۱۶ سال اصفهان نتوانست جزو چهار تیم برتر باشد!
اگر چه تیم زیر۱۶ سال استان اصفهان با محمد بهارلو مربی خوشنام که تجربه مربیگری در لیگ کشور را دارد هدایت می شد و در جمع ۱۶ تیم در مرحله پلی اف از سد تیم لرستان گذشت و با دو برد برابر خراسان وسمنان وشکست برابر آذربایجان غربی به عنوان تیم دوم صعود کرد۰
در مرحله بعد برابر تیم قدرتمند گلستان قرار گرفت که از ۶ بازیکن ملی پوش خود بهره می برد، با قبول شکست از دور مسابقات حذف شد ولی جواز حضور در دسته یک سال آینده این مسابقات را بدست آورد و
در جمع ۸ تیم برتر استعدادهای برتر کشور قرارگرفت که بعد از تیم های گلستان، مازندران، تهران و خراسان رضوی پنجم شد ، آذربایجان غربی ششم، البرز وکرمان هفتم و هشتم شدند.
درتیم اصفهان ستارجعفری،
پارسا گله دار، امیرعلی مختاری، ارسلان کراقلی،
ایمان مجیدی،امیرمحمد
اقا براتی،امیرارسلان اسدی
امیر رضا امامی،امیر عباس اشراقی، فراز میرزاخانی،
علیرضا سعیدی پور، پویا کرمی، ایمان خیری و پویا صالح پور بازی می کردند.
مربیان محمد بهارلوو مجید مکسبی، حسین شفیعی بدنساز و سرپرست رضا عطایی بودند.
واما دیدار های رده بندی و فینال واقعأ درسطح بالائی برگزار شد که ای کاش با توجه به‌ بازی های دلچسب و تماشائی فرصت کافی وجود داشت تا دیدارهای پایانی به صورت ۳ از ۵ برگزارمی شد بویژه بازی فینال که بین دو تیم صاحب سبک و خوش تکنیک شاگردان دردی محمد کمی، جلال قلیچ راد
و میلاد مصطفی لو در تیم
گلستان وحمید رضا حسن زاده و علی قادی از تیم مازندران بود. که البته باتوجه به دو بازی در نیمروز، برای مرحله ضربدری و فینال بصورت ۳ ست از ۵ ست مقدور نبود. با این حال باید اذعان کنیم بازیکنان هر دو تیم به رغم برگزاری دو بازی در نیمروز در بازی‌ فینال یک بازی استثنایی را به نمایش گذاشتند.
تیم گلستان به واقع با پنج بازیکن ملی پوش و تیم مازندران با یک بازیکن ملی پوش به فینال چهارم دوره مسابقات والیبال المپیاد استعدادهای برتر کشور راه یافته بودند که روز دوشنبه ۶ شهریور که همزمانی داشت با روز ملی کشتی و زاد روز جهان پهلوان تختی بازیکنان دو تیم گلستان و مازندران بدون کوچک‌ترین حاشیه و با رعایت کامل اخلاق در ورزش با قضاوت بی نقص سجاد صادقیان داور اول و حسین کریمی پور داور دوم رقابت بسیار زيبا و دیدنی داشتند که نمی شود این حقیقت را کتمان کرد .
تیم مازندران در برابر ملی پوشان گلستان که اکثرأ از سرزمین طلای سفید گنبد بودند مردانه جنگیدند و در طول ۲ ست یکقدم هم پا پس نگذاشتند و اغلب بطور مساوی کسب امتیاز می کردند که در امتیازات پایانی به مشکل برمی خوردند! ولی نشان دادند که در آینده حرف های زیادی برای گفتن در تیم های ملی نوجوانان و جوانان خواهند داشت البته بشرطی که زیر نظر یک مربی خارجی مثل ایوان بوگانیکف، ولاسکو، سیچلو، کواچ ، کولاکوویچ و... که با دانش پیشرفته والیبال جهان امروز آشناهستند آموزش ببینند، ضمن اینکه بازیکنان صغر سنی در تیم ملی نوجوانان و جوانانی که در آستانه شکوفایی قرار می گیرند استفاده نشود! تا به آینده امیدوار باشند.
تیم نوجوانان گلستان با محمد رئوف خوشحال، میثم یموتی، مصطفی صداقت ، کامیاب
عبدالهی فر و مسعود ایمری (بازیکنان ملی پوش)
به همراه امیر حسین نقوی،
محمد رضا تکاور، فرزام شابدین، پیمان خسروی، عماد دولتی، مصطفی قلی پوری، محمد اونق، عمران خوجه و عمران سلاق در دو ست متوالی با نتایج ۲۵/۱۸ و ۲۵/۱۹ به پیروزی دست پیدا کردند و مقام قهرمانی را بخود اختصاص دادند.
تیم مازندران در عین شایستگی به نایب قهرمانی بسنده کرد وتیم تهران پس از برد ۲ بر یک درمصاف با تیم خراسان رضوی سوم شد.
دیگر داورانی که از سوی فدراسیون برای قضاوت ۵۸ بازی در چهارمین المپیاد استعدادهای برتر ابلاغ گرفته بودند عبارت بودند از آقایان: مصطفی نادی پور ، امیر امینی، بهروز قیصری و احمد علیدوست.
که به عنوان منشی و خط نگهدار همکاری داشتند. محمد جواد کیانی، محمد علی مصطفایی و خانمها: مریم قدیریان، زهرا جمشيدیان، پوران یزدانیان، نوشین صابرعلی، زینب قائدی، خسروانی، هدا پورشبانان و سمانه یزدانی بودند ؛ مسئول کمیته داوران آقای حسین مهرابی داور ملی باز نشسته و مسئولان دو سالن و سه زمین بازی علی حیدری به عنوان سرپرست کل مسابقات و خانم ها علی اکبری، طهماسبی، عباسپور، دهقان وسلیمی و آقایان: ماهران، رضائیان وحید خیرالهی همکاری مجدانه ای داشتند، مسئولان خوابگاه آقایان عزیز اله شیاسی ، شاه محمدی و مختاری بودند که بنوبه خود متحمل زحمات زیادی شدند.
این مسابقات از دوم لغایت ششم شهریور با همکاری صمیمانه دکتر نعیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد و عباس سلطانی رئیس تربیت بدنی دانشگاه و همکاران زحمت کششان در بخش های مختلف ازجمله خوابگاه، سلف سرویس و سالن های محل برگزاری مسابقات به نحو شایسته و فراتراز مسابقات المپیاد استعدادهای برتر برگزار شد.
شایان ذکراینکه حاج امیر صداقت و جواد جاودانی ناظران داوری، مهدی آشوری سرپرست فنی مسابقات، رسول پیمانی ناظر فنی مسابقات و حسین وزیری بودند. مربی بین المللی، مشاور تیم ملی زیر۱۶سال در راستای استعدادیابی، در برگزاری هرچه باشکوه تر این مسابقات همکاری شایانی داشتند.
ازنکات قابل ذکر اینکه چرا از وجود اکبر مسیبی داور ملی والیبال که از داوران خوب بین المللی والیبال ساحلی نیز می باشد در امر قضاوت این بازی ها استفاده نشده بود؟ مضاف براینکه نام حجت امینی داور ملی که قضاوت فینال بازی های شبهای ماه مبارک رمضان را بر عهده داشت هم در لیست داوران محلی دیده نشد؟
مراسم اختتامیه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط آقای خیرالهی رئیس هیاُت والیبال نجف آباد و نواخته شدن سرودمقدس جمهوری اسلامی ایران با حضور مهندس مباشری فرماندار محترم ، آقای کرمی ناظر وزارت ورزش وجوانان ، مقامات محلی ، استادمحمد صادق پشنگ، مجید خلیلی وشیاسی مربیان صاحب نام بین المللی وسازنده کارهای زیر بنایی با اهدای لوح یاد بود و مدال تیم های اول تاسوم برگزار شد.
اصغرقلندری


ناشناس

بله علی الخصوص خوابگاه دانشجویی و سلف و دو زمین بازی در یک سالن که مشخص نبود سوت را کدوم داور میزنه😅



نظرات بگذارید...

Top