در تمنای کسب یک ست!

در تمنای کسب یک ست!
اما سرانجام، تیم‌های ملی والیبال ایران و ژاپن از ساعت ۱۸ روز شنبه، چهارم شهریور در فینال قهرمانی آسیا به مصاف هم رفتند که این دیدار سه بر صفر به سود ژاپن تمام شد تا سامورایی‌ها در جهنم ارومیه به مقام قهرمانی برسند و ایران در هت‌تریک پیاپی قهرمانی ناکام بماند. همچنین تیم چین نیز به مدال برنز این دوره از مسابقات دست یافت.

اصغر قلندری/ به گزارش هواداری نیوز؛ میزبانی مطلوب ارومیه، پایتخت والیبال ایران، از تیم‌های قاره کهن آسیا با حضور مدعیان توپ و تور این قاره از ۲۸ مرداد با حضور ۱۷ تیم آغاز شد که  در ۶ گروه ۳ و ۲ تیمی رقابت‌ها در مرحله گروهی انجام و در نهایت ۱۲ تیم برتر به مرحله حذفی راه یافتند. جدال تیم‌ها برای رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی ادامه یافت و ۶ تیم ایران،  چین، ژاپن ، قطر، چین تایپه و کره‌جنوبی به این مرحله راه یافتند که دو تیم ایران و ژاپن مستقیم به مرحله نیمه‌نهایی صعود و تیم‌های قطر، چین تایپه، چین و کره‌جنوبی با هم دیدار کردند.

اما سرانجام، تیم‌های ملی والیبال ایران و ژاپن از ساعت ۱۸ روز شنبه، چهارم شهریور در فینال قهرمانی آسیا به مصاف هم رفتند که این دیدار سه بر صفر  به سود ژاپن تمام شد تا سامورایی‌ها در جهنم ارومیه به مقام قهرمانی برسند و ایران در هت‌تریک پیاپی قهرمانی ناکام بماند. همچنین تیم چین نیز به مدال برنز این دوره از  مسابقات دست یافت.

تیم جوان شده و متفاوت ژاپن در غیاب شمیزو، کی تاجیما، ایشی جیما، ایسوک اوسامی، کوشی کاوا، یامورا و... با جوانان بلند پروازی نظیر کاپیتان یوجی نیشیدا، تایشی اونودرا، یوکی ایشیکاوا، ران تاکاهاشی، کنتو میائورا، آکیهیرو یامائوچی، ماساهیرو سکیتا، ریو یاماموتو، کنتارو تاکاهاشی، تاتسونوری اوتسوکا و دو لیبرو به نام‌های توموهیرو یاماموتو و توموهیرو اوگاوا که فیلیپ بلین سرمربی این تیم در بازی‌های قبل از آن‌ها استفاده کرده بود، برای پیروزی در بازی فینال برابر تیم ملی والیبال ایران که از سوی بیش از هشت هزار تماشاگر مشتاق و علاقمند به والیبال این شهر پر آوازه حمایت می‌شد، با نمایش تکنیک ناب والیبال بار دیگر 3 بر 0 برنده شدند. فیلیپ بلین سرمربی بزرگ ژاپنی‌ها در بازی‌های مرحله گروهی و نیمه‌نهایی دست خود را رو نکرد، حتی یک ست را هم از تیم قطر شکست خورد، او تمام قوای تیم خود را برای بازی فینال ذخیره کرد و تحت تاثیر تشویق  بی‌امان عاشقان والیبال ارومیه نیز قرار نگرفت و با عملکردی هوشمندانه، فاتح جام قهرمانی شد.

شایان ذکر است؛ تماشاگران پرشور ارومیه که برای پیروزی تیم ملی ایران سنگ تمام گذاشته بودند، از شکست تحقیرآمیز تیم ملی -که دارای ضعف‌های بی‌شمار در توپگیری، دفاع، سرویس، آبشار و بطور کلی با ناهماهنگی بدترین روز خود را سپری کرد و این مهم معلول تعویض‌های بی‌اثر بهروز عطایی بود- با سر دادن شعار «معروف، معروف» و  «عطایی حیاکن تیم ملی رو رها کن!» نارضایتی خود را از عملکرد سرمربی تیم ملی نشان دادند.

و اما کمیته فنی این رقابت‌ها در پایان مسابقات تیم رویایی را به شرح زیر اعلام کرد:

تیم رویایی مسابقات والیبال قهرمانی آسیا

بهترین دفاع وسط: بلال از قطر

دومین بهترین دفاع وسط: تابشی از ژاپن

بهترین اسپکر: ران تاکاهاشی از ژاپن

دومین اسپکر قدرتی: رینی از قطر

بهترین پشت خط زن: امین اسماعیل نژاد از ایران

بهترین پاسور: محمدطاهر وادی

بهترین لیبرو: یانگ از چین

ارزشمندترین بازیکن: ایشیکاوا از ژاپن

کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش، داورزنی رئیس فدراسیون، معتمدیان استاندار و بیرامی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی، حضرت پور نماینده ارومیه در مجلس و جمعی از مسئولین استانی و شهری و همچنین نمایندگانی از سفارت ژاپن در سالن مسابقه حضور داشتند.



نظرات بگذارید...

Top