آقای تاج! فينال جهانی زنان چطور بود؟

آقای تاج! فينال جهانی زنان چطور بود؟
لژيونرهای فوتبال ايران يكی‌يكی ديپورت می‌شوند! چراکه از استانداردهاي لازم برخوردار نيستند و ليگ ما حرفه‌ای نيست، وگرنه دليلی نداشت استقلال به‌عنوان قهرمان ليگ از رقابت‌های آسیایی كنار گذاشته شود و...

مجید سعیدی/ به گزارش هواداری نیوز؛ این‌روزها رقيب جدي فوتبال ما در غرب آسيا، يعني عربستان، بهترين‌های فوتبال جهان را جذب می‌كند. آن‌هايی كه با مفهوم توسعه و مقوله ماركتينگ بيگانه هستند، آينده فوتبال عربستان را مخرب قلمداد می‌كنند. در حاليكه اگر به فوتبال‌های توسعه‌يافته در آسيا نگاه كنيم، به وضوح مشخص است؛ ژاپن از زماني در مسير رشد قرار گرفت كه امثال زيكو را به‌عنوان بازيكن و سپس در مقام مربي استخدام كرد. پروژه ژاوي را هنوز فراموش نكرديم كه وقتي در السد بازي كرد، قطر قهرمان آسيا شد. البته در تعالی فوتبال قطر و ژاپن دلايل ديگری هم مطرح است كه از آن گذر می‌كنم. اما در موفقیت فوتبال عربستان كه اكنون همۀ دنيا را متحير كرده، ترديدی نيست.

فوتبال آن‌ها در جام جهاني ٢٠٢٢ تنها تيمي بوده كه قهرمان جهان را شكست داده، بي‌ترديد در جام‌های جهاني آتي نیز حرف‌های زيادي خواهد داشت، آن‌ها بی‌دليل مدعي قهرماني جهان در بيست سال آينده نيستند. استراتژی امروز آن‌ها در راستاي چشم‌انداز است. در فوتبال ما اگر برخي كج‌انديشان(!) عملكرد فوتبال عربستان را بر نمی‌تابند، به اين دليل است كه اولا اهل تغيير نيستند و ثانيا چشم بر واقعيت‌های پيشرفت فوتبال بسته‌اند.

باخت مفتضحانه تراكتور به تيم رده چندمی الشارجه امارات واقعيت فوتبال ما را به تصوير كشيد! در اين كه تراكتور با سر و صدای زياد در فصل نقل و انتقالات و با صرف هزينه‌های سرسام‌آور، سالهاست مسير را اشتباه می‌رود! حرفي در آن نيست. حرف در مورد استراتژی و عملكرد فوتبال ايران است كه به صراحت می‌گويم نتايج خوبي نخواهد گرفت. نه در سطح باشگاه‌های آسيا و نه سطح ملی و در جام ملت‌ها...

آنچه عيان است حاجت به بيان نيست. وقتي لژيونرها ديپورت می‌شوند. وقتی سرمربی تيم ملي بايد نگران زمين تمرين باشد. طبيعي است كه بايد از رييس فدراسيون فقط درباره فينال جام جهاني زنان پرسيد! زيرا سوال درباره برنامه توسعه‌ای حكايت آب كوبيدن در هاون است. زيرا از كسي كه خود را به خواب زده فقط بايد پرسید؛ آقاي تاج! تيم زنان اسپانيا چطور بود؟



نظرات بگذارید...

Top