ایران 3 - 0 پاکستان؛ ایران شانس اول قهرمانی

ایران 3 - 0 پاکستان؛ ایران شانس اول قهرمانی
رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا امروز چهارشنبه یکم شهریور واردمرحله حساس حذفی شد که پیش از بازی ایران و پاکستان ، تیم های کره جنوبی، ژاپن، قطر چین و چین تایپه به ترتیب در برابر تیم های اندونزی ، بحرین ،تایلند، هند وعراق به پیروزی رسیدند.

اصغر قلندری/به گزارش هواداری نیوز؛ متن گزارش این بازی بدین شرح است:

سرمه ای پوشان تیم ملی والیبال کشورمان در مرحله حذفی برابر تیم پاکستان که نسبت به گذشته پیشرفت کرده وبا والیبال روز دنیا آشناتر شده اند و از سرویس های پرشی قدرتی خوبی نیز برخوردار بودند 3 بر 0 به پیروزی رسید تابا این نما براین باور یقین کنیم که اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، تیم ملی ایران باید بخت اول قهرمانی این دوره رقابت ها باشد.
ملی پوشان ما که چند روز پیش از شروع مسابقات در سالن ۶ هزار نفری غدیر ارومیه تمرین کرده و بازی تدارکاتی انجام داده اند، کاملاً با شرایط سالن محل برگزاری این مسابقات آشنائی پیدا کرده و در سایه حمایت بیش از شش هزار تماشاگر مشتاق ارومی می تواند هم جبران مافات نماید و هم جام قهرمانی را در ایران نگهدارد.
البته این حقیقت را باید بپذیریم که تا به امروز چشم بادامی های ژاپن بازی خودشان را به منصه ظهور نگذاشتند و زیرکانه سعی در اداره بازی برابر حریفان داشتند، نظیر بازی امروز در مقابل تیم بحرین که به وضوح شاهد بودیم که شاگردان فیلیپ بلین چطور قرمزپوشان بحرین را به بازی گرفته بودند،
اما دیدار میلیمتری اندونزی و کره جنوبی یکی از زیباترین بازی های این دوره در مرحله حذفی بود که ۵ ست بطول انجامید و تیم کره جنوبی بسختی با نتیجه سه بر دو به برتری رسید به ویژه در ست پنجم که تا امتیاز 14 دوتیم دوش به دوش هم پیش رفتند و سر انجام دواشتباه فردی کافی بود تا کره ای ها 16 بر 14 ست پنجم را بسود خود تمام کنند و پیروز 3 بر 2 این بازی نفس‌گیر شوند و تیم خوش ترکیب اندونزی با این باخت شانس رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی را از دست دهد!
قطری های عنابی پوش در این مرحله با شاگردان آقای پارک کی وون دیدار کردند و با بازیکنان پر تجربه وچند ملیتی خود پس از پیروزی در ست اول که تا امتیاز 23 بطور مساوی پیش رفته بودند 25- 23 به برتری رسیدند و دو ست بعدی را راحت تر بسود خود تمام کردند که در این پیروزی، یوسف اغلاف پشت خط زن ، ابراهیم ، بلال ابونابوت یاران سرعتی ، رنان روبرو دریافت قدرتی و پاسوری به نام میلوش استوانوویچ نقش بسزایی داشتند.
چینی ها در یک بازی سخت و نفس‌گیری که پنج ست به طول انجامید از سد تیم سختکوش هند گذشت.
تیم ملی والیبال چین با این پیروزی مقابل هند به مرحله یک‌چهارم نهایی قهرمانی آسیا رسید.
نتایجی که امروز در مرحله ضربدری رقم خورد بشرح زیر می باشد.
کره جنوبی 3 - 2 اندونزی
25 - 19 - 22 - 25 -16
16 - 25 - 25 - 19- 14

ژاپن 3 - 0 بحرین
25 - 25 - 25
14 - 14 - 17

قطر 3 - 0تایلند
25 - 25 - 25
23 - 19 - 22

چین 3 - 2 هند
31 - 19 - 25 - 22 - 15
29 - 25 - 18 - 25 - 13

چین تایپه 3 - 0 عراق
25 - 25 - 25
19 - 18 - 17
میثم صالحی با کسب ۱۸ پوئن مثبت به عنوان امتیازآورترین بازیکن ایم میدان بود.
به این ترتیب تیم‌ های چین،
کره‌جنوبی، قطر وچین تایپه باید در مرحله ۱/۴ باهم دیدار کنندو تیم ملی ایران و ژاپن مستقیم به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند.
از نکات قابل ذکر اینکه میلاد عبادی‌پور و جواد کریمی به علت مصدومیت حضور در بازی امروز را از دست دادند.
قبل از شروع دیدار دو تیم ایران و پاکستان تماشاگران خوش ذوق و قدرشناس ارومیه سعید معروف اسطوره والیبال ، پاسور و کاپیتان پیشین تیم ملی را به شدت مورد تشویق قرار دادند.



نظرات بگذارید...

Top