دومین برد ایران برابر عراق

دومین برد ایران برابر عراق
اکثر صاحب نظران و کارشناسان والیبال حدس می زنند که با توجه به بازی های انجام شده در سه روز مرحله گروهی قدرت تیم‌های ملی ژاپن و ایران متمایز با سایر تیم ها ست و بازی فینال قطعاً بین این دو تیم برگزار خواهد شد و با تشویق تماشاگران پرشور دوستداران والیبال در شهر عاشقان والیبال ایران، پیروزی تیم ملی ايران در صورتی که کم اشتباه بازی کند، دور از انتظار نیست. پس منتظر می مانیم تا رقابت‌های مرحله بعد تکلیف تیم های صعودکننده به مرحله نیمه‌نهایی ونهائی را مشخص کند.

اصغر قلندری/ به گزارش هواداری نیوز؛ در تیم ژاپن که در جام کنفدراسیون والیبال آسیا با ستارگانی همچون شمیزو، ایشی جیما، اوسامی ( پاسور ) کوشی کاوا، کی تاجیما، یامامورا و... به قهرمانی رسیده بود، هیچ یک در تیم حال حاضر حضور ندارند و آقای فیلیپ بلین سرمربی سامورائی ها با جوانانی در این دوره مسابقات به ایران آمده که دارنده مدال برنز مسابقات ملت های جهان است. بازیکنانی نظیر نیشیدا، ایشیکاوا، یامائوچی، اونودرا، ماساهیرو سکیتا ، اوتسوکا، تاکاهاشی کنتو میائورا ، یاماموتو و... نفرات اصلی تیم ملی ژاپن را تشکیل می دهند. در تیم ملی والیبال ایران نیز سید محمد موسوی (کاپیتان) میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، امین اسماعیل‌نژاد، محمد ولی‌زاده، جواد کریمی، محمد طاهر وادی، محمد فلاح، صابر کاظمی، مبین نصری، پوریا حسین‌خانزاده و شهروز همایونفرمنش به همراه دو لیبرو بانام های محمد رضا حضرت پور و آرمان صالحی با توجه به میزبانی برای جبران دو شکست 3 بر 0 به تیم ژاپن در لیگ ملت ها، بعید نیست به قهرمانی دست پیدا کند. تیم ملی کشورمان در روز سوم با تمام ستارگانش به مصاف تیم عراق رفت که ست اول را درمیان ناباوری پس از گذشت بیش از سی سال 25/19 واگذار کرد. تعویض وادی با کریمی تغییری در واگذاری این نداد! عراقی ها با تمرکز بالا و سرویس های خوب، دریافت های عالی، و آبشارهائی که از دفاع بچه های ما عبور می کرد که در زمین ایران با دریافتی همراه نبود، در حالیکه ضعف توپگیری ، خطاهای سرویس و دفاع روی تور باعث شد تا ست اول رابا اختلاف 6 امتیاز بازنده شوند! اما ست دوم را محکم وبا دفاع های خوب و کسب امتیاز از سرویس های امین اسماعیل‌نژاد 10 بر 1 تیم ایران را پیش انداخت ! شاگردان بهروز عطایی با اضافه شدن نصری و محمد طاهر وادی بجای صالحی و کریمی ست دوم را محکم تر آغاز کردند و از ابتدا با تشویق بی امان شش هزار تماشاگر مشتاق خانم و آقای شهر عاشقان والیبال ایران که با شور وهیجان خاصی تیم ملی را حمایت می کردند سبب گردید سبز پوشان عراق را برخلاف ست اول مفهور هنرنمائی خود کنند که تمرکز لازمه را نداشتند و در نهایت ست دوم را با اختلاف زیاد 25 بر 12 به برتری رسیدند. تیم عراق در ست سوم با دو دفاع از اسماعیل‌نژاد و موسوی 2 بر 0 پیش افتاد اما در امتیاز 5 دو تیم به تساوی رسیدند واز این لحظه به بعد تیم ملی کشورمان با استفاده از اشتباهات متوالی عراقی ها که سرویس وآبشار های آنان در چارچوب زمین ایران قرار نمی گرفت و سرعت بخشیدن وادی به بازی و استفاده از ولی زاده در آبشارهای سرعتی ودفاع های بی نقص اسماعیل‌نژاد و موسوی فاصله امتیازات تیم ایران را فزونی یافت و درنهایت 25 بر 15 پیروز این ست شدند. ست چهارم را عطائی با محمد فلاح ، صابر کاظمی نصری، عبادی پور، وادی ولی زاده و حضرت پور آغاز کرد. قرمزپوشان تیم ملی ایران با اقتدار ست چهارم را هم با نتیجه 25 بر 14 بسود خود تمام کردند و فاتح 3 بر1 این دیدار شدند و در صدر قرار گرفتند، البته دو تیم عراق و ایران از گروه A پیش از این بازی به مرحله حذفی راه یافته بودند. امین اسماعیل‌نژاد به عنوان امتیازآورترین بازیکن تیم ملی ایران در دیدار با تیم عراق بود. در مرحله بعد تیم ملی کشورمان یا با چین یا با کره جنوبی باید بازی کند.

در سایر بازی‌ها این نتایج حاصل شد.
ازبکستان 0 - 3 تایلند
17 - 20 - 16
25 - 25 - 25

قزافستان 2 - 3 چین
25 - 17 - 25 - 17 - 12
20 - 25 - 22 - 25 - 15

کره جنوبی 3 - 1 پاکستان
26 - 25 - 32 - 25
28 - 20 - 30 ' 22

هند 3- 1 افغانستان
25 - 25 - 23 - 25
15 - 23 - 25 - 19

باپایان یافتن بازی ایران وعراق، قرعه‌کشی مرحله دوم رقابت‌های پلی آف (حذفی) مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا ساعت 22 امشب (دوشنبه شب 30 مرداد) برگزار می‌شود. در پایان این مرحله تیم‌های اول و دوم شش گروه مقدماتی به مرحله دوم صعود می‌کنند که پس از انجام بازی های حذفی تیم های صدرنشین مشخص می‌شوند.



نظرات بگذارید...

Top